WannaSeeMyPig Postad 26 Februari , 2013 Rapport Postad 26 Februari , 2013 Nu är FTP.eu igång för svenskar. Antar att det betyder att skattereglerna från och med nu är identiska med pokerstars.eu? Sen exakt hur skattesituation är, är väl en annan fråga... Citera
papiPope Postad 27 Februari , 2013 Rapport Postad 27 Februari , 2013 "Mikael Holmberg, general manager för Rational Group som ansvarar för driften av fulltiltpoker.eu, säger till Poker.se att man nu anser att sajten kommer att vara skattefri för svenskar på samma sätt som man gått ut med att pokerstars.eu är det. "Precis som för PokerStars.eu har vi beskrivit vår verksamhet för Skatteverket och fått deras bekräftelse på att vinster på fulltiltpoker.eu ska anses skattefria för svenska spelare" säger Mikael." Nu när skatteverket säger att det är skattefritt på pokerstars.eu och fulltiltpoker.eu så borde det ju inte vara några problem att inte behöva betala skatt om dom kommer på 5 år med samma brev som senast? Citera
Strappa Postad 27 Februari , 2013 Rapport Postad 27 Februari , 2013 "Mikael Holmberg, general manager för Rational Group som ansvarar för driften av fulltiltpoker.eu, säger till Poker.se att man nu anser att sajten kommer att vara skattefri för svenskar på samma sätt som man gått ut med att pokerstars.eu är det. "Precis som för PokerStars.eu har vi beskrivit vår verksamhet för Skatteverket och fått deras bekräftelse på att vinster på fulltiltpoker.eu ska anses skattefria för svenska spelare" säger Mikael." Nu när skatteverket säger att det är skattefritt på pokerstars.eu och fulltiltpoker.eu så borde det ju inte vara några problem att inte behöva betala skatt om dom kommer på 5 år med samma brev som senast? Jag är ganska säker på att det är förvaltningsrättens sätt att se på saken som räknas som prejudikat. ( Men det går inte att göra mer idag än att fråga Skatteverket vad de anser, men om de har fel gäller inte det dom sagt. ) Citera
Vladi Postad 3 April , 2013 Rapport Postad 3 April , 2013 Vet inte om jag är efter men inte sett något om det här udner dagen. http://bloggar.aftonbladet.se/superbloggen/2013/04/skatteverket-tar-bladet-fran-munnen/ låter folk som kan något sätta igång en diskussion, feber och halsont sätter stopp för all form av tankeverksamhet härifrån! Citera
papiPope Postad 3 April , 2013 Rapport Postad 3 April , 2013 Inte för att jag kan nåt, men detta är väl det skönaste och bästa brevet någonsin? Citera
Vladi Postad 3 April , 2013 Rapport Postad 3 April , 2013 Om man nu anser att ftp och stars då är skattefritt, borde det här inte gälla en massa andra sidor som varit oklara innan också då? Citera
Cyntax Postad 3 April , 2013 Rapport Postad 3 April , 2013 Jag är ganska säker på att det är förvaltningsrättens sätt att se på saken som räknas som prejudikat. ( Men det går inte att göra mer idag än att fråga Skatteverket vad de anser, men om de har fel gäller inte det dom sagt. ) Och jag är ganska säker på att du har fel och att det är från Högsta Förvaltningsdomstolen som prejudikaten kommer. Citera
Strappa Postad 3 April , 2013 Rapport Postad 3 April , 2013 Och jag är ganska säker på att du har fel och att det är från Högsta Förvaltningsdomstolen som prejudikaten kommer. Såklart, tänkte ett steg för kort där. Poängen var väl ändå rätt? Att skatteverkets första ställningstagande inte spelar så stor roll när det kommer till kritan till slut? Citera
Cyntax Postad 3 April , 2013 Rapport Postad 3 April , 2013 Såklart, tänkte ett steg för kort där. Poängen var väl ändå rätt? Att skatteverkets första ställningstagande inte spelar så stor roll när det kommer till kritan till slut?Precis. Som liten människa tror man att Skatteverket oftast/alltid har rätt, vi har för stor respekt för Skatteverket. När jag jobbade på Skatteverket ville cheferna att vi hellre fatta ett negativt beslut för den skatteskyldige "för att han kan ju ändå alltid överklaga åsså får vi saken prövad i domstol". Det var ofta handläggare uppmanade folk att överklaga, helt enkelt för att Skatteverket faktiskt inte hade en aning och man ville ha saken prövad. Sjukt men så var det och är troligen så ännu. Citera
Recommended Posts