Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

En riktig sportbil är per min definition inte en cab ;)

 

I beg to differ. Snackar vi gatbilar så har en korrekt konstruerad cab styvare chassi för att kompensera avsaknaden av tak.

Snackar vi tävlingsbilar så är en väldigt stor del taklösa..

 

Cab, targa I don't care. Jag gillar att höra motorljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, menade inte att en cab är kass sportbil men min uppfattning är iaf att riktiga sportbilar har tak. Sportbilscabbar nuförtiden är ju mycket vridstyva. En bil som dock från grunden konstruerats med tak och släpps som cab brukar behöva fläska på ex antal kg i form av förstärkning = sämre prestanda.

 

Att tävlingsbilar, "openwheel", såsom F1 saknar tak är så som jag förstått det mer tradition, lär vara klart sämre än täckt mootsvarighet rent aerodynamiskt.

 

Motorljudet är nog ett av de starkare argumenten, gött o slippa veva ned rutan för att få lite öronporr! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crysler Crossfire tycker jag e mys : )

 

samt såg PM:et, är sugen : )

 

edit2: kastar in lite av de bilarna man härjat med:

 

Bmw Z3, många år sen men sjukt kul att köra, var en 2.8l med okänt hästantal men pga vikten drog den iväg fint och var kul att köra, motorljudet var väl vad jag minns inte sådär superövertygande.

 

bytte sedan till Ford mustang gt: nackdelar: automat (växla är kul med sportbilar?) den gick som tusan dock, samt var 4 säten vilket kan vara tacksamt, trångt som fan där bak dock (vem bryr sig när man kör själv) men överlag väldigt trevlig bil med bra tryck, bra motorljud och man kände när man tryckte till på pedalen...

 

efter de blev de en Corvette C4, också kul bil, obekväma säten, fränt motorljud, bra tryck, lite för retro för min smak i efterhand men tyckte ändå den var trevlig.

 

Numera är man gul och kör en 5sittsig familjebil med bra lastutrymmen och låg bensinförbrukning :D

 

just ja, min käre mor hade en mazda mx5, var väl inget man var överlycklig i att köra, väldigt tråkigt motorljud, ganska obekväm och inget som imponerade, lite frisörskabil : ) (sorry biffen :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört en miata och jag är ledsen men det och kommer alltid att förbli en frisörsbil för mig. Dessutom är jag för lång för en sådan.

Sneglade lite på en z3 i m-utförande med 320 hästar. Det skulle kunna vara nåt om man kan hitta ett ex som inte är sönderskruvat.

 

Är inte Lotusarna sjukt små så du är för lång för dem också?

 

M3 e46 cab. Svårt att hitta en som inte är slut dock och den är väl inte så liten och kompakt.

Ligger något under i hästkrafterna men S2000?

 

350Z finns i cab men de kanske är lite dyrare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när du säger det så har jag bara suttit i en elise inte kört den. Men i min TVR var det mycket gott om plats och den var ungefär lika låg.

 

Hade varit fint om Porsche Cayman hade kommit ner i pris.

 

Bubblare på min önskelista:

Lotus Exige/Elise

TVR Tuscan/T350/Cerbera

Ariel Atom/KTM Xbow

Porsche Cayman/Boxster

BMW Z3/4

 

Familjebilar:

Maserati QP serie 5

Nissan GTr

Audi RS6

TVR CERBERA

 

På väg ner i pris är även Maserati GranTourismo men där har vi rätt höga servicekostnader.

M3 är väl i grunden en kul bil men tyvärr är det nästan omöjligt att hitta en som inte antingen är ny och för dyr eller billig och har gått 24000 mil som söndersänkt smågrabbskärra.

 

M3 är som du säger svårt.

 

http://www.blocket.se/kristianstad/Lotus_Exige_S_52448205.htm?ca=22&w=3&last=1 Bara att åka och testa lotus :)

 

Ariel atom är en riktigt fräck kärra. Jag är dock för lång för den och det var inte helt lätt att komma ur den :/ Vill (tyvärr!!!) dock poängtera att jag er kört den utan bara suttit i den :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar så smått nyktra till. Sen förra fredagen...

 

Såå... åker till bordershop nästa torsdag. Om man får ta med 75 kilo hem, vad skulle ni säga är opti om man tänker användbarhet, alkohol per krona och kvalitet på prylarna?

 

Har ett sjöslag samt en studentfest att ta höjd för. Har fem flak billig dansk öl redan.

 

3l-boxar vodka är väl nöten om du vill få med dig flest antal fyllor hem. Vin gissar jag har bäst APK men är minst användbart. Jag har kört en mix av öl och boxar blandat med några "finare" märken till spritskåpet ock tycker det funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar så smått nyktra till. Sen förra fredagen...

 

Såå... åker till bordershop nästa torsdag. Om man får ta med 75 kilo hem, vad skulle ni säga är opti om man tänker användbarhet, alkohol per krona och kvalitet på prylarna?

 

Har ett sjöslag samt en studentfest att ta höjd för. Har fem flak billig dansk öl redan.

 

Flak är ju ej opti med 75 kg. Bma buss? Aldrig haft under 100kg med mig på den bussen men har hört massa skräckhistorier om folk som fått lasta av osv. Man får känna av läget första gången man lastar in i bussen o se hur bra koll chaffisen har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Box-vodka/gin som bjud-sprit.

Några personliga favoriter på flaska.

 

Sen hade jag fyllt ut med 80/20 öl/cider inför sommaren.

 

 

Mvh

Sist kom jag hem med 25 flak brightöl

 

Måste nog skriva "facit" på den helt enkelt. Alltid köpt boxvodka för att inse att jag mycket hellre dricker öl och långsamt låter vodkan bjudas bort. Toppar av fyllan med en RBV eller två som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 års empiriska studier säger att boxvodka ger betydligt värre bakfylla än "riktig" sprit.

 

Korrelationen är dock ej säkerställd. Imo värt att lägga till ett par kronor för att få finare grejer. Dock är ju boxar smidiga. Tar varken står plats eller vikt och APK-index är bra. Perfekt bjudsprit mao.

 

Finns även rom på box numera. Ej testat!

 

Mvh

Båris jelzin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...