Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 423
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det var ett test ba, rätta responsen vore "är du redo för runda 2 då?"

Efter att ha läst Chofritz och Opterons dagbok kan jag allt om testande brudar nu

Förstår inte vad du menar men känner mig ändå missförstådd :-(

Postad

Den normala responsen vid bordet borde vara: - Åh herregud! Kan jag hjälpa dig? Ska jag ringa polisen eller någon annan? Vill du ha skjuts till sjukhuset? När hände det? Var hände det? Vet du vem våldtäktsmannen är? Är han här inne? Osv...

Postad
Förstår inte vad du menar men känner mig ändå missförstådd :-(

Jag håller på att läsa eran dagbok. Tidigt i dagboken (2011?) så var ni mkt på baba o haffa brudar. Minns att det kom in någon/några i tråden och frågade om hjälp. Och det snackades kring hur tjejer testar en. Som när du/chofritz fick testet "jag vet att du är en player" osv :D

Luddigt kanske, men aja :) hoppas det klsrgjorde någorlunda

Postad
* Ni fokuserar väl bara på tjejens "märkliga beteende" inte på vad killen bör göra efteråt eller det hon faktiskt säger att hon har varit utsatt för. Huvudpunkt 1.

Jag blev obv väldigt förvånad över det hon sa och efter det så gick hon rätt snabbt och såg inte henne mer på kvällen. Vad ska jag göra? Leta reda på henne, en tjej som jag inte vet vad hon heter eller knappt ens hur hon ser ut? Kom ihåg att vi snackade inte länge (eller jag snackade inte med henne så länge) och att jag hade druckit. Gå fram till en vakt och säga att det var en tjej som precis sa till mig att hon blivit våldtagen, kan ni hitta henne? Den här situationen är ju helt sjuk, itne direkt så att man vet vad man ska göra när det händer.

* Jag skulle inte säga saker som " Så du bara satte dig här utan några som helst intentioner att snacka med någon av oss" eller "Kom igen nu gumman, sluta tjura nu, kan ju inte vara roligt". Man bör inte förutsätta eller ha dessa krav på samtal eller närmanden och bör inte heller använda traditionellt förminskade ord.

Kanske inte räcker att säga att jag sa det med ett leende? I min värld så är det iaf ok att försöka snacka med någon om hon sätter sig jämte en helt själv, sen tyckte jag bara det var så konstigt att hon bara totalignorerade i just det här fallet så jag lutade mig tillbaka och snackade halvt till henne och halvt till mig själv tills hon reagerade. Det var inte min första tanke att hon hade råkat ut för något liksom. Sen kanske det bara är jag men sjukt ovanligt öht att någon bara ignorerar rakt av och då är det bara jobbigt att ha en sån person i närheten, sätt dig någon annanstans och var grinig liksom.

* kommentarerna efteråt är än värre som visar samma attityder och värderingar som man alltid hittar när unga män postar om SD, damfotboll, feminism osv.

Är så sjukt trött på allt snack som handlar om SD och feminism. Folk kommer alltid tycka olika, det enda jag vet att jag inte orkar med den diskussionen på ett pokerforum. Och nej, jag röstar inte SD=)

* Jag är medveten om att jag sticker ut i detta forum på grund av anledningar jag tar upp i mitt föregående inlägg.

.

Postad
+1 for confirmation

Då har vi facit=)

Den normala responsen vid bordet borde vara: - Åh herregud! Kan jag hjälpa dig? Ska jag ringa polisen eller någon annan? Vill du ha skjuts till sjukhuset? När hände det? Var hände det? Vet du vem våldtäktsmannen är? Är han här inne? Osv...

Jag var den enda som hörde det. Det tog ett tag innan jag fattade vad det var jag hörde och då var hon redan borta...

Tänk dig själv om du är ute och har druckit och så i stort sett kommer en random tjej fram och säger det och innan du hunnit reagera så är hon borta. Hade jag sett henne igen så hade jag obv inte ignorerat henne.

Postad
Jag håller på att läsa eran dagbok. Tidigt i dagboken (2011?) så var ni mkt på baba o haffa brudar. Minns att det kom in någon/några i tråden och frågade om hjälp. Och det snackades kring hur tjejer testar en. Som när du/chofritz fick testet "jag vet att du är en player" osv :D

Luddigt kanske, men aja :) hoppas det klsrgjorde någorlunda

well, yes, I like to play (;

Postad
Då har vi facit=)

Jag var den enda som hörde det. Det tog ett tag innan jag fattade vad det var jag hörde och då var hon redan borta...

Tänk dig själv om du är ute och har druckit och så i stort sett kommer en random tjej fram och säger det och innan du hunnit reagera så är hon borta. Hade jag sett henne igen så hade jag obv inte ignorerat henne.

Ok, alkohol och chock alltså.

Jag är är inte den som egentligen ska snacka brudar, relationer, jämställdhet, feminism osv. Jag är nog en loser på sånt egentligen. Men det är bra om man kommer till insikt och känner till sina begränsningar.

Lycka till i livet.

Postad

Fint skrivet Spaderkung... Det var det snedvridna perspektivet jag var ute från första början dvs. att alla fokuserade på fel saker.

Tack för att du besvarade mina argument Vladi. Det är alltid bra att tänka till lite om sådana frågor. Det är lätt att fastna i gamla manliga normer

som kanske inte är OK om man tänker rationellt.

Postad
Fint skrivet Spaderkung... Det var det snedvridna perspektivet jag var ute från första början dvs. att alla fokuserade på fel saker.

Tack för att du besvarade mina argument Vladi. Det är alltid bra att tänka till lite om sådana frågor. Det är lätt att fastna i gamla manliga normer

som kanske inte är OK om man tänker rationellt.

Självklart bra att tänka tillbaka och tänka efter emellanåt, det håller jag med om. Kände bara att det blev lite mkt när man inom ett dygn i stort sett blivit anklagad för att vara våldtäktsman, sverigedemokrat och att man har skev kvinnosyn när allt man ville igår var att gå ut och ha kul=) Att sedan det händer och att man verkligen inte var beredd på det och sedan inte veta vad man ska göra tycker inte jag tyder på något av det som man blivit "anklagad" för. Ha det!

Postad

I min värld behöver du inte försvara dig, Vladi. Jag är på din sida!

Klart som fan det är en helt absurd situation och första instinkten hade säkerligen varit att ta det som ett skämt, för vem fan går ut på krogen om man blivit våldtagen? Och vem stannar kvar på krogen om man blivit våldtagen där? Min read hade nog också varit att det bara är något hon slängt ur sig.

Och ja, det är sjukt konstigt att någon bara kommer och sätter sig lite vid sidan om ett helg gäng sådär utan att säga ett ljud. Hur kan man ens påstå något annat?

Precis som din sista mening i ditt försvarstal är jag evigt trött på alla som snackar om SD och feminister och själv utger sig från att vara guds bästa barn och så jävla politiskt korrekta i alla aspekter att man bara vill spy.

Jag är normalt inte killen som överhuvudtaget bryr mig om mycket saker, men av någon anledning får alltid just dessa samtalsämnen igång mig. Hur som helst, hos mig har du lite stöd!

Postad

Klart som fan det är en helt absurd situation och första instinkten hade säkerligen varit att ta det som ett skämt, för vem fan går ut på krogen om man blivit våldtagen? Och vem stannar kvar på krogen om man blivit våldtagen där? Min read hade nog också varit att det bara är något hon slängt ur sig.

Och ja, det är sjukt konstigt att någon bara kommer och sätter sig lite vid sidan om ett helg gäng sådär utan att säga ett ljud. Hur kan man ens påstå något annat?

Precis som din sista mening i ditt försvarstal är jag evigt trött på alla som snackar om SD och feminister och själv utger sig från att vara guds bästa barn och så jävla politiskt korrekta i alla aspekter att man bara vill spy.

Jag är normalt inte killen som överhuvudtaget bryr mig om mycket saker, men av någon anledning får alltid just dessa samtalsämnen igång mig. Hur som helst, hos mig har du lite stöd!

+1, You got my support as well Vladi!

Fortsätt leverera magiska reserapporter, den senaste va riktigt bra!

Postad

+1, You got my support as well Vladi!

Fortsätt leverera magiska reserapporter, den senaste va riktigt bra!

=)

Kul att reserapporterna uppskattas, då lär det komma fler i fortsättningen!

Postad

Började kolla en ny serie nu, Orange is the new black. Bara sett första avsnittet men verkar helt ok. Ser fram mot nya avsnitt av Suits som kommer snart, sjuka förväntningar =)

Postad
Hur slutade säsong två av Suits? Orkade inte se klart men kanske ger trean en ny chans fast jag tror att det kommer suga :)

Du har inte varit i min db på jättelänge och så kommer du in o säger att det kommer vara dåligt?:(:(:( är egentligen inte sugen på att spoila om det är någon som läser och inte sett, men slutet på säsong två var riktigt jävla bra imo =)

Postad
Du har inte varit i min db på jättelänge och så kommer du in o säger att det kommer vara dåligt?:(:(:( är egentligen inte sugen på att spoila om det är någon som läser och inte sett, men slutet på säsong två var riktigt jävla bra imo =)

Sätt det i en spoilertag då :P

Blev dem tillsammans?

Postad
Sätt det i en spoilertag då :P

Blev dem tillsammans?

aaaah smart

dom fick till det efter att mike berättat sin stora hemlighet osv, måste nog fan se om det för det är det enda jag kommer ihåg av slutet. vet inte om det är för att hon är svinsnygg eller något annat men längesen jag var så exalterad över någon säsongsavslutning kommer jag ihåg=)