Gå till innehåll

mmmmmmmmmmmm


krmjaow

Recommended Posts

  • Svars 560
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, tonight is the night.. Som vi alla vet - Portugal vs Sverige! Kommer bli ett trevligt spektakel och jag brukar aldrig vara så taggad till fotbollsmatcher!

 

Funderar lite på att betta. Lite korta reflektioner: Portugal är ett lag med mer eller mindre världsklass fast de är väl inte lika bra idag som de var på Figos tid men helt klart bättre än Sverige med en av de bästa forwardsen idag. Ronaldo vs sveriges försvar - behövs det ytterligare förklaring. :roll: De kommer nog med stor sannolikhet näta mot Sverige idag - sen med hur många bollar det är frågan. Medan sverige har zlatan, som så löjligt bra och på en heater atm - så lär nog Sverige få in en boll på Portugal iaf.

 

Gillar med andra ord spel såsom Both teams to score samt ett överspel. Tror att Portugal kommer vinna - men jag tror även att Sverige ibland kan få med sig ett kryss eller rent av skrälla till och vinna, fast rätt sällan då. Tycker verkligen inte om ett rakt spel på Portugal 1a till 1.6 i odds låter lockande, X till 4.0 är ju mycket mer spelvärt isådanafall.

 

Hur som helst kommer det bli sjukt kul med lite fotboll ikväll och känner mig nästan lite exalterad som ett barn på julafton. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zlatan som målskytt till 3.40 känns som kvällens bästa spel. Forza Ibra(Sverige)!

 

Nja, då måste Sverige över mittplan känns det som även om Zlatan har en jävla bössa. Och att komma över mittplan känns som en utmaning med spelarna Sverige har i backlinjen och mittfältet.

 

Semiskämt, men det känns fan inte bra. Nilsson/Antonsson har mött usla motståndare och därför har det gått skapligt men så fort de mött kvalité (Tyskland) så gjorde de bort sig å det grövsta. Trots det är de kvar i startelvan och det ger mig fan rysningar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zlatan som målskytt till 3.40 känns som kvällens bästa spel. Forza Ibra(Sverige)!

 

Tror det är hyffsat spelvärt men Staash kom med en bra förklaring nedan. Fast varför inte skjuta upp lite långbollar till kungen så får vi se vad han kan åstadkomma med dom!

 

Nja, då måste Sverige över mittplan känns det som även om Zlatan har en jävla bössa. Och att komma över mittplan känns som en utmaning med spelarna Sverige har i backlinjen och mittfältet.

 

Semiskämt, men det känns fan inte bra. Nilsson/Antonsson har mött usla motståndare och därför har det gått skapligt men så fort de mött kvalité (Tyskland) så gjorde de bort sig å det grövsta. Trots det är de kvar i startelvan och det ger mig fan rysningar..

 

+1. Stora problemet med spelarna är att de inte vågar ta för sig, utmana och pressa uppåt självständigt. De vågar inte kliva fram i mittfältet och ta löpningar med boll och utmana. Istället blir det det lite småstela och sååå inspelade passningsspelet. Tror många av spelarna helt enkelt saknar lite av den tekniska biten för att ha ett bra självförtroende, eller så kanske det är tvärtom. Hursomhelst så tror jag definitivt att lite löpningar och eget initiativtagande från mittfält/yttre backpar skulle göra susen för att få upp dels sin kompetens och självkänsla. Sen får vi inte glömma bort Lustig heller. :mrgreen: Hoppas han håller stolpen ikväll.

 

edit: lustig kanske inte ens spelar - han var väl semiskadad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag visar min sanna nit... Mot Dagsedel aka. spelar bara på bra händer (trodde jag!) Inga direkta reads förutom att jag tror att han ALDRIG bluffar i dessa spots.

 

edit: han har 30% cbet

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k251.00 (VPIP: 32.49, PFR: 24.09, 3Bet Preflop: 7.87, Hands: 1,227)

Hero (BB): k1,174.01

UTG: k382.98 (VPIP: 21.72, PFR: 15.93, 3Bet Preflop: 6.21, Hands: 2,192)

CO: k293.91 (VPIP: 42.86, PFR: 24.49, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 53)

BTN: k397.00 (VPIP: 26.08, PFR: 14.33, 3Bet Preflop: 2.99, Hands: 997)

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has T:club: T:heart:

 

fold, fold, BTN raises to k6.00, fold, Hero calls k4.00

 

Flop: (k13.00, 2 players) K:diamond: 3:club: 2:club:

Hero checks, BTN checks

 

Turn: (k13.00, 2 players) T:spade:

Hero bets k9.75, BTN calls k9.75

 

River: (k32.50, 2 players) 9:diamond:

Hero checks, BTN bets k26.00, Hero raises to k80.00, BTN raises to k232.00, fold

 

Spoiler!
BTN wins k187.69

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roffe:u07M3Ss.png:roffe:

 

Instaquit efter jag berättade vad jag hade i den här handen: :lol:

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k400.71 (VPIP: 26.35, PFR: 20.95, 3Bet Preflop: 7.74, Hands: 472)

UTG: k315.68 (VPIP: 95.83, PFR: 32.50, 3Bet Preflop: 8.16, Hands: 123)

Hero (CO): k1,066.77

BTN: k348.48 (VPIP: 34.21, PFR: 18.42, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 40)

SB: k752.01 (VPIP: 20.67, PFR: 15.85, 3Bet Preflop: 9.88, Hands: 2,245)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 9:heart: 8:heart:

 

UTG calls k2.00, Hero raises to k7.25, fold, fold, BB calls k5.25, UTG calls k5.25

 

Flop: (k22.75, 3 players) 3:diamond: 7:heart: T:diamond:

BB checks, UTG checks, Hero bets k12.00, BB raises to k34.00, fold, Hero calls k22.00

 

Turn: (k90.75, 2 players) A:heart:

BB bets k66.00, Hero calls k66.00

 

River: (k222.75, 2 players) 5:club:

BB checks, Hero bets k135.00, fold

 

Spoiler!
Hero shows 9:heart: 8:heart: (High Card, Ace)

Hero wins k217.19

 

 

Hur mycket betar vi ut på river? Har rätt svårt att sätta honom på en exakt range - svårt att se att han höjer några färger pre när spader K landar. Sätter honom därför på sets, vissa 2p's samt KJ i princip. Hur saftig gör ni notan?

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k426.01 (VPIP: 34.69, PFR: 30.61, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 52)

BB: k120.30 (VPIP: 48.91, PFR: 19.57, 3Bet Preflop: 8.57, Hands: 97)

UTG: k475.75 (VPIP: 20.85, PFR: 16.15, 3Bet Preflop: 10.29, Hands: 2,347)

Hero (CO): k658.98

BTN: k301.58 (VPIP: 17.70, PFR: 14.05, 3Bet Preflop: 8.37, Hands: 775)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has J:spade: A:heart:

 

UTG raises to k7.00, Hero calls k7.00, fold, fold, BB calls k5.00

 

Flop: (k22.00, 3 players) 6:club: T:spade: Q:spade:

BB checks, UTG bets k16.50, Hero calls k16.50, fold

 

Turn: (k55.00, 2 players) 9:diamond:

UTG bets k40.00, Hero raises to k114.00, UTG calls k74.00

 

River: (k283.00, 2 players) K:spade:

UTG checks, Hero bets??

 

 

 

Fi är fisk - men osäker på vad för typ även om det lutar rätt aggro med linjen. :-) Foldar vi nötflushdraw deep?

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k231.78 (VPIP: 44.94, PFR: 2.08, 3Bet Preflop: 0.67, Hands: 343)

BB: k567.46 (VPIP: 58.54, PFR: 21.95, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 41)

UTG: k237.78 (VPIP: 41.46, PFR: 7.32, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 41)

Hero (CO): k430.66

BTN: k406.00 (VPIP: 20.92, PFR: 15.91, 3Bet Preflop: 9.50, Hands: 2,040)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has A:heart: 7:heart:

 

fold, Hero raises to k5.75, BTN raises to k20.00, fold, BB calls k18.00, Hero raises to k60.25, BTN calls k40.25, BB calls k40.25

 

Flop: (k181.75, 3 players) T:heart: 8:heart: J:diamond:

BB bets k507.21 and is all-in

 

edit: nötflushdraw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för portugal att göra ett besök här i gråruggiga sthlm då. Hade rätt fel i min analys förra matchen även om det fanns många målchanser så slutade det bara med 1boll för portugal.

 

Dagens match känns sjukt öppen, Sverige har inget annat än framåt att tänka på vilket kan ge finfina kontringar för Portugal. Tror Portugal tar det men hoppas på Sverige och en rolig match!

 

Hade f.ö. en uppenbarelse förra natten om matchen. Sverige hämtar ett underläge till 2-1 för att sedan bli överkörda slutet av matchen och förlora. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det var lite synd på sverige igår men vilken match! Hade humörsvängningar delux, från att ha gett upp hoppet vid 0-1 och skita i matchen så står man och hoppar när det är 2-1 för att sedan få en kalldusch igen. Men det var sann njutning matchen igenom, eller iaf 2ndra halvlek! Borde kanske lägga större vikt till mina drömmar i framtiden mtp. att jag nailade både målordningen och resultatet. ;-)

 

Ska lägga i en högre växel med gymning också hade jag tänkt! Fått upp motivationen från ingenstans. Ska vara mer noggrann med kosten och träna bättre. Börjar nog med att fylla på med gymprodukter, hade tänkt aminosyror och eventuella kosttillskott + bars. Ska nog trycka i mig en bar varje morgon eftersom jag aldrig "hinner" eller orkar käka frukost. Får man i sig lite protein där!

 

Tror dessa smakar bra, har fått bra recensioner. Någon här som har testat? Funderar på caramel eller peanut. Billiga också.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/goodlife-50-g-x-15-box

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett paket blueberry delight som backup ifall man är på resande fot eller halvt död. Smakar helt okej, inte så mycket mer. De gånger jag tagit en kaka eller två har det dykt upp någon mina av storlek större :-( Är du känslig för mjölkprodukter skulle jag avstå då risk för korrelation existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett paket blueberry delight som backup ifall man är på resande fot eller halvt död. Smakar helt okej, inte så mycket mer. De gånger jag tagit en kaka eller två har det dykt upp någon mina av storlek större :-( Är du känslig för mjölkprodukter skulle jag avstå då risk för korrelation existerar.

 

blueberryn verkar vara slut för går inte att beställa den! Frågan är om man ska provbeställa några olika smaker för att sedan slå på stort? Fast det känns så drygt att göra ny beställning sen igen och frakta hem det osv..

 

Tror jag gör en liten chansning och beställer en av varje, samt en stor av den som fått bäst kritik så får jag göra ny order sedan om någon annan var godare!

 

Känns rätt optimalt att bara slänga med sig en bar som man kan käka i bilen - tidsoptimerad frukost ftw för den kräsne gymmaren. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kvalade in igår till lill-lördag, gick bra och låg top 3-10 fram en halvtimme-timme innan bubblan då jag blev rätt shortstackad då jag förlorade flera mindre flips m.m. Lyckades dock knipa pris ändå och sedan bustade jag strax därefter så det får väl anses godkänt!

 

Beställdes många smarrigheter från GG! Livsfarligt när man ser alla opti-produkter som finns. Alltifrån chips till jordnötssmör utan kalorier haha, återstå att se hur de smakar!

 

FJanjTb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

byebye livet - hej WoW! Har köpt nytt account igen och dags för RAF för snabb level.. Får se hur länge jag orkar lira WoW denna gång - det har antingen slutat med att:

 

1. Jag ledsnar runt lvl 20-30

2. Jag når maxlvl och spelar några dagar och ledsnar

 

Ska bli kul hursom! Pokern lär bli lidande däremot och den lilla novembervolymen kanske inte kommer bli så mycket större tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...