Gå till innehåll

Norse Energy Corp


Recommended Posts

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanske lossnar hær med nu...

 

 

 

WHAT YOU SHOULD KNOW

 

 

By Senator Rev. Rubén Díaz

 

 

32nd Senatorial District, Bronx County, New York

 

 

Tel. 718-991-3161

 

 

TO FRACK OR NOT TO FRACK?

 

 

HAPPY EARTH DAY TO YOU!

 

 

You should know that hydraulic fracturing, better known as fracking, is a process used to extract natural gas from underground shale formations. It involves drilling thousands of feet below the earth's surface and pumping chemicals, sand and millions of gallons of water at high pressure into a well. When the shale shatters, the gas rises up into the well. There are currently 30 states in the United States where hydraulic fracturing is used.

 

 

You should also know that the Marcellus Shale formation stretches from the western part of New York State to Pennsylvania, and is a tremendous resource for natural gas. There are many pros and cons about fracking this region of New York State, and I'd like to share some of them, today.

 

 

The pros of fracking include New Yorkers no longer having to be held hostage to and relying upon oil from the Middle East. Marcellus Shale is believed to be the largest known deposit of shale gas in the United States America. Fracking in New York would bring natural gas - cheap energy - to the market. New Yorkers could finally be energy independent.

 

 

Natural gas produced by fracking is a cleaner energy source - much cleaner than coal mining. If gas displaces coal, then fracking will be good for the global environment.

 

 

Jobs would be created and provide help for New York's economically depressed areas. Between 2009 and 2011 there were 72,000 shale jobs created in Pennsylvania.

 

 

The cons of fracking include serious concerns about the environmental impact in New York. These include how drilling and extraction will affect the air and water quality, truck traffic, and industrial accidents.

 

 

We have all heard the voices of high-profile celebrities who oppose fracking while claiming be environmentalists, saying that we need to do more with less. If we take a closer look at some of these outspoken actors and artists, some who are quite wealthy and never have less, I have to wonder if they are just trying to ban progress.

 

 

You should know that while I support efforts in New York State to utilize solar, wind, and tidal resources, and while I share the concerns of those who oppose hydrofracking in New York, I strongly believe that if we make sure that our environmental regulations are prepared for the hydrofracking industry, and if we can control the air and water impact of fracking, it will be fine.

 

 

If it is safe, let's do it!

 

 

This is Senator Reverend Rubén Díaz and this is what you should know.

 

 

http://www.nysenate.gov/press-release/what-you-should-know-98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

These days, just mention the term "natural gas" and it immediately generates controversy in New York. If New Yorkers don't want the economic benefits of shale gas, that's up to them, but it is a shame not to take advantage of this important natural resource to create upstate jobs and promote cleaner air

 

http://www.nysenate.gov/press-release/senator-maziarz-co-authors-op-ed-t-boone-pickens-support-liquefied-natural-gas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

These days, just mention the term "natural gas" and it immediately generates controversy in New York. If New Yorkers don't want the economic benefits of shale gas, that's up to them, but it is a shame not to take advantage of this important natural resource to create upstate jobs and promote cleaner air

 

http://www.nysenate.gov/press-release/senator-maziarz-co-authors-op-ed-t-boone-pickens-support-liquefied-natural-gas

 

Bådar illa alltså men vi följer din kamp med spänning. Fram med fler tips, nästa gång hakar jag på. Har avsatt en liten slant till att följa dina tips men hoppar de två första.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bådar illa alltså men vi följer din kamp med spänning. Fram med fler tips, nästa gång hakar jag på. Har avsatt en liten slant till att följa dina tips men hoppar de två första.

 

Ja ovissheten är stor och frustrationen växer på alla håll.. Kursen håller sig ändå relativt stark trots att det drar ut på tid vilket visar vilken enorm uppsida det är om Cuomo får tummen ur..

 

Har ett par andra frimärkesbolag under uppsikt som jag självklart delar med mig av om/när jag tycker de är nog heta för ingång. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det slår igenom stort med dom här alternativa sätten att utvinna energi så finns det ett par branscher som kommer att växa stort på infrastrukturen med pipelinetillverklning etc. T.ex kran/lyftutrustningstillverkare som tillverkar explosionssäkra prylar.

 

Särskilt i USA där avstånden är stora, men också möjligheterna för utvinning.

 

...säger dom...jag vet ju såklart inget har jag fått höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick mot mina egna principer och köpte in mig i ett bolag jag inte är speciellt påläst på igår.

 

Bolaget heter opcon och anledningen var nyheten om att kinesiska fuijan snowman köper in sig till 10% till en riktkurs på 0,78.

 

Jag köpte bara på mig en studentpost på 0,58 och aktien står i nuläget i 0,57.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick mot mina egna principer och köpte in mig i ett bolag jag inte är speciellt påläst på igår.

 

Bolaget heter opcon och anledningen var nyheten om att kinesiska fuijan snowman köper in sig till 10% till en riktkurs på 0,78.

 

Jag köpte bara på mig en studentpost på 0,58 och aktien står i nuläget i 0,57.

 

Jag handlade med opcon för 15år sedan och då fipplade aktien mellan 18-45kr. Då var bränsleceller "också" i ropet och bara 10år från kommersiella storskaliga lösningar. Opcon gjorde alltså inte hela modulen utan enbart en komponent. Är inte påläst idag hur det ser ut för just opcon men utifrån börsvärdet så är det väl antagligen inte en dans på rosor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick mot mina egna principer och köpte in mig i ett bolag jag inte är speciellt påläst på igår.

 

Bolaget heter opcon och anledningen var nyheten om att kinesiska fuijan snowman köper in sig till 10% till en riktkurs på 0,78.

 

Jag köpte bara på mig en studentpost på 0,58 och aktien står i nuläget i 0,57.

 

Jag handlade med opcon för 15år sedan och då fipplade aktien mellan 18-45kr. Då var bränsleceller "också" i ropet och bara 10år från kommersiella storskaliga lösningar. Hehe.. Opcon gjorde alltså inte hela modulen utan enbart en komponent. Är inte pålläst idag hur det ser ut för just opcon men utifrån börsvärdet så är det väl antagligen inte en dans på rosor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla mig idiot men jag blir mer och mer positiv ju längre jag får vänta på pm..

En emission borde de fått ut pm på vid detta laget? ( Är dock född optimist)

 

Kan det vara det mytomspunna SGEIS som väntar runt hörnet?

 

I så fall ser jag verkligen fram emot kvällen och presskonferens med dr Shah

 

Edit: Är nog inte SGEIS eftersom detta enbart gäller NEC...

Många funderingar nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju helt sjukt! Kan inte vara emission när det varit stopp i 2,5h. Måste vara bud

Inte för att vara pessimist men för typ 10 år sen köpte jag aktier i ett bolag som hette Fagerlid på TA-rek i DI. Gick som en sinuskurva och jag tänkte plocka hem 20% i den. En dag stack aktien 50% utan nyhet, jag sålde direkt. Två dagar senare börsstoppades den. Jag tänkte "Fan, det var ett uppköp, skit att man är så trigger happy!"... Sen följde total tystnad från bolaget med börsstopp i två veckor! Sen meddelades att de gått i konkurs och aktien föll -99%!

 

Så... vad som helst kan hända härifrån, nu kan du iofs ändå inte göra något i och med stoppet så vi hoppas på att de hittat en finansieringslösning eller annat som vore bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Før en vecka sen fick NEC en lånegaranti på 5mill dollar som gør att de kan hålla sig flytande ett halvår till om SGEIS inte skulle bli godkænt nu den 13:e.

 

Vad hände med detta?

 

Och vad jag kan se av pressmeddelandet, är det 7,1 miljoner NOK de lånar. Om 5 MUSD räcker i ett halvår, kommer de nya pengarna bara räcka någon månad, med den burnrate som stipuleras ovan.

 

Fast det kanske inte fanns någon lånegaranti på 5 MUSD överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte på humör för diskussion som du redan vet svaret på bl.

 

Räcker att du skriver vad var det jag sa. ;)

 

Haha, nä, den skippar jag. Den är för lätt och det gick åt helvete den här gången är ju inget att älta.

 

Däremot är det intressant att veta HUR det gick åt helvete, om inte annat så för dig och alla andra som läst på om bolaget på något internetforum och köpt aktier i bolaget.

 

Dessutom är aktien upp runt hundra procent sedan slutet av förra året, så den har fortfarande haft en fantastisk utveckling, beroende på när man valde att investera.

 

För den som är lite konspiratoriskt lagd kan man ju lura lite på VARFÖR aktien plötsligt drog som en raket, och gick upp många hundra procent, utan synbar anledning.

 

Om det kan man ju inte veta något. Däremot är det bara att konstatera att det är en gynnsamt händelseförlopp för ett bolag som är i akut likviditetskris och kommer behöva göra en nyemission. Att göra det på dessa nivåer är ju betydligt bättre än om det hade skett på 30 öre, eller vad aktien stod i för några månader sedan.

 

Om NEC var i det läget i december förra året, vore det klockrent att snacka upp aktien i några månader, få småsparare att börja köpa och sedan genomföra nyemissionen på en betydligt högre nivå. Om så har skett kan vi dock som sagt aldrig veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet exakt hur det gick åt helvete. Styrelsen rövknullar aktieägarna och ger sig själv 100 000 000 aktier till värdet av 0,1 kr/ aktie.

 

Helt ärligt är det mer irriterande när du försöker fundera och skriva som du gör när du inte är minsta insatt istället för att skriva vad var det jag sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...