Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synar river med motiveringen "vaskahanha".

Varför inte bet turn btw?

 

When in doubt, syna. Finns mervärde i att få notes på sköna linjer såklart.

 

Plus att du måste väl vara rätt högt upp i le range iom turnchecken? Ingen vill ju dö nyfiken, syna bara.

 

#padrinospokerskola

 

Hade fuldat

 

Ser ut som Tx eller set, han vet att du har Q han vet att du vill ha värde så han hoppas på c/r river och att du samtidigt tänker vaskahanha och synar!

 

Fi är (ny?) reg verkar det som. Har bara 600ish händer på honom men han satt på alla mina bord igår. Spelade ngt i stil med 26/20/8. Vetifan om han squeezar 88/66 i detta läget, och om så skulle vara fallet hade jag gått 3 gators värde när jag floppat nuts. QQ finns bara en kombo, återstår då Tx händer/ luft i min värld. Synar därmed och Fi flippar glatt upp AA :roll:

 

Rätt fräck linje av Fi imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade foldat AQ. rent mönstermässigt ser man ju aldrig regs bluffa så där

 

Blev så ställd (haha) efter en CR och kunde inte få ihop linjen med någon egentligen vettig värdehand utom Tx och T9/JT parar sin hålpipa på turn och kan tänkas att man fortsätter skjuta turn med den handen, vilket dödar ganska många möjligt Tx kombos.

 

 

 

sv.pokerstrategy.com

Bräda: 6dQh8cTsTh

Equity Vunna Oavgjorda

BU 57.14% 57.14% 0.00% { AsQd }

BB 42.86% 42.86% 0.00% { QQ, AKs, ATs, KTs, AKo, ATo }

 

Slänger vi in AA i hans range (som jag f.ö ej räknat med att se här) så flippar vi.

 

sv.pokerstrategy.com

Bräda: 6dQh8cTsTh

Equity Vunna Oavgjorda

BU 50.00% 50.00% 0.00% { AsQd }

BB 50.00% 50.00% 0.00% { AA, QQ, AKs, ATs, KTs, AKo, ATo }

 

 

 

 

Ang bilden. Fick citera ditt inlägg och läsa i länken för att förstå vilka det var. Hört talas om dem fleeera ggr men faktiskt aldrig sett dem :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julen närmar sig med stormsteg. Riktigt deprimerande väder. Ett par plus och regn och jag har inte sett solen på 4 dagar (?!). Riktig julstämning.

 

Satt och kollade lite gamla bilder igår och kom in på förra årets nyårsfirande. Körde en kryssning i Karibien då, vilket var långt över förväntan! Tänkte skrivit ihop en kort TR då jag rekar resesättet men får se om jag orkar. Hade planer på att emigrera även detta året men mina planer har gått åt fanders och verkar vara "fast" inom landets gränser :cry:

 

Pokermässigt rullar de på. Volymrekord för året i dec och vi är bara inne på 19onde. Faller väl bort ganska mkt dagar nu idec med jul osv. SKa hem till morsan och farsan och fira jul och min laptop är efter en fest inte längre direkt bärbär så blir nog spelfritt där. Såg att de två lokala pokerklubbarna kör ett samarbete i jul med mellandagspoker.

 

Main är 2 dagars 700 + 200 bounty 2-dagars med plats för 54 spelare vilket kan bli trevligt. De kör även en second chance dag 2 med 200kr unlimited rebajj vilket också låter skoj. Händer det inget bättre får man ju slaska lite där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade lite gamla bilder igår och kom in på förra årets nyårsfirande. Körde en kryssning i Karibien då, vilket var långt över förväntan! Tänkte skrivit ihop en kort TR då jag rekar resesättet men får se om jag orkar. Hade planer på att emigrera även detta året men mina planer har gått åt fanders och verkar vara "fast" inom landets gränser :cry:

 

De blir nog ingen TR. Lägger ev ner dagboksverksamheten efter jul i HHs spår. Är ganska kul att ha någonstans att ordbajsa och skriva av sig men är nog inte helt EV+ o skriva helt öppet och sitta och censurera vetifan.

 

Hoppas på matesuppföljare kommer soon (och att man kvalificerar att vara med igen obv)

 

Eftersom dagboken faktiskt heter semibilddagboken kan jag bjuda på ett par pics från tänkta TRen. Summering av kryssning:

+++: Bättre än väntat, mer fest än väntat, billigare än väntat.

---: Alkoholen ingick ej,

 

MVH Drack för lika mkt som kryssningen kostade.

 

 

 

rwdn.jpg

7g46.jpg

6ori.jpg

qav1.jpg

ag7m.jpg

80jl.jpg

a7fa.jpg

tc4r.jpg

 

Ja, det är en haj i mitten på bilden även om den syns hestadåligt

h25v.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R.I.P Pokerforum.

Trevliga bilder, vet du vad det är för haj? Ser ut att vara en ganska liten men antar att den var större än vad det ser ut =)

 

Ingen aning, tagen från balkongen på hytten och det är ganska högt upp. Då den rörde sig i sidled så uteslöt jag delfin. Sågs 500m från stranden i Bahamas.

 

En snabb googleing gav följande möjliga hajsorter:

 

Caribbean Reef Sharks

Caribbean reef sharks are the most common of Bahamas shark diving. Measuring up to 3 m (10 ft) long, the Caribbean reef shark is one of the largest apex predators in the reef ecosystem, feeding on a variety of fishes and cephalopods

 

Lemon Sharks

Lemon sharks are synonymous with the Bahamas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck har helt glömt att säga till om julbord! Blir en mindre tillställning på lördag hemma hos mig om de lockar? Rejält sent på de även om de blev lite av en spontanare (beslut tog i tisdags)

 

Tyty 4 invite! pkr_falk nämnde de häromdan, hade varit mkt trevligt men hinner fan inte med en tripp söderöver denna helgen. Blir att ut och stångas med resterande svenska befolkningen i kampen om att hitta den perfekta julklappen. Får komma nerom en runda när grinder är tillbaka på svenskt terrirorium ist =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermässigt har jag malt på bra. Fick in en 8h session igår som innehöll 3 sista Johan Falk-filmerna + en halv säsong Big Bang Theory. Skulle åkt på julbordet med facit i hand men julklappsjakten fick tyvärr gå före.

 

Inte sprungit som en gud direkt. En cashout kombinerat med en jinx nedan är ju som gjort för att misslyckas.

 

Kan ev dela med min av min för tillfället (JINX!) rungoodlina i en liten stuga i mellandagarna. I Praktiken blir det väl mer: dela på misären

 

ftpd.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte bestämma mig om de blir äcklig julasnapps eller grind ikv. Morsan har utlyst alkoholförbud som numera är ändrat till berusningsförbud. Detta pga att vi firade jul på juldagen förra året och körde de ihop med förfest så både jag brorsan o min kusin blev kalaspackade.

 

Hittat min gamla stationära här hemma hos morsan o farsan och vet de står en 19" nånstans jag funderar på att rigga upp.

 

Bara starta PT på den lär va rent guld!

 

Ett annat alternativ är att dra till tjejen o träffa hennes släkt för första gången... Inte ens träffat hennes föräldrar, bara hennes syrra en gång.

 

Hon är dock dödssur för jag inte vill fira nyår ihop med henne på en fest jag tror är tråkig.

 

Dagens i-lands osv.

 

Anyways, GJ pfmates!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baah ska du me dit? Blir ju riktgt PF-tätt jämfört medhur det brukar se ut!

Är kvar hos morsan och farsanän och har förköp till ett ställe i khamn. Fortfraande oklart om jag ska dit eller om det blir KNA dock.

 

Är de fler PFare än du o SF som ska göra staun 2najt?

 

ahh vi blir rätt många, jag ska hem ti falken sen var de litta andra med, tog ett dubbelrum på First Statt hoppas det är fränt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahh vi blir rätt många, jag ska hem ti falken sen var de litta andra med, tog ett dubbelrum på First Statt hoppas det är fränt :)

 

Ah de låter fränt! Statt is the place to be i kna, helt klart! Har inge förköp så blir kanske tajt och komma in.

 

Blire kna hör ja av mit till SF, tror ja har kvar hans nr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah de låter fränt! Statt is the place to be i kna, helt klart! Har inge förköp så blir kanske tajt och komma in.

 

Blire kna hör ja av mit till SF, tror ja har kvar hans nr

 

Tror falken hade fixat något VIP-paket med köförträde osv där vi kunde ta in några extra så sådant går att lösa :) PMar mitt nr med så har du!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...