Gå till innehåll

Mål för 2013


schumme

Recommended Posts

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2012 var sämsta året både volym- och resultatmässigt sen jag började lira midstakes, 2013 lär bli sista grindåret så blir väl att krama ut så mycket som möjligt ur det.

 

[ ] Spela minst 400k händer

[ ] Spela minst 3 main live

[ ] Slå pb på 20km (löpning)

[ ] Bli civ. ingenjör så när som på exjobb

[ ] Resa till minst 2 nya länder (nya delstater i USA räknas)

[ ] Utnyttja sista sommaren som student/pokerspelare optimalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2012 var sämsta året både volym- och resultatmässigt sen jag började lira midstakes, 2013 lär bli sista grindåret så blir väl att krama ut så mycket som möjligt ur det.

 

[ ] Spela minst 400k händer

[ ] Spela minst 3 main live

[ ] Slå pb på 20km (löpning)

[ ] Bli civ. ingenjör så när som på exjobb

[ ] Resa till minst 2 nya länder (nya delstater i USA räknas)

[ ] Utnyttja sista sommaren som student/pokerspelare optimalt

 

20km är en väldigt ovanlig distans. Antar det är på träning?

Varför inte halvmarathon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ ] Hitta ett jobb nu tidigt 2013

[ ] Fixa till min lägenhet så att den alltid känns

nice att bjuda hem folk till. Ett mysigt hem

[ ] Kanske hoppa på en till norgegrind

[ ] Flytta till ett nytt land?

[ ] Komma somewhat närmre en tur till Japan och Kina.

[ ] Lyckas att nästan alltid hålla det sociala livet framför mina intressen

[ ] Fylla i denna med något jävligt nice jag uppnått 2013

 

Kämpa på Slowboy btw, hoppas som fan på att 2013 blir ett bra år bättringswise för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett lokalt lopp som jag brukar springa som är 20km. Fast egentligen är det en lögn, är 19km för att vara exakt.

 

Jakelmotta, pb på loppet?

 

rent spontant säger jag såhär, försök håll samma tempo på alla träningspass du gör, försök inte öppna för fort så du blir trött efter 2-3km sen springer och små lunkar. Tålamod ;) Förutom om du tränar intervaller då förstås, vilket du kanske borde göra en gång i veckan eller så. Gäller och börja långsamt där också och bygga dig uppåt, och ha inte för tunna skor när du springer intervaller, jag gjorde det misstaget och fick ont i benet för man tar i så mycket mer och andra muskler får jobba mot asfalten, blir en jävla kraft man slår ned i marken med.

 

Träningsskor ska vara lite tjockare, så när du väl drar på dig dina tävlingspjäxxor så springer du mycket bättre :D ( också placeboeffekt )

 

 

Öka alltid till runt max när du börjar nära dig målet på träningspasset, dvs hemmet, eller bilen. Det ökar ditt självförtroende inom löpning sjukt mycket, du blir inte rädd för att ta ut dig. Du kan börja ta i runt 500 meter kvar, sen när du fått i dig lite utav det så ökar du till runt 1km, 2km .

 

 

Blir jävligt lulligt inlägg av mig, är trött och hungrig :D ..

 

Angående intervaller så börja långsamt där , vet inte om du har pulsklocka och har koll på kilometertider, etc. Det som borde funka bäst är att om du tar i för kung och fosterland i 3-4 minuter , sedan vilar du 2 minuter. och upprepar det där 5 gånger kanske. Säg att du börjar träna intervaller i Februari, kör 5 ggr hela februari ut, dvs 4 intervallpass på den månaden, sen Mars ökar du att du kör 6 ggr ala 4 minuter. April 7 ggr. Men du bör nog stanna runt 7-8 upprepningar om du inte vill bli bäst i sverige :D

 

Sorry för lite lulligt inlägg, jag springer själv men har inte så jävla bra koll på grejerna iaf. Kör mer på mitt tänk och hur det fungerat för mig. Finns ju experter som ger ut scheman om träning också som bör funka bättre :P

 

Sen gillar man ju den mentala biten inom löpning, där kan man tjäna in så mycket tid också. Din hjärna säger till kroppen att " nu slår du av på farten, detta är ju bara en pina "... Och man är ju inte smartare än vad näsan räcker oftast så man slår av på farten när kontoret börjar klaga :D

 

Gäller o "break free " där, inbilla kontoret att det är såhär jag gillar att springa, jag blir starkare av att känna mjölksyra ( t.ex. ) Du ska försöka få dig själv att gilla att bli trött, du är inte rädd för att bli trött. Du ökar farten när du blir trött. det beror ju iofs hur långa distanser man springer, men 19 km bör din kropp tåla att bli " lurad " på ;) risken finns ju att du tar ut sig så mycket att hjärnan slår av och du går in i väggen, men det tror jag inte du gör på 19km, sen kommer du inte bli trött heller förns efter kanske 12-13 km och då är du ju redan nästan i hamn. Det är ju grunden för bra träning som gör hur långt du lär börja slåss mot ditt huvud, så träna bra så kanske du bara behöver övertala dig själv i ett par kilometer, och det gör ju dig bara till en bättre löpare.

 

vet många löpare börjar tänka att " nu bryter jag istället, detta funkar inte "

 

jag har tänkt så många gånger, och kommer tänka så 100 till... det är liksom de gångerna när man inbillar sig själv att man inte springer lätt, allt är jobbigt, men det är bara du som ökat farten och försöker springa snabbare än vad du normalt gör, vilket är bra. Sen gäller det o gilla den känslan också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett lokalt lopp som jag brukar springa som är 20km. Fast egentligen är det en lögn, är 19km för att vara exakt.

 

Lycka till då. Min löpning har legat nere i drygt ett år (och innan dess i åtta år). Sprang ett par Stockholm Marathon när seklet var ungt. Dags att ta tag i bitarna nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller tummar och tår för dig slowboy, kriga på!

 

 

Livet:

[ ]Börja året med en redig minneslucka, det klarade jag galant.

[ ]Dricka mindre alkohol och sluta vara en sån douche när jag festar

[ ]Börja träna igen

[ ]Flytta utomlands under nästa vinter.

[ ]Köpa mig en gura och börja lira

[ ]Må bra

Poker:

[ ]100k profit

[ ]Minst 20k händer varje månad

[ ]Inte en enda fylleskott, hade en det här året.

[ ]Sluta spewa så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...