highbury90 Postad 21 Mars , 2014 Rapport Share Postad 21 Mars , 2014 Lapp under vindrutetorkaren - Slipper man om man ej har bil och är inte så vanligt men inte fan får jag någon aha-upplevelse av en sån lapp och tänker "detta ska bli min nya pizzeria". Hade en fundering kring denna reklamform för ett tag sen. Jag har en stor gratisparkering precis där jag bor så brukar parkera bilen där. Dessa reklamblad gör att man ju ser precis vilka bilar som stått orörda i veckor/månader. Känns som man bjuder in tjuvar till att veta vilka bilar som står obevakade med dessa reklamlappar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 21 Mars , 2014 Rapport Share Postad 21 Mars , 2014 Släpp den tanken direkt. Du är inte 19 längre:mrgreen: True dat, men vi är faktiskt rätt bra på hemvändardojor, brukar ske i samband med lokala festival helgen sent i juli. Men antalet tillfällen har ju gått från 10 till sisådär 1 med åren! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 22 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Mars , 2014 Ringer en pizzeria i grannstaden som ligger 1 mil bort som har hemkörning. De tar 40kr för hemkörning i sin stad. Men är ej villiga att köra till oss som är 1 mil bort för 500 kr... Bra businesstänk! Edit: hitta en som körde hit från samma ställe för 20kr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 22 Mars , 2014 Rapport Share Postad 22 Mars , 2014 Låter som det ställets pizzabagare är lika dåliga på bissniss. Fast åt olika håll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 23 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Låter som det ställets pizzabagare är lika dåliga på bissniss. Fast åt olika håll. Mkt! Sistnämnda var bra för mig som konsument dock Åker tåg. Hatat åka tåg. Bakfull och har sovit i en trappuppgång. Gött att det snart är måndag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 23 Mars , 2014 Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Varför hatar alla att åka tåg? Tycket det är riktigt skönt förutsatt att det är ett bra tåg då. X3000 har ju riktigt sköna stolar och mycket utrymme. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shuv_tard Postad 23 Mars , 2014 Rapport Share Postad 23 Mars , 2014 Varför hatar alla att åka tåg? Tycket det är riktigt skönt förutsatt att det är ett bra tåg då. X3000 har ju riktigt sköna stolar och mycket utrymme. Nja, renfärd är väl mer att föredra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Dödens jävla seg. Somna innan 19 igår. Inte varit hemma på hela helgen och igår när jag kom hem så har tydligen kylen stått öppen hela helgen... Springer bra nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Level Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Dödens jävla seg. Somna innan 19 igår. Inte varit hemma på hela helgen och igår när jag kom hem så har tydligen kylen stått öppen hela helgen... Springer bra nu! Är det du som är plommonet? Mkt oklart... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Är det du som är plommonet? Mkt oklart... Det ska vara oklart! Men bra detektivarbete Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Level Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Det ska vara oklart! Men bra detektivarbete Jag tog det på "gubben"... Vill minnas du skrivit det någon annanstans där du refererade till mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Jag tog det på "gubben"... Vill minnas du skrivit det någon annanstans där du refererade till mig Mkt möjligt att jag gjort. Brukar använda gubben men det är ju klart inte lätt att veta =) EDIT: Inget illa menat osv givetvis =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Level Postad 24 Mars , 2014 Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Mkt möjligt att jag gjort. Brukar använda gubben men det är ju klart inte lätt att veta =) EDIT: Inget illa menat osv givetvis =) Haha nej självfallet inte. Var mer nöjd över att jag kunde koppla vem det var med så lite info till hands Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Haha nej självfallet inte. Var mer nöjd över att jag kunde koppla vem det var med så lite info till hands Wp måste jag säga! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 24 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2014 Ser ni någon tjej köra triceps pulldown på gymmer så vet man nu varför: https://www.flashback.org/t2343757 "endast seriösa svar tack" Flashback Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 26 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2014 Såg Need For Speed i helgen. http://www.imdb.com/title/tt2369135/ Inte direkt för att jag ville se den utan mer för att vi var sugna på bio och det var den som gick helt enkelt. Hade inte hört mer om den än namnet och som playstationfantast i mina yngre dar refererar jag ju direkt till den underbara bilspelsserien. Är ju inte Gran turismo direkt men ändå en rätt fräck serie bilspel. Känner man igen denna bilen har man troligtvis haft ett antal kvalitetstimmar framför tvn som barn Ang filmen. Tyckte inte den var speciellt bra. Var inte så mycket till handling egentligen men fina scener med fina bilar iaf. Kollade nyss den på IMDB och blev förvånad över att den fått 7,3 i betyg där Tycker verkligen det är i överkant. Spoilers: Beat: Snuten tar han i slutet Brag: Vinner bilar för $6M Variance: Alla bilarna han vinner är kraschade Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minibiff Postad 26 Mars , 2014 Rapport Share Postad 26 Mars , 2014 Nu har jag inte sett filmen (läste spoilers även fast du varnade två gånger ) så brukar nya filmer få väldigt högt betyg för att sedan sjunka ner och landa på 6.x eller något. NFS Underground, åh vilka minnen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 26 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 26 Mars , 2014 Inte varit megainsatt i teckenspråk/CC-diskussionen men CC högsta spelchefer är tydligen väldigt insatta i poker. – Problemet är att vi har pratat om olika saker. Att man "är i handen" har vi tolkat som perioden mellan givarna när dealern blandar korten. Florian Tirnovan har tolkat det som att det beror på huruvida han själv spelar. Vi borde pratat om "giv" och inte "hand" hela tiden, då hade vi sluppit det här missförståndet. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article18613782.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 28 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2014 Spelat lite pokerz senaste dagarna. Spelat ganska dåligt men som tur är finns det fortfarande folk som är sämre än mig Seat 1: Fi 1 (kr738.85) Seat 2: Fi 2 (kr387.00) Seat 3: Fi 3 (kr510.82) Seat 4: HERO (kr762.00) Seat 5: BLAKYJACK (kr984.23) Fi 3 posts the small blind of kr2.00 HERO posts the big blind of kr4.00 Fi is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO BLAKYJACK calls kr4.00 FI 1 folds Fi 2 folds Fi 3 raises kr12.00 HERO calls kr8.00 BLAKYJACK calls kr8.00 *** FLOP *** Fi 3 checks HERO checks BLAKYJACK bets kr18.00 Fi 3 folds HERO calls kr18.00 *** TURN *** HERO checks BLAKYJACK goes all-in with kr954.23 HERO goes all-in with kr732.00 *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot kr1521.00 | Rake kr15.00 Board: HERO won (kr1521.00), showed BLAKYJACK won (kr0.00), showed Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 31 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2014 Då jag är lite (mkt?) efter såg jag Wolf of Wall Street först igår. Hört och läst skitmkt om den så förväntningarna var skyhöga, vilket gjorde att filmen inte klarade leva upp till förväntningarna. Bra film men inte sååå bra som förväntat. MVH Vänta aldrig för länge igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 1 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2014 Springet igår i DM var det då inget fel på. Turades ganska friskt i rätt lägen och sprang kasst i mindre potter tills jag gjorde en hestadålig syn av en rivershove. Värdet vad det absolut inget fel på =) 35o i BB och SB openlimpar på 750/1500 med 30kish effektiva. Flopp 55Qdd fi donkminbetar och jag myssynar. Turn 6 och han minbetar och jag jackar upp det till 4500 och får en steksyn. River är en 8a och fi minbetar igen. Jag shovear och får steksynen av T8o Kan man se rankningen någonstans löpande? Trodde detta skulle uppdateras löpande: https://svenskaspel.se/?pageid=/poker/spelinformation/dm2014 Men det kanske kommer? SVS som tagit sovmorgon bara EDIT: Bara Svs som tagit sovmorgon =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 2 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2014 Banken drog två avgifter från mig i veckan. Kortavgift samt betalningsservice. Aldrig betalat dessa innan och varit kund där sen 10ish år tillbaka. Kan de bara dra dem hur som helst? Kortavgift för visa är väl iofs typ standard men har aldrig betalat innan. Nu handlar det ju inte om några belopp att prata om 187 + 90 spänn men är mer principen att de bara drar dem. MVH Snål småländsk gnällgubbe En googleing ger: Betalservice via internet Betala dina räkningar i lugn och ro vid datorn när du har en stund över. Så här skaffar du tjänsten För att använda tjänsten behöver du vara ansluten till internetbanken, vilket är kostnadsfritt. Betalservice via internet kostar 120 kronor per år och anslutet konto (kostnadsfritt för studenter). De drog 90 från mig. Ang Visa: Bankkort Visa Årspris 250 kr/år Kostnad 16-18 år - rabatterat pris, som behålls även efter 18-årsdagen 190 kr/år Automatuttag i Sverige 0 kr Kortköp i Sverige 0 kr Automatuttag i euro inom EU 1) 0 kr Automatuttag i övriga länder, per uttag 35 kr Kontantuttag på bankkontor/växlingskontor utomlands, per uttag 35 kr Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag utomlands 2) 1,65 % Kopia av inköpsnota 75 kr Expresskort 150 kr Kort skickat till utlandet 350 kr Kostade mig 187. Svårt att se att de delar upp det på mer än en betalning/år så får ej ihop det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 2 April , 2014 Rapport Share Postad 2 April , 2014 Det är inte varit så att du tidigare fått CSN och inte får det längre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 2 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 2 April , 2014 Det är inte varit så att du tidigare fått CSN och inte får det längre? Inte fått CSN sen maj 2012. Beloppen stämmer ändå inte om de inte räknar för 2012 nu och avdrag för 5 månader men känner man bankerna rätt borde betalningen nu vara framåt för 2014? Oavsett om den är för 2014 framåt eller 2013 så borde det varit fulla avgifter. Miniklonk på rabatt, men det finns säkert en helt logisk förklaring till beloppen. Tror inte bankerna missar några intäkter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 2 April , 2014 Rapport Share Postad 2 April , 2014 Varför ringer du inte bara banken och frågar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts