Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Någonting som jag har funderat på är värdebettning på river... Det händer ofta att villain synar ner mig på exempelvis 7TK24 bräda när jag sitter på KQ .

 

Jag cbettar flopp, får syn, bettar turn igen, får syn. Sedan går det check/check på river och potten skeppas åt mitt håll. Jag tänker alltid att "fan nu måste han ha 2 par" så jag checkar hellre ner det, men det är ju egentligen nu som potten börjar bli lite stor och det är den sista betten som kan generera lite stålar.

 

Hur tänker ni kring riverbets för value? Eller kanske thin value till och med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart tar vi värde 3gator mot nästan vilken spelare som helst på dessa nivåer med TP2ndkicker

 

Okej!

Sizing på dessa gator? Jag brukar oftast köra på 3/4 pot på flop+turn och sedan 1/2 pot på river. Det är ju trots allt bara ett par och vi får in en sjuhelvetes många BB med 3/4 pot all the way

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej!

Sizing på dessa gator? Jag brukar oftast köra på 3/4 pot på flop+turn och sedan 1/2 pot på river. Det är ju trots allt bara ett par och vi får in en sjuhelvetes många BB med 3/4 pot all the way

 

Beror på vem vi möter, är det en jätte synglad fisk kan vi ju nästintill potta 3gator men 3/4 är väl ok. Jag brukar köra typ 3/4 2gator och om river är en safe brick så brukar jag köra lite mer än 3/4pot för värde mot standard passivfisk. Är det ett läskigt kort checkar jag ibland beroende på fi och ibland kör jag ½-3/4pot beroende på hur troligt det är att fi har oss slagen och/eller beroende på om fi gillar att bluffa river. Beror helt på situationen och fi mao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vem vi möter, är det en jätte synglad fisk kan vi ju nästintill potta 3gator men 3/4 är väl ok. Jag brukar köra typ 3/4 2gator och om river är en safe brick så brukar jag köra lite mer än 3/4pot för värde mot standard passivfisk. Är det ett läskigt kort checkar jag ibland beroende på fi och ibland kör jag ½-3/4pot beroende på hur troligt det är att fi har oss slagen och/eller beroende på om fi gillar att bluffa river. Beror helt på situationen och fi mao!

 

Okej, tack för feedbacken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite de senaste dagarna, typ 2 HR dag i snitt.

Känner att jag spelar bättre och det är riktigt kul. Inga sjuka suckouts har hänt än så jag håller mig lugn, haha :)

 

Värdet är riktigt sjukt bra ikväll (plus att jag springer som god himself) men jag känner mig på tok för trött för att fortsätta (även om jag jättegärna vill). Tittade igenom händerna under kvällens session och det märks på mig att i de största förlustpotterna så var det verkligen inte A-game.

 

Är overall nöjd för sessionen dock och är ivrig på att spela mer.

 

Något jag märkt är att jag ofta ger mig efter 1½ hr och sedan tar upp spelet senare. Hur brukar ni göra?

 

Ja menar jag ser folk som sitter 6-10 hr i sträck och jag avgudar dessa. Å andra sidan förespråkas det ju att man ska vila, men då kommer man ju aldrig kunna lira dem där insane-sessionerna om man inte tränar upp uttåligheten :D

 

 

EDIT: Och till KRMjaow, har testat på att betta för värde mera. Hittade en hand som jag gjort det på. Tankar? Efter att ha tittat på handen igen känns det sjukt risky. Men jag tror jag tänkte i linjer att jag kan få value från en J samt att om jag blir höjd så foldar jag.

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2241620

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $52.70 - VPIP: 29, PFR: 13, 3B: 3, AF: 1,3, Hands: 111

UTG: $19.25 - VPIP: 32, PFR: 3, 3B: 0, AF: 18,0, Hands: 38

CO: $48.88 - VPIP: 52, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,3, Hands: 370

BTN: $73.77 - VPIP: 54, PFR: 20, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 103

Hero (SB): $110.15 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 26226

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with A :diamond: A :club:

3 folds, Hero raises to $1.50, BB calls $1

 

Flop: ($3.00) 3 :heart: K :club: J :heart:(2 players)

Hero bets $2.25, BB calls $2.25

 

Turn: ($7.50) K :diamond:(2 players)

Hero bets $5.62, BB calls $5.62

 

River: ($18.74) 8 :heart:(2 players)

Hero bets $9.37, BB calls $9.37

 

------------------------------

 

Denna känns också lite risky i efterhand.. Med 2 spelare bakom att agera så isolerar ju verkligen en raise till syn från enbart bättre händer (2par/set obv).

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2241621

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $58.95 - VPIP: 29, PFR: 13, 3B: 3, AF: 1,3, Hands: 111

SB: $1.38 - VPIP: 65, PFR: 26, 3B: 14, AF: 1,7, Hands: 54

BB: $46.25 - VPIP: 52, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,3, Hands: 370

UTG: $47.37 - VPIP: 54, PFR: 20, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 103

Hero (CO): $106.99 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 26226

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is CO with 7 :spade: 7 :diamond:

UTG raises to $1.75, Hero calls $1.75, 1 fold, SB calls $1.13 all in, BB calls $1.25

 

Flop: ($6.63) 4 :spade: 5 :club: 3 :diamond:(4 players - 1 is all in)

BB checks, UTG bets $3.31, Hero raises to $9.62, BB folds, UTG calls $6.31

 

Turn: ($25.87) T :club:(3 players - 1 is all in)

UTG checks, Hero bets $10.50, UTG folds

 

River: ($25.87) 5 :diamond:(2 players - 1 is all in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer får du 3 gators vädre på den brädan med AA.. Det finns ärlig talat inget som du slår på river.

 

Va tänker du när du raisear med 77?

 

Jag vet inte riktigt haha... Det kändes som att jag var beat på river.. Jag fick aldrig se vad villain hade heller. Det är ju bara en J i princip som jag slår. Villains tankegång "okej, synar flopp med midpair. Okej, turn en 2 K, mindre chans att han har K. Halvpott bett river, känns vekt." Haha jag har inte den blekaste faktist. Hur bör jag ha spelat handen annorlunda? Bet flop +(?)turn. C/F river?

 

Jag tänker att jag semibluffar min OESD med overpair. Det hade funkat bättre i en HU-pot men jag ångrade mig som sagt rätt fort när jag såg att det var 2 bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, på vilka grunder kan vi betta 3 gator? Jag menar i efterhand så ser det ju lite konstigt ut. Parad bräda+färgdraget fullbordat..

 

Tycker inte denna brädan är bra iaf, speciellt när färgdraget sitter. Vi slår ju bara en knekt och randomfloats typ QQ. Det är ju mycket bättre för våran hand om 3an parar sig istället för kungen. Finns väl inga speciella grunder heller, det enda är väl att det skall finnas sämre handkombinationer som vi kan få värde av ;)

 

7orna bör du bara syna flopp med btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte denna brädan är bra iaf, speciellt när färgdraget sitter. Vi slår ju bara en knekt och randomfloats typ QQ. Det är ju mycket bättre för våran hand om 3an parar sig istället för kungen. Finns väl inga speciella grunder heller, det enda är väl att det skall finnas sämre handkombinationer som vi kan få värde av ;)

 

7orna bör du bara syna flopp med btw.

 

Mjo, sant :) Tack!

 

7orna var ett sjukt funky play som hade flyt att gå igenom, lär ju inte spela handen på samma sätt igen multiway :D

 

Vad anser du om bet/fold istället för check/fold? Jag såg på någon video som förespråkade att bet/fold (förutsatt att du bettar relativt litet, typ 1/2 pot) var bättre än check/fold. Har börjat använda mig av bet/fold i marginella situationer (som handen ovan) medans check/fold i klara situationer där jag är beat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, sant :) Tack!

 

7orna var ett sjukt funky play som hade flyt att gå igenom, lär ju inte spela handen på samma sätt igen multiway :D

 

Vad anser du om bet/fold istället för check/fold? Jag såg på någon video som förespråkade att bet/fold (förutsatt att du bettar relativt litet, typ 1/2 pot) var bättre än check/fold. Har börjat använda mig av bet/fold i marginella situationer (som handen ovan) medans check/fold i klara situationer där jag är beat

 

77an är inget sjukt funky play men whatever. Angående AA kan man väl ta värde 3gator men man kan ofta bli bluffraisad här eller raisad för värde vilket gör det jobbigt. Jag hade nog gjort ch/call där. 77an är ju call på flop, allt som synar din raise kommer ha dig slagen för det mesta om det inte är en riktigt kass fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken 29/13 spelare synar river som vi slår? Eventuellt en herocall av AJ men den blockar vi ju rätt fint.

 

Du har inte OESD med 77 utan gutshot, att raisea här är suicide finns aldrig något som du slår som synar :)

 

Ah jag vet inte riktigt.. kändes självklart för stunden men nu ser det ju helt efterblivet ut :D

 

Haha shit, gutshot är det ja! Vet inte om jag såg att det var OESD eller Gutshot efter jag spelat handen. Men ja, suicide som f*n i vilket fall. Ska inte göras om :D

 

 

Fick avbryta min session nyss pga. sjukaste huvudvärken. Det påverkade synen också. Såg stora ljusa fläckar på skärmen och fick koncentrera mig riktigt hårt för att ens kunna utskilja vilka kort jag hade. Drog till affären för att få lite lyft och hävde några glas vatten, hoppas det blir bättre snart..

 

Förresten, hur långa brukar era sessioner vara? Eller hur mkt spelar ni i snitt/dag? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

77an är inget sjukt funky play men whatever. Angående AA kan man väl ta värde 3gator men man kan ofta bli bluffraisad här eller raisad för värde vilket gör det jobbigt. Jag hade nog gjort ch/call där. 77an är ju call på flop, allt som synar din raise kommer ha dig slagen för det mesta om det inte är en riktigt kass fisk.

 

 

Menar inte sjukt funky i den benämningen att det var "coolt" spel, mera dumt :).

 

Ja, men det känns inte som att spelare på 0.5 bluffar speciellt ofta. Så att sätta en 1/2 pot bet och folda mot omslag kändes på något sätt bättre än att checka och kanske behöva betala av en möjlig 3/4 pot eller ett pot bet. Jag vet inte hur ekvationen ser ut i längden av vilket sätt som är mest profitabelt? Någon som kan räkna på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog med krmjaow ang x/c river, fungerar ännu bättre om färgdraget missar. Men det är ju nog ganska vanligt att en fisk bestämmer sig för att ta en stabb på river med typ AQ, A10, Q10 och lägre pps om vi checkar.

 

Ang 77 igen, det blir inte bättre att raisa där om vi har oesd imo. Det är ju ett perfekt läge att utnyttja att du har position. Vi har outs mot allt, fi kan fortsätta skjuta bluffar snappa upp färgdrag med två överkort eller w/e. Jammar han här blir det ju skittråkigt verkligen. Och det kommer han nog göra varje gång han leder.

 

Ang bet/fold har jag ingen aning, varierar beroende på situation imo. Känns inte som att det går att säga att det ena är bättre än det andra. Beror ju helt och hållet på strukturen på brädan. Missar alla drag och det trillar in överkort och dylikt kan man ju ofta ta en stabb på river mot motståndare som dessa.

 

Har f.ö nyligen börjat spela mycket längre sessioner själv, tycker allt handlar om hur länge man känner att man kan spela sitt a-game. När jag började spela vilket visserligen var ganska nyligen kunde jag stänga ner efter 10 min för att jag inte orkade med en beat i början på sessionen. Nu krigar jag på i ett par timmar vanligtvis. Tror jag har spelat 24h den här veckan under 3 sessioner vilket borde klassas som ganska långa sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog med krmjaow ang x/c river, fungerar ännu bättre om färgdraget missar. Men det är ju nog ganska vanligt att en fisk bestämmer sig för att ta en stabb på river med typ AQ, A10, Q10 och lägre pps om vi checkar.

 

Ang 77 igen, det blir inte bättre att raisa där om vi har oesd imo. Det är ju ett perfekt läge att utnyttja att du har position. Vi har outs mot allt, fi kan fortsätta skjuta bluffar snappa upp färgdrag med två överkort eller w/e. Jammar han här blir det ju skittråkigt verkligen. Och det kommer han nog göra varje gång han leder.

 

Ang bet/fold har jag ingen aning, varierar beroende på situation imo. Känns inte som att det går att säga att det ena är bättre än det andra. Beror ju helt och hållet på strukturen på brädan. Missar alla drag och det trillar in överkort och dylikt kan man ju ofta ta en stabb på river mot motståndare som dessa.

 

Har f.ö nyligen börjat spela mycket längre sessioner själv, tycker allt handlar om hur länge man känner att man kan spela sitt a-game. När jag började spela vilket visserligen var ganska nyligen kunde jag stänga ner efter 10 min för att jag inte orkade med en beat i början på sessionen. Nu krigar jag på i ett par timmar vanligtvis. Tror jag har spelat 24h den här veckan under 3 sessioner vilket borde klassas som ganska långa sessioner.

 

Okej, :) Tack för feedbacken!

 

Wow, det är ju mer än 7 hr/dag. Hur klarar du av såna långa sessioner? Sitter du i sträck och bara lirar eller tar du någon paus emellan?

 

Om jag lirar i 1 timme och tar en paus så känns det svårt att komma tillbaka in i det igen. Jag måste börja table-selecta igen och det tär lite. Känns lättare att bara sitta o nöta tills man dör typ :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, :) Tack för feedbacken!

 

Wow, det är ju mer än 7 hr/dag. Hur klarar du av såna långa sessioner? Sitter du i sträck och bara lirar eller tar du någon paus emellan?

 

Om jag lirar i 1 timme och tar en paus så känns det svårt att komma tillbaka in i det igen. Jag måste börja table-selecta igen och det tär lite. Känns lättare att bara sitta o nöta tills man dör typ :D

 

Spelade aldrig så långa sessioner innan, testade bara för att och nu har det blivit en vana på väldigt kort tid haha. Gör lite annat på sidan av och motivation är allt som krävs. Gick nyligen ifrån 4 till 5 bord. Det blev lite mindre långtråkigt iaf och motiverande när man vet att man spelar 25% mer händer/h än innan. Finns ju alltid så stört värde med. Har börjat se charmen med långa sessioner och man kommer mer "in the zone", sen känner man sig mer nöjd när man avslutar. Och sen såklart har jag väl blivit lite bättre på att hantera variansen.

 

Hjälper lite att tänka att det finns folk som spelat flera år längre än sig själva och ändå kan orka med att trycka sessioner som är flera timmar långa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade aldrig så långa sessioner innan, testade bara för att och nu har det blivit en vana på väldigt kort tid haha. Gör lite annat på sidan av och motivation är allt som krävs. Gick nyligen ifrån 4 till 5 bord. Det blev lite mindre långtråkigt iaf och motiverande när man vet att man spelar 25% mer händer/h än innan. Finns ju alltid så stört värde med. Har börjat se charmen med långa sessioner och man kommer mer "in the zone", sen känner man sig mer nöjd när man avslutar. Och sen såklart har jag väl blivit lite bättre på att hantera variansen.

 

Hjälper lite att tänka att det finns folk som spelat flera år längre än sig själva och ändå kan orka med att trycka sessioner som är flera timmar långa :)

 

Sweet! Låter ju sjukt bra det där! :) Lirar du fortfararande på 0.5?

 

Ska försöka att bygga upp mig så att jag pallar längre sessioner också, tycker 8hr-sessioner låter häftigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog en session nu. Och i ren gorillai-anda så satt jag 3 timmar och 10 minuter :D

 

Spewade bort 3 BI (räknar 100 bbs=50 kr som 1 BI) rätt fort, så jag kämpade tillbaks det och slutar på lite över 1 BI upp för kvällen. Plus är ett plus så jag är nöjd :)

 

Har inte många HH att dela med mig av men kan leta upp några...

 

Helt tokigt att folda här? Jag bettar flop då jag ofta får fold på en suited bräda. I efterhand så känner jag att en check på turn hade varit bäst!

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2242269

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): $76.06 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,3, Hands: 27946

SB: $101.35 - VPIP: 17, PFR: 8, 3B: 1, AF: 1,1, Hands: 301

BB: $144.62 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 14, AF: 3,5, Hands: 123

CO: $61.78 - VPIP: 59, PFR: 10, 3B: 4, AF: 1,1, Hands: 145

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with A :heart: Q :club:

CO calls $0.50, Hero raises to $2.25, 2 folds, CO calls $1.75

 

Flop: ($5.25) 3 :club: 8 :club: 6 :club:(2 players)

CO checks, Hero bets $2.62, CO calls $2.62

 

Turn: ($10.49) A :diamond:(2 players)

CO checks, Hero bets $5.24, CO raises to $26.21, Hero folds

 

 

--------------------------------

 

Denna fick mig att fundera.. Och fudnerar fortfarande. Check på turn för att hålla potten liten? Men å andra sidan kan en J känna sig säkrare om 9an kommer och få för sig att han har bäst hand. När villain shovear känns det verkligen som att vi är beat. Tankar?

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2242270

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $96.50 - VPIP: 29, PFR: 23, 3B: 6, AF: 7,9, Hands: 226

BB: $100.00 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 6, AF: 4,3, Hands: 314

UTG: $413.26 - VPIP: 23, PFR: 15, 3B: 7, AF: 3,6, Hands: 974

CO: $36.69 - VPIP: 73, PFR: 6, 3B: 1, AF: 1,0, Hands: 348

Hero (BTN): $55.98 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 3,3, Hands: 27946

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with Q :diamond: Q :club:

1 fold, CO calls $0.50, Hero raises to $2.25, 2 folds, CO calls $1.75

 

Flop: ($5.25) J :club: 9 :spade: 3 :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $3.93, CO calls $3.93

 

Turn: ($13.11) 9 :diamond:(2 players)

CO checks, Hero bets $9.83, CO calls $9.83

 

River: ($32.77) 8 :diamond:(2 players)

CO bets $20.68, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet! Låter ju sjukt bra det där! :) Lirar du fortfararande på 0.5?

 

Ska försöka att bygga upp mig så att jag pallar längre sessioner också, tycker 8hr-sessioner låter häftigt :D

 

Spelar /0.5-/2, mestadels /1. Har inte lyckats så bra på /2 precis men det kommer väl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...