Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Har ett tomrum över mina datorskärmar och skulle vilja fylla ut detta.

 

Typ 180cm brett, från golv till tak. Funderar på en tavla alt. TV. Ser båda som nötinvesteringar eftersom att jag någon dag kommer flytta hemifrån och då kan man ta med sig detta.

 

Någon som vet någon skön tavla? Inget New York skyline i grått som är så jättestandard att hitta i varje souvenir-butik utomlands, utan något mer unikt. Har noll koll på tavlor men en riktigt fin en kan vara riktigt sweet! Har f.ö. ljus tapet

 

Annars har jag en 3meters-yta ovanför sängen, där skulle en tavla passa bättre! Över skärmarna skulle jag kunna ha TV, blir nog lite oschysst för tavlan att hänga över 2 st skärmar. Tappar ju charmen lite.

 

 

 

b839c9.jpg

 

13z8xaf.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa kablarna, ser förjävligt ut. ;-)

 

Finns nackdelar med att ha TV över skärmarna om man spelar poker (generellt) Kör någon fin tavla istället!

 

Battlestations ska ju vara lite krigkänsla! Löshängande sladdar osv. :roll:

 

Mjo, dock har jag inga planer på att titta TV samtidigt som jag spelar för det skulle verkligen inte gå :D

 

Däremot så skulle det vara mkt bättre att se serier på än min 24" jämt o ständigt.

 

Håller du inte med om att en tavla skulle passa bättre över sängen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Battlestations ska ju vara lite krigkänsla! Löshängande sladdar osv. :roll:

 

Mjo, dock har jag inga planer på att titta TV samtidigt som jag spelar för det skulle verkligen inte gå :D

 

Däremot så skulle det vara mkt bättre att se serier på än min 24" jämt o ständigt.

 

Håller du inte med om att en tavla skulle passa bättre över sängen?

 

Okej! Jo, man kan ju ha en tavla både vid sängen & över skärmarna, behöver inte vara antingen eller!

 

Vill man ha TV är det ju nice, är självklart personligt om man klarar av det eller inte. Så kör på det som känns rätt! :-D

 

klart det funkar med en tv ovanför grindhörnan

Spoiler!
Kajuutta.jpg

;-)

 

Killen spelar mid/highstakes & sitter och väntar action mestadels av tiden vid datorn, kan vara nice med TV då! ;-)

 

Sen om han spelar samtidigt som han kollar så är jag imponerad! (eftersom jag vet att han har bra resultat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Jo, man kan ju ha en tavla både vid sängen & över skärmarna, behöver inte vara antingen eller!

 

Vill man ha TV är det ju nice, är självklart personligt om man klarar av det eller inte. Så kör på det som känns rätt! :-D

 

 

Skulle verkligen inte klara av TV+grind, behöver 100% fokus till alla bord :mrgreen:

 

Blir nog tavla vid säng och TV över skärmar om något! Då får tavlan sitt eget space och all teknik i en hörna.

 

Killen med lyan är finsk btw. Han hade någon tråd på 2P2 där han visade resultat och hela sitt hus under uppbyggnad, riktigt sjuk. Grafen var bland det bästa jag sett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i början av S02 nu!

Jag tycker Hank är en rätt skön karaktär. Walt är också skön när han får sina rusher av att göra olagliga saker :mrgreen:

 

Kikar du nåra andra serier? Jag hoppar atm mellan suits och breaking bad

 

Hank är go, den serien är GRYM. RIP breaking bad, dagen du tog slut tappade en del av mitt liv min mening..

 

I övrigt kollar jag inte på några andra serier, brukar inte kolla på tvserier eller filmer förutom i undantagsfall (när jag spelar poker, som ni konstaterat att inte är en bra kombo). Sport däremot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hank är go, den serien är GRYM. RIP breaking bad, dagen du tog slut tappade en del av mitt liv min mening..

 

I övrigt kollar jag inte på några andra serier, brukar inte kolla på tvserier eller filmer förutom i undantagsfall (när jag spelar poker, som ni konstaterat att inte är en bra kombo). Sport däremot!

 

Jobbigt när serier är så pass bra att man får den känslan när det tar slut :( Hade liknande relation med Scrubs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju en skam att lägga upp en matbild mtp. hur illa det ser ut i jämförelse med t.ex diazos/minibiffens matbilder. Men ni får se vad jag sitter o mumsar på till tentaplugget! Imorgon är det tenta och jag har x antal sidor kvar att ta mig igenom

 

Morsan hitta nån bacon-burgare som jag stekte på o hade nån mysig grill/kebabsås till+rostad lök. Mkkkttt gott, även om det estetiska säger tvärtemot. :D

 

70cmfm.jpg

 

Poker-wise.

 

Funderar på att dra en till "kika-inte-resse" vecka, alt. månad.

 

Har inte släppt resultatorienteringen än och vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Att knuffa bort problemet genom att inte kika resultat kanske är det största felet man kan göra men det får isåfall vara en temporär lösning.

 

Någon som vet hur man gör så att resultat inte visas via HEM2, så att jag ändå kan gå in där o hämta HHs för att lägga upp här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tenta klaaaaaaaaar!

 

5 hr sömn, drar till uni orakad o mys-style med keps o munktröja.

Kommer fram och bestämmer mig för att ta parkeringen närmare huset jag ska ha tentan i. Den lite mer avlägsna parkeringen som jag normalt sett ställer mig på har 2kr/h så jag antar att denna parkering har likadant.

 

Tar med mig 6 kr o kommer fram till automaten. 3kr/h :roll: Hopp, har då tid fram till ~10 och tentan började 08:15. Aldrig jag skulle hinna så ber till gudarna att P-lisa ligger hemma och är sjuk eller något.

 

Glider in, visar leg, får tillbaka leg och en nummerskylt.

Fattar först inte varför jag får en skylt, men tänker inte mer på det.

Kommer in i salen, då ser jag numrering på bänkarna: "aha!".

 

Tittar på min lilla skylt som det står 08 på. Går mot plats nr 8 som är på vänstra sidan. Medans jag går ser jag min klass sitta på högra sidan av tenta-salen. "odd" tänker jag, varför inte sätta oss alla tillsammans? Puckon:roll: (Det var 3 st klasser som hade tenta i salen)

 

"Aha!" igen, samtidigt som jag vänder på nummerskylten. 80 :mrgreen:

 

Försöker smidigt vända mig om och lokalisera 80 men kan inte undvika att irra runt lite men hittar till slut min plats, på höger sida, vid min klass. Sätter mig ner o preppar.

 

Får sen proven och jag köttar igenom det. Kikar på klockan då och då och ber lite till när klockan slår 10. Är färdig runt 11 och har svarat på alla frågor och känner mig rätt nöjd.

 

Glider ut ur salen och ut till bilen. Ingen gul lapp, score :mrgreen:

 

Hem o handla kyckling o fun light, sitter nu här jääättetrött med magen full i kylling. Mår rätt bra. Imorgon börjar makroekonomi

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tenta klaaaaaaaaar!

 

5 hr sömn, drar till uni orakad o mys-style med keps o munktröja.

Kommer fram och bestämmer mig för att ta parkeringen närmare huset jag ska ha tentan i. Den lite mer avlägsna parkeringen som jag normalt sett ställer mig på har 2kr/h så jag antar att denna parkering har likadant.

 

Tar med mig 6 kr o kommer fram till automaten. 3kr/h :roll: Hopp, har då tid fram till ~10 och tentan började 08:15. Aldrig jag skulle hinna så ber till gudarna att P-lisa ligger hemma och är sjuk eller något.

 

Glider in, visar leg, får tillbaka leg och en nummerskylt.

Fattar först inte varför jag får en skylt, men tänker inte mer på det.

Kommer in i salen, då ser jag numrering på bänkarna: "aha!".

 

Tittar på min lilla skylt som det står 08 på. Går mot plats nr 8 som är på vänstra sidan. Medans jag går ser jag min klass sitta på högra sidan av tenta-salen. "odd" tänker jag, varför inte sätta oss alla tillsammans? Puckon:roll: (Det var 3 st klasser som hade tenta i salen)

 

"Aha!" igen, samtidigt som jag vänder på nummerskylten. 80 :mrgreen:

 

Försöker smidigt vända mig om och lokalisera 80 men kan inte undvika att irra runt lite men hittar till slut min plats, på höger sida, vid min klass. Sätter mig ner o preppar.

 

Får sen proven och jag köttar igenom det. Kikar på klockan då och då och ber lite till när klockan slår 10. Är färdig runt 11 och har svarat på alla frågor och känner mig rätt nöjd.

 

Glider ut ur salen och ut till bilen. Ingen gul lapp, score :mrgreen:

 

Hem o handla kyckling o fun light, sitter nu här jääättetrött med magen full i kylling. Mår rätt bra. Imorgon börjar makroekonomi

 

Peace

 

Var inte för glad innan du klarat tentan också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst grindhörna tidigare i tråden med tv ovanför skärmarna. Har själv rationaliserat bort datormonitor till förmån för tv. Guld att grinda på en led-tv i m o och slippa få tennisnacke när man växlar från skärm till skärm. :)

 

Hur stor LED-tv har du då?

En polare satt o lira på en stor TV, minns ej tum, och det såg inte alls bekvämt ut. Han fick röra sig väldigt mkt med skallen (han satt rätt nära iofs).

 

Själv så täcker jag ena skärmen med bord när jag grindar, och kan fippla med lobby-spel/musikbyte på den andra. Så tycker 2 är guld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor LED-tv har du då?

En polare satt o lira på en stor TV, minns ej tum, och det såg inte alls bekvämt ut. Han fick röra sig väldigt mkt med skallen (han satt rätt nära iofs).

 

Själv så täcker jag ena skärmen med bord när jag grindar, och kan fippla med lobby-spel/musikbyte på den andra. Så tycker 2 är guld

 

Jag har hm och lobby på laptopskärmen och sen borden på en 39tummare så rent tekniskt har jag två skärmar också. Sitter kanske 100-150 cm ifrån. Har inte så många bord och tycker det är jätteskönt att se tydligt. Har en del brytningsfel och närsynthet så ja tycker det är jobbigt när siffrorna blir för små.

 

Btw, såg att du kollar på Breaking bad. Har också precis börjat och är hooked, så jävla bra. Fattar inte att jag kastade bort så många timmar på GoT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hm och lobby på laptopskärmen och sen borden på en 39tummare så rent tekniskt har jag två skärmar också. Sitter kanske 100-150 cm ifrån. Har inte så många bord och tycker det är jätteskönt att se tydligt. Har en del brytningsfel och närsynthet så ja tycker det är jobbigt när siffrorna blir för små.

 

Btw, såg att du kollar på Breaking bad. Har också precis börjat och är hooked, så jävla bra. Fattar inte att jag kastade bort så många timmar på GoT.

 

Aight, låter som en skön grindhörna :)

 

Yes! Inne på säsong 2, närmar mig slutet i den tror jag. Riktigt bra.

Haha jasså? Av de få episoderna jag såg av GoT tyckte jag dem var riktigt bra. Iofs såg jag nog ~1 säsong, går det utför efter?

 

Kompletterar Breaking bad med Suits också, huuur bra som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aight, låter som en skön grindhörna :)

 

Yes! Inne på säsong 2, närmar mig slutet i den tror jag. Riktigt bra.

Haha jasså? Av de få episoderna jag såg av GoT tyckte jag dem var riktigt bra. Iofs såg jag nog ~1 säsong, går det utför efter?

 

Kompletterar Breaking bad med Suits också, huuur bra som helst

 

Du har inte sett så långt på Suits eller? Säsongen som går nu har ju varit sjukt mycket sämre än dem tidigare hittills imo iaf..:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...