Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Fyfan, slår nog rekord i att ha dumma kunder idag. Hade på riktigt en kund som tjatade emot att en dator hade kostat 2290 istället för 2490kr 2 dagar tidigare. Då jag har jobbat varje dag samt att det var jag som satte priset 2490kr då den går i kampanj vet med 100% säkerhet att hon inte talade sanning.

 

Vi har 2 andra prislappar omkring som ligger på 2290kr och förklarade för henne att kanske en kund kunde ha ställt de där och sedan lämnat kvar dom. Men detta stämde ju obv inte utan istället så hade vi haft uppe en bluff dator för att lura kunder och sedan höja priset tills nästa gång de kommer in. Hur den logiken gick ihop är jag dock ytterst jävla tveksam till.

 

~~~

 

Men skall la inte klaga. Sedan rånet så har vi haft väktare i butiken från öppning till stängning. Vakten som jobbar idag är riktigt jävla TPL. Det är första dagen han jobbar och just nu går han runt i butiken (har han gjort hela dagen) och suckar konstant. Snackade precis med honom och han sa "Detta är det tråkigaste jag har gjort i mitt liv, jag har 30minuter kvar tills jag slutar och sedan funderar jag på att säga upp mig". :mrgreen: :mrgreen:

 

 

~~~

 

Ge lite tips på maträtter då, gärna svåra och mycket olika ingredienser. Så lovar jag att antingen ha en poll eller försöka välja något. Dock lär det bli en egen twist då jag ALDRIG följer recept utan öppnar kylen och tittar vad man kan ta alternativt är i affären och brainstormar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja!

Eftersom det är så 2013 att leverea en TR såfort man drar utomlands så tänker jag även posta en TR för en vanlig utgång. Detta är då pga att min längsta period jag är ledig i sommar är 4 dagar och att hela sommaren spenderas i Göteborg. Återigen så skriver jag detta mer för att jag skall kunna läsa igenom denna om några år kanske och tänka på allt dumt jag har gjort så sluta whinea på onödiga TRs plz.

 

Allt började med att tjejen som jag var med nere i Båstad kommer upp till Göteborg! Denna tjejen är kusin till en av mina tjejkompisar. Hon är ju här uppe för att festa men då jag jobbar så sa jag att jag endast skulle hänga med ut och ta en liten matbit innan jag skulle rulla hem.

 

För enkelhetens skulle kan vi kalla

23åringen från Båstad - Piff

Hennes kusin, min kompis - Puff

 

Efter mycket snack och dricka så beslöt vi oss för att röra oss vidare till en ytterliggare bar, en av göteborgs bästa, där en av mina polare jobbar. Nu började klockan bli runt 23.00 och jag insåg väl att jag var tvungen att på ett snyggt sätt börja runda av kvällen för att orka jobba. Men när jag då står i baren med dessa 2 tjejer ensam så kommer det fram en random kille och knackar på min axel. Samtalet löd uuuungefär;

 

Han: Hej!

Jag: Hej?

Han: Hur mår du?

Jag: Ursäkta, men känner jag dig?

Han: Nej, men jag tänkte vi kunde lära känna varandra

Jag: Haha, okej?

 

Så fortsatte han snacka, började fråga ut mig om vad jag jobbade och var jag bor osv.

 

Sedan drog jag en vit lögn och sa att vi var tvugna att dra. När jag och tjejerna kommer utanför stället så frågar dom om jag kände personen och när jag sa nej så började dom skratta :lol: Aja, ytterliggare en sak att kryssa av bucketlisten!

 

 

Efter det så börjar jag få en obehaglig känsla över mig och väljer att sänka den med en 6cl Tequila. I detta samband så får jag även ett lol-sms av Piff. Nu har jag beslutat mig att fuck it, jag kan lira gärna köra hela kvällen. Så jag ringer upp min kollega och övetalar honom att ta mitt pass, VILKEN KLIPPA DU ÄR!

 

Efter detta så drar vi vidare mot kvällens mål, Port du Soleil. Väl där så springer vi på Puffs grannar. Dessa 3 killar var riktigt trötta och Piff tröttnade ganska snabbt och ville gå vidare men först gick jag iväg till baren och köpte groggar, Fläder Collins, succé! Dessa killar kommer vi komma tillbaka till senare ikväll.

 

Medans jag står i baren och beställer ser jag hur folk tar bilder på mig ur ögonvrån. Tänker lite smått "Shit, är det såhär det är att kliva upp från Nanostakes till Microstakes, folk vill ta bilder på krogen" så var en rätt sjuk upplevelse att folk kände igen mig från pokern och jag var väl i princip beredd att bjuda varenda jävel på sprit för att visa hur extremt baller jag var.

 

Då hör jag helt plötsligt hur någon säger "Henke" och pekar mot mig.

Det gick att jag tog lite illa vid att folk känner igen mig via pokern men inte kan mitt namn så jag var påväg att vända mig bak och markera mot dom att de fan inte skall säga fel på mitt namn.

 

Då står tydligen Henke Lundqvist bakom mig och jag inser att chansen finns att de inte var mig de ville ta kort på, eller? Så då var jag tvungen att fråga honom om han trivdes i Båstad (han åt, krökade och sov på vårat hotell/bar/restaurang). Han hade trivts jättebra och han sa att vi skulle ses nästa år!

 

20130802130446-83.183.119.139.png

 

 

Efter detta så övergav jag tjejerna och sprang upp till VIPen och hookade upp med min gamla kollega från Elgiganten. Detta är snubben som jag trivdes bäst med på jobbet och vi 2 överleverera varje gång vi jobbade tillsammans då vi alltid köra tävlingar mot varandra. Även denna snubben som hookade upp mig angående jobbet jag blev erbjuden för några dagar sedan.

 

Helt plötsligt så lyses stället upp och en stor rad med tjejer med tomteblossISH (fast mycket större) börjar gå på ett led rakt bland oss. Detta var tjejer från Chat Noir, lokala strippklubben, och de går upp på scenen och dansar.

 

20130802130713-83.183.119.139.png

 

 

Efter detta så beslutar jag och polaren dra hem till en annan polare för efterfest då han hade en del polare över. Så vi lämnade kvar Piff & Puff då de ville festa på nattklubben och tog CYKELTAXI till andra polaren.

 

Min polare tyckte det var top 3 dummaste vi har gjort.

Jag tyckte det var top 1 bästa vi har gjort.

 

20130802130937-83.183.119.139.png

 

Denna killen har en 5a i vasastan med den sjukaste utsikten jag någonsin har sett. Toaletten har speglar i taket, kan nog vara top 3 dummaste dock.

 

20130802131019-83.183.119.139.png

 

20130802131048-83.183.119.139.png

 

20130802131108-83.183.119.139.png

 

Efter att ha softat en stund här så tog vi oss tillbaka till nattklubben för att hooka upp med Piff & Puff. Då har dessa återigen hookat upp med Puffs grannar. Planerna var att vi skulle dra hem till mig och ha semiefterfest endast vi 4 och helt plötsligt dyker dessa 3 killar upp. Dock sticker en av dom rätt snabbt och de är endast 2 personer kvar. Jag säger dock till min polare "Äsch, känner jag piff och puff rätt så kommer de här killarna vara ditchade innan vi kommer fram till Korsvägen (där vi skulle ta taxi)".

 

Sagt och gjort så tar det ungefär 100 meter innan Piff har fått rådamp på en av killarna.

Piff är en jävligt intressant tjej faktiskt. När man ser på henne första gången så får man typ "Dum stureplanskoksluder" intryck. Men sedan när man snackar med henne så märker man hur jävla skön hon verkligen är! Hon är varken dum eller så!

 

Så då hade denna killen typ sagt "Haha, du var väl bara här för Henke Lundqvist" varpå då hon går till motattack och verkligen kör över denna killen verbalt. Han kommer med någon lame comeback som hon kör över 100 gånger värre.

Lågvattenmärket var ju hans comeback när Piff bad honom dra.

 

Piff: Men kan du gå? Hej dåå..

Han: Jag har inte ens sagt hej till dig.

 

 

tumblr_lq2u0cmb2s1qii6tmo1_500.gif

 

 

När vi fortsätter gå så följer ju den här killen efter och försöker få henne att förlåta honom, patetiskt. Så här går vi då emellan och säger till honom att han kanske skall förstå att han ska dra. Denna killen har då snappat upp mitt namn någonstanns och börjar "Men Oskar, du kan väl fixa! Men Oskar, du är ju kingen, Men Oskar du fattar väl att det är ett skämt" osv.

 

Grejen är ju den då att Puff vill vara med sin granne och detta tolererar inte Piff. Så då börjar dom helt plötsligt bråka och står och skriker på varandra mitt i stan. Detta får killarna att dra och jag och min polare suckar och ringer en taxi och drar hem.

 

Aja, var väl en rätt spontanutgång som blev lite semispeciell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett kilo strimlat nötkött i kylen, tror det är högrev. Ge mig nåt recept.

Fräs hackad chili, vitlök och lök mjukt i lite smör eller olivolja tills det blir mjukt (lite bacon eller panchetta gottar till det ytterligare). I med det strimlade köttet och bryn det. På med en halv flaska vin och låt det koka upp, sen kan du hälla i lite hackade rotfrukter (ej potatis). I med en halv liter krossad tomat, ett par buljongtärningar, spiskummin och eventuellt lite lagerblad och saften från en halv apelsin men det är överkurs. Ett glas vatten eller två kan vara bra att ha i.

Låt det puttra i två timmar och rör om lite då och då.

 

Låter kanske lite klyddigt men det sköter sig själv och blir snuskgott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbla summan för att leka baller :(

 

[16:14:02] Minibiff: 422kr kosta de

[16:14:05] Minibiff: tog 2 förätter

[16:14:08] Minibiff: 2 huvudrätter

[16:14:09] Minibiff: 2l cola

[16:14:10] Minibiff: ggwpnore

 

Fast du får ju ta med hela stycket...

Jag beställde för 350kr hos några andra, pengarna drogs men ordern avbröts..

 

Så atm har de dragit 800kr, men får väl förhoppningsvis tillbaka degen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fräs hackad chili, vitlök och lök mjukt i lite smör eller olivolja tills det blir mjukt (lite bacon eller panchetta gottar till det ytterligare). I med det strimlade köttet och bryn det. På med en halv flaska vin och låt det koka upp, sen kan du hälla i lite hackade rotfrukter (ej potatis). I med en halv liter krossad tomat, ett par buljongtärningar, spiskummin och eventuellt lite lagerblad och saften från en halv apelsin men det är överkurs. Ett glas vatten eller två kan vara bra att ha i.

Låt det puttra i två timmar och rör om lite då och då.

 

Låter kanske lite klyddigt men det sköter sig själv och blir snuskgott.

 

You had me at "chili, vitlök och lök"...but you lost me at "halv flaska vin" ;)

 

Tror jag gör nån form av chili con carne faktiskt, brukar göra typisk svennebanan med nötfärs så kan vara najs att prova med "riktigt" kött :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meehhhh :evil:

 

$2/$4 No Limit Holdem

HoldemManager

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG seville1 ($504) 126bb

CO minibiff ($901) 225bb

BTN DreeK ($910) 228bb

SB Kontraband ($784) 196bb

BB oly76 ($154) 39bb

 

Pre-Flop: ($6, 5 players) minibiff is CO Q:heart: J:heart:

seville1 raises to $14, minibiff calls $14, 1 fold, Kontraband raises to $60, 1 fold, seville1 calls $46, minibiff calls $46

 

Flop: Q:club: 10:heart: 9:heart: ($184, 3 players)

Kontraband checks, seville1 checks, minibiff bets $112, Kontraband goes all-in $724, seville1 goes all-in $444, minibiff calls $612

 

Turn: 10:diamond: ($2,076, 3 players, 2 all-in)

 

River: 4:diamond: ($2,076, 3 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $2,076

Kontraband shows

Q:diamond: Q:spade:

seville1 shows

4:heart: A:heart:

minibiff shows

Q:heart: J:heart:

 

Kontraband wins $2,061 (net +$1,277)

 

seville1 lost $504

minibiff lost $784

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...