Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SCB alltså. Får ett brev hem om en undersökning som jag slänger.

De ringer mig 3 ggr på privata mobilen vilket jag dodgear när det är ett 019-nummer.

 

De ringer 3 ggr på jobbmobilen och varar inte där heller.

 

Detta är under en 3-veckorsperiod. Idag ringde de till receptionen på jobbet och kopplade det till mig så nu fick jag vara med på undersökningen...

 

Kul jobb att jaga in enkätsvar

 

MVH

Fick under 20% svarsfrekvens på min master

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt jävla vit helg. Inte ens någon oreo mud cake blev det.

 

Bruden jag träffar slängde ur sig en sjuk kommentar i morse.

"Fan vilken tråkig lördag det måste varit för dig, du varken drack eller fick ligga" höga tankar om en osv.

Hyrde (ja, hyrde!) Frozen ground igår som jag slockande stenhårt efter och detta var redan vid 11-snåret. Helt ok film men hade väntat mig mer.

 

Varit på ikea en runda idag me så slipper man soffgrinden.

 

Givetvis hunnit med att smygraila lite ept också. Mkt fint gjort och grattis osv! Mer svenska titlar åt folket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete Ingvar!

Tar en evighet att slänga ihop dina möbler. Orkade bara halva skrivbordet sen blev det pizza och Horrible Bosses istället. Mkt trevlig film med tung lina. Länge sen jag såg den så va fint.

 

Ikväll ska jag vara med och hålla i en bokföringskurs för nyföretagarcentrum. Inte min favorit men kul att testa något nytt. Får se om man hinner hem i tid och kan slänga upp skrivbordet och Markus och testa lite grind.

 

MVH

Maakus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett plötsligt sug efter AKO-kola. Spear ingen roll vilken smak, gillade dem alla! Verkar dock inte finnas länge efter en snabb googleing :-(

 

Jävla oflyt (sagt i sann Smala Sussie-värmländska)

 

373033_396717323686254_426950989_n.jpg

 

EDIT:

Verkar finnas liknande: http://www.stintansskafferi.se/nyinkomna-presenter/retrokola-ako

EDIT2: Verkade ej gå att köpa dem där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett plötsligt sug efter AKO-kola. Spear ingen roll vilken smak, gillade dem alla! Verkar dock inte finnas länge efter en snabb googleing :-(

 

Jävla oflyt (sagt i sann Smala Sussie-värmländska)

 

373033_396717323686254_426950989_n.jpg

 

EDIT:

Verkar finnas liknande: http://www.stintansskafferi.se/nyinkomna-presenter/retrokola-ako

EDIT2: Verkade ej gå att köpa dem där

 

Ako är fan inte RETRO!!! :evil:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eller? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta en annan sida som sålde retrokolorna. Kanske får beställa dem som substitut men kommer säkert bli besviken. Kanske är bäst att låta mina fina minnen om de underbara Ako-kolorna vara och gå vidare i livet. Kunde inte se när de slutade men måste varit länge sen? Har nog fan inte sett dem på säkert 10 år?

 

Bokföringskursen gick över förväntan och tom en kursdeltagare som tyckte jag var en bra pedagog. Sweet!

 

Trots att jag inte var hemma förrän 2130 orkade jag slänga upp skrivbordet o maaakus så nu är det fritt fram att grinda med lite stil igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som varit i Machu Picchu? Velat åka dit en längre tid men aldrig blivit av. Tycker det är jekligt fräckt och nu såg jag en på min fb som var där. Maya/Inka-kulturen öht är rätt fräck imo.

 

1380467_10151895423442500_367745998_n.jpg

 

Skulle egentligen åkt till några Maya-ruiner i Costa Maya i vintras men var för bakfull för att göra någonting annat än att lägga mig på stranden så vaskade det. Solstol + parasol + tillgång till toa/dusch kostade $25 och ville man ha fribar också kostade det $35... Kräkte efter första ölen sen var de game on och blev mer aktiviteter i denna formen:

 

543889_10151610138843084_639553448_n.jpg

 

Har kvar ett ärr på hälen sen denna dagen, så lär inte glömma den i forsta taget. En av 2013 års bästa dagar.

 

 

EDIT: Det jag ville ha sagt var: Någon som varit där? Hur är Peru i övrigt? Värt att besöka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meeeh

 

Hittade en knyta i storleksordningen: en stor ärta i ljumsken. Känns ej men är öm vid beröring. Förhoppningsvis försvinner den av sig själv. Inte varit hos en doktor på säkert 10 år och tänkte dodgea det denna gången också.

 

Välte ner lampan i fönstret med Maakus också.

 

Köpte kabelhäftare till mina lampsladdar i taket på ikea som jag satte upp på lunchen. Kom hem så har alla lossnat...

 

Springer bra irl idag. Nu blire iaf fetaostfylld kycklingfile med potatinsgratäng. Får hoppas de inte me går åt helvete

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som varit där? Hur är Peru i övrigt? Värt att besöka?

 

Tjena Sladdafan, trevlig dagbok!

 

Mitt första intryck av Machu Picchu var att det var väldigt hypat. Efter an feberfrossa som hållit i sig från det löjligt turistiga Aguas Calientes imponerade stenarna lagom mycket på mig (man kommer liksom rakt in i smeten när man går genom ingången) och jag ville mest få det överstökat.

Den känslan höll i sig tills jag kom dit där din vän på bilden är. Helt magiskt vy där uppifrån och att sitta där och få en överblick över spektaklet fick mig att tillfriskna kvickt. Vi hade några lamor som knallade runt där uppe och jag tog en bild som tyvärr är på tok för bra för att lägga upp här.

 

Tips är att åka dit så tidigt du bara kan. Soluppgång och mindre turister är en jävligt bra kombination.

 

Såg tyvärr bara Cuzco utöver detta så har inte så jättemycket att tillägga. Cuzco är för övrigt en väldigt fin stad imo och maten där, och i hela Peru förutom Aguas Calientes får jag anta, är riktigt riktigt bra. Det gäller även europeisk mat så som pasta, pizza osv. Får du i dig ett helt griljerat marsvin blir jag imponerad!

 

Skulle gärna ha sett mer av Peru och måste tillägga att när du är så pass nära så vore det en synd att inte besöka Bolivia. Dom må ha Sydamerikas minst attraktiva kvinnor men landet är riktigt coolt ändå. :)

 

edit: Hade du tänkt att åka enbart till Peru eller att resa runt ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Sladdafan, trevlig dagbok!

 

Mitt första intryck av Machu Picchu var att det var väldigt hypat. Efter an feberfrossa som hållit i sig från det löjligt turistiga Aguas Calientes imponerade stenarna lagom mycket på mig (man kommer liksom rakt in i smeten när man går genom ingången) och jag ville mest få det överstökat.

Den känslan höll i sig tills jag kom dit där din vän på bilden är. Helt magiskt vy där uppifrån och att sitta där och få en överblick över spektaklet fick mig att tillfriskna kvickt. Vi hade några lamor som knallade runt där uppe och jag tog en bild som tyvärr är på tok för bra för att lägga upp här.

Tips är att åka dit så tidigt du bara kan. Soluppgång och mindre turister är en jävligt bra kombination.

 

Såg tyvärr bara Cuzco utöver detta så har inte så jättemycket att tillägga. Cuzco är för övrigt en väldigt fin stad imo och maten där, och i hela Peru förutom Aguas Calientes får jag anta, är riktigt riktigt bra. Det gäller även europeisk mat så som pasta, pizza osv. Får du i dig ett helt griljerat marsvin blir jag imponerad!

 

Skulle gärna ha sett mer av Peru och måste tillägga att när du är så pass nära så vore det en synd att inte besöka Bolivia. Dom må ha Sydamerikas minst attraktiva kvinnor men landet är riktigt coolt ändå. :)

 

edit: Hade du tänkt att åka enbart till Peru eller att resa runt ett tag?

 

Ty för input!

För bra för att outa bild? Bara dra en nametag rakt över om det nu är copyright-ish som är problemet?

 

Har väl egentligen inga fasta planer på att åka uatn är mer lite av ett drömmål att besöka Machu Picchu någon gång i livet. Men är osäker på hur mycket mer ex Peru har att erbjuda då jag i princip aldrig hört någon som varit där. Min FB-vän åker runt i sydamerika med sin pojkvän atm och delar en hel del bilder och mitt favoritband (Parkway drive om någon skulle undra) kör tours i sydamerika i sin senaste DVD.

 

Åker man så blir det antagligen inte bara Machu Picchu utan man får ju passa på att se så mycket som möjligt av sydamerika när man ändå är där imo. Letat någonstans att dra i vinter men just nu lutar det åt Dubai där jag har två polare som bor.

 

Faktiskt aldrig varit i Sydamerika. Varit runt lite på de karibiska öarna och även Honduras som blir det närmsta sydamerika jag varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kloka ord, det ska jag komma ihåg. :-)

 

Men den inställningen blir en downswing lättare att ta:lol:

 

 

Blev av med ett par solglasögon i Magaluf i somras. En kille jag träffa där har varit ute och rest igen och blir taggad i lite bilder på fb. Med mina solglasögon...

 

Inte helt 100 men 98% säker. Nu var det inget fancy utan vanliga reklambrillor några brudar från Bud Light delade ut på poolpartyt på Palms men ändå :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in en liten grön session igår. 150 bb-ish som spelades samtidigt som jag kollade filmen på 6an och pratade telefon. Multitasking sas.

 

Går för andra vita helgen i rad. Borde inte vara några probs då jag vatt upp omänskligt tidigt (0530 är omänsligt!) varje dag denna veckan och kommer slockna ganska tidigt imorgon och behöver troligtvis jobba imorgon.

 

Mån-tis ska jag till Malmö på kurs. Är man inte helt död i hjärnan efter kanske man skulle klämma in ett CC-besök. Är över ett år sen jag var på CC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar till med en anekdot till då det inte är spec mkt poker i dagboken och jag kom att tänka på de när vi snackar CC.

 

Sladdafans första besök på CC:

 

Är i Växjö med två evighetarn-kollegor och festar. Prizonic tar det lite lugnt, då han ska till CC för MO dagen efter, men jag och Mus kör på. Blir ganska segt och vid 9 när Prizonic är uppe och härjar vaknar jag också. Mår obv piss som sig bör men får idèn: ska man hänga på till CC?

 

Det är i slutet på Augusti och fint väder. Har för mig det var lördag men ej säker så tänker att jag och mus kan köra lite uteserveringar i Malmö osv när de andra spelar. Sagt och gjort. Laddar upp med öl till bilen och åker med ner till Malmö. Gör stan ett par timmar och sitter i en park och mysdricker lite, men trötnar och går till CC.

 

Kör lite slots/baren o små railar turren lite som även Dr.Smekt har slutit upp och spelar. Vi tröttnar och sätter oss i kölistan till CG. Mus får plats först och slår sig ner, jag kort därefter. Bakfull + ny semifylla på ingång och lite sömn är inte optimala förhållanden men kör lite ändå. Händer inte så mkt tre första timmarna tills Mus kommer med en markerstapel och säger han ska byta bord. Tydligen har CC-personalen missuppfattat honom och satt han vid ett Omahabord så han har lirat omaha i ett bra tag :mrgreen: Till skollnad från mig så kan han iaf lite Omaha men långt fån main game.

 

Jag kommer ihåg en hand från denna sessionen och det är en 66a som jag tror 5 pers går till flopp med. Flopp 679 rainbow och det vattnas lite i munnen sådär som det bara kan göra live efter en period av kortdödhet. Bygger upp potten ganska bra och turn landar något blankt som en K kanske? Jag väljer att gå för checkraise på dansken som sitter bredvid mig. Han verkar också lite småberusad och kollar sina kort på ett icke så smidigt sätt så jag kan se hans kort. 79 har han och det ser mao bra ut so far. Han synar och river landar T. Jag tänker en stund innan jag väljer att shovea och dansken börjar grubbla.

 

Potten är kanske 3-4k och jag shovear 2-3 till. Han frågar mig 4-5 ggr om jag har en 8a och steker kanske 5 minuter men foldar tyvärr till slut.

 

Klockan börjar bli mkt och både smekt och Prizze går bra och cashar. Åker tillbaka till växjö och stannar på statoil i växjö när vi kommer hem får att käka någonting. Prizze köper en korv eller dylikt och fattas ett par kronor och frågar mig om jag har en 10a. Killen bakom disken blir helt lyrisk och säger (semiskriker) "vadå om han har en 10a?! du har ju en jävla massa pengar" som ser att det sticker upp ett gäng tusenlappar i plånboken på både mig och Prizze.

 

Classic helg.

 

Finns många roliga historier om festerna på Växjös campus8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar till med en anekdot till då det inte är spec mkt poker i dagboken och jag kom att tänka på de när vi snackar CC.

 

Sladdafans första besök på CC:

 

Är i Växjö med två evighetarn-kollegor och festar. Prizonic tar det lite lugnt, då han ska till CC för MO dagen efter, men jag och Mus kör på. Blir ganska segt och vid 9 när Prizonic är uppe och härjar vaknar jag också. Mår obv piss som sig bör men får idèn: ska man hänga på till CC?

 

Det är i slutet på Augusti och fint väder. Har för mig det var lördag men ej säker så tänker att jag och mus kan köra lite uteserveringar i Malmö osv när de andra spelar. Sagt och gjort. Laddar upp med öl till bilen och åker med ner till Malmö. Gör stan ett par timmar och sitter i en park och mysdricker lite, men trötnar och går till CC.

 

Kör lite slots/baren o små railar turren lite som även Dr.Smekt har slutit upp och spelar. Vi tröttnar och sätter oss i kölistan till CG. Mus får plats först och slår sig ner, jag kort därefter. Bakfull + ny semifylla på ingång och lite sömn är inte optimala förhållanden men kör lite ändå. Händer inte så mkt tre första timmarna tills Mus kommer med en markerstapel och säger han ska byta bord. Tydligen har CC-personalen missuppfattat honom och satt han vid ett Omahabord så han har lirat omaha i ett bra tag :mrgreen: Till skollnad från mig så kan han iaf lite Omaha men långt fån main game.

 

Jag kommer ihåg en hand från denna sessionen och det är en 66a som jag tror 5 pers går till flopp med. Flopp 679 rainbow och det vattnas lite i munnen sådär som det bara kan göra live efter en period av kortdödhet. Bygger upp potten ganska bra och turn landar något blankt som en K kanske? Jag väljer att gå för checkraise på dansken som sitter bredvid mig. Han verkar också lite småberusad och kollar sina kort på ett icke så smidigt sätt så jag kan se hans kort. 79 har han och det ser mao bra ut so far. Han synar och river landar T. Jag tänker en stund innan jag väljer att shovea och dansken börjar grubbla.

 

Potten är kanske 3-4k och jag shovear 2-3 till. Han frågar mig 4-5 ggr om jag har en 8a och steker kanske 5 minuter men foldar tyvärr till slut.

 

Klockan börjar bli mkt och både smekt och Prizze går bra och cashar. Åker tillbaka till växjö och stannar på statoil i växjö när vi kommer hem får att käka någonting. Prizze köper en korv eller dylikt och fattas ett par kronor och frågar mig om jag har en 10a. Killen bakom disken blir helt lyrisk och säger (semiskriker) "vadå om han har en 10a?! du har ju en jävla massa pengar" som ser att det sticker upp ett gäng tusenlappar i plånboken på både mig och Prizze.

 

Classic helg.

 

Finns många roliga historier om festerna på Växjös campus8-)

Vill inte vara elak, men önskar att jag sett 2 min av hem till gården istället för att läsa detta inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...