Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förresten, varför hetsar så många upp sig över ratholing?

Internetpoker av idag har ju utvecklats rätt långt bortom vilda västern. Den viktiga principen är väl att man inte lägger till eller tar bort pengar under handens gång.

Zoom är det mest rättvisa sättet att spela i m o. Även om jag gärna sett en anonymisering av spelarbasen som motpol till statmonstren.

 

Jag hetsar inte upp mig alls. Man måste väl få lov att hitta sin edge och spela som det känns bekvämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, varför hetsar så många upp sig över ratholing?

Internetpoker av idag har ju utvecklats rätt långt bortom vilda västern. Den viktiga principen är väl att man inte lägger till eller tar bort pengar under handens gång.

Zoom är det mest rättvisa sättet att spela i m o. Även om jag gärna sett en anonymisering av spelarbasen som motpol till statmonstren.

 

Jag hade gärna sett en funktion att efter någon dubblar hade dom tvingats till att stanna 10-20 händer till.

 

Ratholding gillas inte eftersom att det inte bidrar till att skapa action, snarare tvärtom. Att ta pengar från bordet för att köpa in i samma pool/lineup med mindre pengar är att likställa med att byxa, imo.

 

Menar du att Zoom är mer rättvist gentemot hobbyspelare för att man byter plats, eller varför är det mer rättvist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pratar lite ur olika perspektiv. Jag prata inte enbart om Zoom. Inte heller hur aggressiv eller nittig man är i en enskild hand. Utan mer förmågan att kunna hålla bord igång och långsiktigt bidra till action och spelvänligt klimat. Jag ogillar starkt att starta bord mot raths för att jag vet att det bryts direkt efter en hand.

 

Stars har dubblat minbuyin sina på NLO8 där en motivering va just att bli av med dom som bara dubblar och byter bord. Visst går det nu också, men det verkar ha minskat markant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade igenom lite grejer och räknade igår. När jag sorterar för händer där spr på floppen är 5 eller lägre har jag en bra winrate. Sorterar jag dessa för händer där floppen raisas ellercheckraisas ser det betydligt värre ut, iofs bara 45 händer så såklart en del varians, men där backar jag typ 1400bb/100...

 

Ska kolla dessa 45 händer ikväll och lägger nog upp några för lite respons.

 

Tycker också det är intressant att sitta och pilla med olika filter, kan kolla och jämnföra om jag hittar var det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...