Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ibland undrar man. Pengastrul skiter jag i men när ens barn blir sjuka och det kan vara allvarligt så är man inte så kaxig innan man vet säkert.

 

Blä.

På tal om pengar, vad tror ni om tanken att ha en inneboende? Bra? Kass? Idiotiskt?

Har så att jag kan dela av huset så att man kan ha ett eget rum och sen gemensamt kök och separat toa och dusch i den uthyrda delen. Bor i en studentstad så kring 4k i månaden är väl vettigt eller?

 

Varför inte? är du social och känner att du klarar av att va lite mer bunden i ditt hem så hade jag kört på det. 4k extra i månaden är inte helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå sjuka barn så finns det knappast något värre.

Håller tummarna för att det inte är så illa som du tror.

 

Angående hyresgäst så kul med en extra inkomst. Men personligen skulle jag stå i en ekonomisk kris typ ruinens brant innan det ens kommer på tanke. Fan att ha någon annan som jag knappt känner stövla runt i mitt hem och tafsa på mina saker.

 

Jag ser framför mig hur en yngre herre besudlar din mancave på otäcka vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

Det är jobbigt att vänta på besked. Äldsta grabben kollapsade i helgen och på akuten tyckte dom sig höra blåsljud från hjärtat. Han har varit på lungröntgen idag och konstaterat att det inte är lungorna. Väntar nu på ultraljud av hjärtat.

Symptomen stämmer bra med blåsljud, han har varit extremt trött de senaste månaderna, något vi egentligen tillskrev att han är tonåring. Håller tummarna för att det är något annat, eller i a f inte värre än att det går att behandla med medicin.

Huja..det löser sig.

 

Huga, vi hejjar på honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens damp/ocd:

Idag har jag hackat chili och vitlök, vacuumförpackat i portionspåsar och frusit in. Imorgon är det dags för lök, morötter, palsternacka och purjo.

 

Vips så har en hel månads matlagning kondenserats ner till enbart det roliga; Steka kött och smaka av sås. No mr Hackahacka. No more Mr. Fuuuuckjagharingenlök/vitlök/chili.

 

Fan jag borde få nobelpriset

 

Funkar det bra att ta det rakt ut ur frysen o ner i pannan sen?

 

Är ju rätt vettigt om man bara orkar engagera sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep. Chili och vitlök väger ju så lite jämfört med massan i en varm panna, så inga probs. Samma med löken.

Rotfrukter och resten har jag oftast i grytor eller slänger in i ugnen och då spelar det ingen roll om det tar en minut extra för att det ska tina i värmen.

 

Tar ingen tid alls att hacka typ 2 kg morötter och lika många lökar om man gör allt på ett bräde. Grejen är att man spar tiden det tar att leta fram skärbräda, diska den och kniven varje gång. Tid som mycket väl kan göra skillnaden mellan att inte orka upp ur soffan och beställa hempizza istället för att bara fixa i ordning maten. Det är den senare punkten som är viktig för mig, att äta bra och god mat.

 

Men som sagt, man måste orka.....

 

Mmm det där med pizzan känner man ju igen alltför väl. Läskigt att bo granne med två riktigt bra pizzerior :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...