Gå till innehåll

Rahm93 springer Down Under


rahm93

Recommended Posts

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo stämmer bra det! QQ visade han upp.

 

Svängit senaste dagarna och har fått ett par örfilar av fru Fortuna, inget konstigt med det men kommer i mycket negativa tankebanor ibland. Blir lätt att man slänger ur sig något i chatten eller att man sitter och tänker för sig själv hur jävla värdelösa alla andra är :twisted:

 

Detta är något jag skulle vilja ändra på så ifall någon känner igen sig eller har tips får de gärna slänga iväg en kommentar! :-D

 

För mig blev det mycket bättre enbart av att stänga av mig från chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man vara helt likgiltlig inför all skit man får uppleva vid borden då?

 

Är ju ändå pengar och tävlingsinstinkter inblandat så det är väl rätt legitimt att chatten går varm ibland. Vad säger Freud om att trycka tillbaka känslorna t.ex.?

 

Att flama lite i chatten är det nog inget fel på, problemet är väl snarare att jag känner av tilten i form av negativa tankar >>> Försämrat spel. Räcker med att jag ser en reg ta en dålig linje som just i detta fall råkar generera maximalt värde för att jag ska se rött ifall jag redan är småtiltad. Tiltar mig nog mer än en standard suckout gör :mrgreen:

 

Om jag kunde betala 10 lax för att bli helt känslokall vid borden skulle det vara en snapcall!

 

Försöker att hålla chatten avstängd men tyvärr går den ju att slå på igen ifall man kokar ordentligt! :roll:

 

Problemet är nog inte pengarna för det mesta, var långt mycket mer tiltad idag då jag slutade på + än igår då jag backade. PMS eller nåt antar jag...

 

Spoiler!
Freud skriver att anledningen till att vi känner ilska då våra AA blir utdragna uppstår pga. sexuella trauman från våran barndom?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tiltar jag extremt sällan men jag gillar att instaquitta bord när jag får en dålig känsla/tappar momentum osv. Detta kräver kanske just att man är rätt känslokall och inte har ett så stort ego=) Men testa instaquitta nästa gång du får en negativ känsla på ett bord oavsett anledning och öppna ett nytt bara, funkar enormt antitiltande på mig iaf!;-) GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att flama lite i chatten är det nog inget fel på, problemet är väl snarare att jag känner av tilten i form av negativa tankar >>> Försämrat spel. Räcker med att jag ser en reg ta en dålig linje som just i detta fall råkar generera maximalt värde för att jag ska se rött ifall jag redan är småtiltad. Tiltar mig nog mer än en standard suckout gör :mrgreen:

 

Om jag kunde betala 10 lax för att bli helt känslokall vid borden skulle det vara en snapcall!

 

Försöker att hålla chatten avstängd men tyvärr går den ju att slå på igen ifall man kokar ordentligt! :roll:

 

Problemet är nog inte pengarna för det mesta, var långt mycket mer tiltad idag då jag slutade på + än igår då jag backade. PMS eller nåt antar jag...

 

Spoiler!
Freud skriver att anledningen till att vi känner ilska då våra AA blir utdragna uppstår pga. sexuella trauman från våran barndom?

 

Menar du enbart avstängd i klienten eller även att du har bett support stänga av dig från den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du enbart avstängd i klienten eller även att du har bett support stänga av dig från den?

 

Så det kan man alltså göra! Trodde man var tvungen att bete sig riktigt vidrigt :mrgreen:

 

Ska nog se till o få det fixat!

 

Tack för alla tips! Förhoppningsvis blir jag lite mer "zen-mode" i framtiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Long time no post, inte spelats mycket på sistone. Varit i Thailand ett par veckor nu snart, först Bangkok, som jag inte gillade, och nu i Chiang Mai där jag stormtrivs. Mindre hektiskt, trevliga uteställen och billig mat är alltid nice!

 

Inte spelat mycket poker men lyckades kvala in till steken igår och lyckades komma 6a. Lite surt trots bra resultat då jag var överlägsen CL från 30 ner till 9. Godmodade i mitten av turneringen då jag fick in min OESD mot 2 sets och klonkade och sedan vann jag en flip mot näst största stacken.

 

10k är välkommnat i en rulle på 800kr iaf, spelade lite /2-/4 och plussade ett par inköp där med.

 

Snart bär det av hemåt, och då blir det lockdown under ett par veckor tills vänner får ledighet. Väldigt gul och man måste ju leva lite på sommarn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Long time no post, inte spelats mycket på sistone. Varit i Thailand ett par veckor nu snart, först Bangkok, som jag inte gillade, och nu i Chiang Mai där jag stormtrivs. Mindre hektiskt, trevliga uteställen och billig mat är alltid nice!

 

Inte spelat mycket poker men lyckades kvala in till steken igår och lyckades komma 6a. Lite surt trots bra resultat då jag var överlägsen CL från 30 ner till 9. Godmodade i mitten av turneringen då jag fick in min OESD mot 2 sets och klonkade och sedan vann jag en flip mot näst största stacken.

 

10k är välkommnat i en rulle på 800kr iaf, spelade lite /2-/4 och plussade ett par inköp där med.

 

Snart bär det av hemåt, och då blir det lockdown under ett par veckor tills vänner får ledighet. Väldigt gul och man måste ju leva lite på sommarn!

 

såg dig en snabbis i leaderboardesn där igår, såg bra ut! Synd att det inte gick hela vägen men 10k är fan rätt mycket pengar ändå så gz! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska posta nåt av värde för övrigt...

 

Spelat lite CG sen turreklonken och var upp runt 30 inköp, droppat de senaste 2 dagarna så det är väl sådär.

 

Flyg hemåt efter 5 månader i Australien/Nya Zeeland/Asien imorgon, så ska bli kul att komma hem. Försöka trycka ordentligt med volym i Juni och sedan slappa mer resten av sommaren kombinerat med att köpa lägenhet.

 

Får se om jag uppdaterar dagboken nåt mer, känner sällan sug och blir mest bara små trista updates. Lämnar den öppen så jag kan gnälla på Grinder och andra regs när de flippar ut mig 8-)

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Första veckan hemma har känts otroligt skönt. Upp runt 7k~ på pokern vilket jag är mycket nöjd med, tyvärr inga fina grafer eftersom HEM varit rätt buggat.

 

Har nära helt o hållet slutat tableselecta då jag upptäckte att jag lade för mycket fokus på att byta bord hela tiden och för lite på att spela. Det kombinerat med att jag tror min utvecklingskurva kommer skjuta ordentligt uppåt då jag sitter kvar med folk som HH, Guybrush och Markus800 istället för att springa iväg som en liten flicka.

 

Lång väg att gå innan jag är på samma nivå i postflop-spelet men ska försöka plugga igen lite läckor nu fram till midsommar och hoppas på fina resultat!

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Long time no post, inte kännt sugen att skriva men poker-suget finns kvar och hade en rätt bra Juni.

 

Har rushat på bra början av Juli också och är upp runt 8k.

 

Men anledningen med detta inlägg är egentligen inte pokerrelaterat. Vet inte om någon orkar läsa igenom mitt inlägg men tycker det getts mycket kloka råd här på PF så gör ett försök.

 

 

Har en vän, M, jag känt sen vi var runt 6 år gamla. Umgicks mycket fram till vi var runt 15 (20 nu) men har fortsatt hänga i samma vänskapskretsar tills för ett år sen ungefär. M har alltid varit intresserad av droger men endast brukat i måttliga mängder och klarat av skolan osv. Jag reste bort i ett halvår och fick höra när jag kom hem av vänner i umgängeskretsen att han, efter att ha brutit med sin flickvän, försökt begå självmord och fastnat i tyngre droger. Satt på ett hem i tre månader och när han kom ut försökte vi få med honom på saker, typ film, grillning osv.

 

Första kvällen vi träffade honom igen såg vi bara film, käka chips och hade det trevligt. M går på toa men är inte tillbaka på 10 minuter. En vän går och knackar på, frågar vad han gör men får inget svar. Vi ringer hans föräldrar som säger åt oss att bryta upp dörren, vilket vi gör. M sitter medvetslös på toan och får inte liv i honom förrän hans föräldrar kommer.

 

Har försökt få med honom ett par fler gånger men hänt liknande saker fast inte riktigt till samma grad. Börjar bli väldigt tungt att försöka hålla relationen vid liv då det nästan slutar illa och det är inga roliga situationer, men samtidigt bryr jag mig om honom och är rädd för vad som lär hända om vi inte bjuder in honom till vårat umgänge längre.

 

Väldigt handfallen och vet inte riktigt vad man ska ta sig till, förstår att han inte är vårat "ansvar" men samtidigt tror jag att vi är några av de få som trots allt kan göra en skillnad.

 

Några PF'are med mer livserfarenhet som har några råd?

 

 

 

Tackar på förhand utifall någon orkar ta sig tid o läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prata med dina vänner och kompisens föräldrar om att försöka ha en "intervention" med honom där ni förklarar hur ni känner.

Kontakta eventuellt någon organisation som AA och fråga om tips och råd hur man bäst kan hjälpa någon som kanske inte är "mogen" att ta emot den.

Jag tror inte att man ska ställa ultimatum som t.ex. du får välja mellan oss och knarket utan försöka få honom själv att inse att hans missbruk drabbar fler än han själv.

 

Hoppas allt löser sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra, han går redan hos en psykolog eller något antar jag? Är det ingen av er som är närmare med honom än resten och kan prata med honom face to face, någon form av depression/problem har han ju uppenbarligen. Kanske inte är så lätt att öppna upp sig för hela gruppen iofs.

 

Intervention kan vara en bra idé som föregående talare sa. Kan ju vara så att han inte inser hur mycket hans polare bryr sig.

 

Creds till dig och dina polare som ställer upp iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd honom absolut inte ryggen, fortsätt hålla kontakten och visa att han fortfarande har kvar vänner som bryr sig! Det låter på din text som att han är ganska illa däran, särskilt eftersom att han försökt avsluta sitt liv redan när han är 20. Miste själv en god vän i en liknande situation förra året och att fråga sig själv om man kunde gjort något annorlunda är inte kul när det är för sent.

 

Hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte något speciellt man kan göra eller säga för att göra någon magisk skillnad men jag tycker det bästa ni kan göra är att bara vara extra bra vänner. Se till att verkligen ALLTID bjuda/tjata med honom så fort ni ska hitta på något kul.

 

Ge inte upp, han behöver er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många kloka svar, tack!

 

Vi är ett ganska stort gäng på runt 8-10 pers som brukar hänga tillsammans och alla kommer inte alltid överens med alla, vilket är förståeligt.

 

Jag och ett par vänner som känner M bättre än resten har kommit överens om att prata med resten av gruppen och försöka få de att vara med på att fortsätta att försöka få med honom på våra aktiviteter och hålla alkoholkonsumtionen minimal.

 

PF är guld :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Skapade ett nytt konto för att jag inte har lust att outa mig själv!

 

 

Jag har själv haft en tungt missbruksproblem i ryggen, Har dock varit ren och behandlad i ca 2.5 år!. Det som fick mig att tillslut söka vård var när jag inte hade några vänner kvar och familjen hade tröttnat, Vilket var särledes tungt då jag aldrig umgicks med andra missbrukare(utöver köpa byta sälja). Det träsket som jag satt fast kallas Opiater av d tyngre slaget med en mix av benzodiasepiner. Det är inte en myt att det bästa man kan göra är att säga, Jag tycker om dig väldigt mycket och jag vill bara väl men skaffar du inte hjälp så vill jag inte ha med dig att göra tills den dagen du är helt ren. Det låter hårt kanske och det kanske inte funkar på alla men det fungerade för mig, Det viktiga i min historia var att när jag väl hade spenderat min tid i behandling och sen flyttat till ett eget place och skaffade mina egna vanor så kom dom kompisarna som var värda att ha tillbaka. En otroligt stor del av min framgång var att när jag var klar med behandling så fick jag tag i eget boende samt att jag skaffade mig en sysselsättning som var av värde för mig. En vän till mig stejkade mig på live poker under 6 månader och det var en stor del av min motivation.Poker är dock inget för alla men för min del var det en bra start! Poker är nog inget att ens rekomendera har jag lust att tillägga, Man måste hitta det man själv tycker om för att få en betydelsefull vardag. Det stora svåra jobbet för mig är dock att ta sig igenom första 1.5 året som nykter och drogfri. Jag hade dock lite tur för att jag hamnade på ett underbart behandlingshem och fick förlängningar så jag var där i ca 14månader, efter det var dom 4 första månaderna i "frihet" rätt jobbiga men med hjälp och stöd av familj och vänner så gick det bra!

 

Jag önskar all lycka till din vän, Det han kommer att behöva gå igenom för att det ska bli bra är som att gå igenom eld. Det är hemskt och jobbigt men man måste härda ut. Det som är viktigt att komma ihåg när man jobbar med sånt här är att _Det går över_ även om det inte känns så just då samt att det tar lång tid inan man börjar må bra igen men det går faktiskt över bara man härdar ut.

 

Peace out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...