Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg f.ö We`re the Millers igår. Mkt trevlig film! Tycker Jenifer Aniston växt på senaste. Horrible Bosses tex

 

http://www.imdb.com/title/tt1723121/?ref_=nv_sr_1

 

Rekas helt klart om man missat den

 

 

Emma Roberts som spelar Casey i denna är f.ö hon som spelar Kistina Jung som barn i, enligt mig, troligtvis världens bästa film: Blow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 600 gröna händer igår.

Börjat få ont i handleden vid längre sessions. Inga problem att sitta med musen på jobbet men hemma börjar det göra ont ganska snabbt. Köpt en musmatta med stöd för handleden men det hjälpte inte.

 

Mkt trist! Får se över ergonomin i grindplatsen.

 

Försöka få in ett par händer ikväll också sen imorgon blire Malmö och Parkway Drive. Mkt mkt trevligt!

 

grona-hander-2_2585152.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 600 gröna händer igår.

Börjat få ont i handleden vid längre sessions. Inga problem att sitta med musen på jobbet men hemma börjar det göra ont ganska snabbt. Köpt en musmatta med stöd för handleden men det hjälpte inte.

 

Mkt trist! Får se över ergonomin i grindplatsen.

 

Försöka få in ett par händer ikväll också sen imorgon blire Malmö och Parkway Drive. Mkt mkt trevligt!

 

grona-hander-2_2585152.jpg

 

In b4 meta rekar Evoluent Vertical Mouse ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig hört tals om! Verkar ganska lovande. Får väl ta att beställa den sån och testa, ty för tipset!

 

evoluent-vertical-mouse-arm-twist.jpg

 

Haha sjukt, jag måste ha rekat den i 10 olika trådar här :mrgreen: Kolla på prisjakt och känn dig inte tvungen att ta den nyaste. Det skiljer rätt mycket i pris men inte så mycket annat från version till version.

 

Klagar nån på hur den ser ut IRL (vilket händer ungefär varje gång någon ser den) så förklarar jag exakt den där bilden du postade. Jag hade inte klarat mig utan min mus (hihihihiih).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MKt fräck kväll igår!

Parkway Drive levererade som vanligt. KB överraskade men att vakren ha vakter eller staket framme vid scenen vilket gjorde att spelningen blev mkt roligare. Idag mår man som man förtjänar trots att man var nykter igår.

 

Sladdafan 95 kg är nog lite för tung för stagedives...

 

MVH

Svullen armbåge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde verkligen grinda idag. Sprang riktigt bra i morse IRL.

Spelning igår så tänkte jag tar sovmorgon. Vaknar av dendär jävla städbilen som städar gatan 0740. Reflekterar inte så mycket över det först men sen kommer jag på att det är ju städning mellan 07 och 09 och jag står på den gatan.

 

Snabbt på med lite kläder och springer ner. Det är sopat (eller vad fan de nu gör?) runt min + 2 andra bilar på gatan. Lyckas flytta den innen jag får böter och ser senare när jag kör till jobbet att resterande bilar fått böter.

 

MVH

Winning in life

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sjukt, jag måste ha rekat den i 10 olika trådar här :mrgreen:

 

har för mig att någon påpekade detta och att jag runt 09-10 gjorde en PF googling på fenomenet. var väl typ 20 reks redan då :D

 

det dumma är att jag sitter kvar med stdmus och har stdont i armen till o från. har till o från tyckt att styrketräning rätar ut diverse problem så som musarm och gamnacke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det har tagits upp i dagboken, men har du någon heltidssyssla? Plugg/Jobb? Tänkte med tanke på att du verkar grinda så sporadiskt. I övrigt keep it up, rolig dagbok osv :)

 

Ämnet semiberörs väl i förstaposten. Aldrig varit någon heltidsspelare (om man inte räknar sommarlov :twisted: ) utan pluggat vid sidan om.

 

Läst en ekonomiutbildning vid en sydsvensk högskola vars stad fostrat onlinelegender som tex Mrjimmy. Läst där i 4 år och har en Master i ekonomi med inriktning revisor/controller. Kandidaten hette revisor/controller iaf men när vi hoppa på fjärde året bytte det nog till något engelskt då det året var på engelska förutom Handelsrätt II.

 

Så jag har tagit klivet ut i arbetslivet och spelar som sagt inte spec mkt. Tror endast jag fått in pinsamma ca 100k händer detta året, vilket är sämsta volymen sen 2006 skulle jag tro.

 

Ska tilläggas att fram till för ca en månad sen hade jag inte ens ngt skrivbord och/eller stol att grinda vid utan alla händer fram till för en månad sen är spelade i soffan med lappisen i knäet med en film i bakgrunden på tvn.

 

EDIT: 50k views på dagboken. Undra hur många irls som hittat hit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i en ålder där merparten av mina fb-vänner verkar ha någon slags barnpanik. NU måste man ha barn annars är det försent. Resulterar i ultraljudsbilder hit och dit, vilket inte intresserar mig nämnvärt men säker jättekul och spännande för dem :)

 

När sen väl barnet kommit så skriva det gärna "Vi mår bra alla tre" eller folk med lyckoönskningar skriver "hoppas ni mår bra alla tre"

 

Jag som kille blir då lite skeptisk till det här med barnafödande. Varför skulle jag som potentiell pappa inte må bra efter en födsel?!

 

Enda jag kan tänka mig är att om något går fel för mamman/barnet (god forbid) är det klart även pappan drabbas psykiskt. Eller om man nu mot förmodan skulle se något som man nog inte vill se spricka och blöda osv. Sällan man ser "Jag och barnet mår bra men pappan är skärrad efter att ha sett födseln"

 

MVH

Dagens tanke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog svara på det där.

 

Att få barn påverkar en nåt djävulskt. Mycket p g a förväntningarna som byggts upp. Först så upplever man en chock mentalt när man får reda på att man ska bli pappa (oavsett om man ser det som positivt eller negativt). De enda gångerna i mitt liv som jag krockat var veckorna efter jag fått reda på det och det var helt enkelt p g a att jag hade huvet i molnen.

Sen är det alla nojor som drivs på av mammatidningar och böcker. Ska fostret överleva de första veckorna, vad kommer dom att hitta vid första ultraljudet, kommer ungen födas för tidigt eller för sent osv...

Sen, när du minst anar det, hör du mamman säga med allvar i rösten att "nu är det dags". Panik till sjukhuset och typ 18 timmar senare har du en grå-rosa slemmig alien liggandes på mammans bröst. Då har du varit uppe i 43 timma på raken och på en och samma gång släpper all ångest och oro som du jobbat upp de senaste 9 månaderna.

Så ja, det är inte helt ovanligt att pappan kan ta åt sig rätt hårt. Särskilt om han varit dum nog att inte hålla sig norr om skynkena (vem vill egentligen se sin älskade uppspräckt i underlivet med blod, skit och en halv unge på väg ut ur sig?). Alternativt svarat jakande på frågan "Vill ni se moderkakan?" ( it's a trap I tell ya)

 

typ så.

Sen finns det ju tuffingar som inte bryr sig tillräckligt för att engagera sig, men jag hoppas att dom är i minoritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...