Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Slut med gf.
Aj då, fy fan :-(

 

Nån som kan komma med lite träningstips?

Jag kör enligt Stronglift 5x5 och trivs jäkligt bra med det som helhet. Jag gillar att stå i boxen och nöta snarare än att flaxa bland maskiner.

Gissningsvis är det någon kombo av att du har långa armar, svårt att lägga på dig muskler, äter rätt lite och har dålig teknik.

 

Idealiskt skulle du ju få ordentlig irl-coachning, men i brist på det får du kolla teknikvideos, filma dig själv o lägga på valfritt forum, etc. På egen hand är det rätt oundvikligt att ha genomgående pissig teknik.

 

Skulle tro att du kan få upp en del extra i bänk genom att svanka ordentligt, alltså spänna upp hela kroppen som en spänd fjäder med bara rumpa och skuldror i bänken, och vinkla ned armbågarna så du har typ 45 grader i armhålan mot kroppen. Grinda lite youtube med tjocka, tatuerade gubbar som förklarar hur man lyfter jättemycket så kan du nog förbättra en hel del bara på det.

 

Nån som har något förslag på andra varianter på övningar för att aktivera samma muskler eller ska jag kanske helt enkelt isolera problemövningarna i ett separat pass?
Det är rätt tidigt för en karl att gå på en ordentlig platå i bänk, så tror inte direkt att det är bristande muskelstimulation som är problemet.

 

Jag får lite känslan av att det är knäböjen som spökar eftersom jag alltid börjar med den (och får känningar i händer och armar av det)
Då kan det nog vara läge att förbättra tekniken i knäböj. Alternativt köra highbar eller frontböj istället om det gör mindre ont.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch tråkigt att höra och även om jag inte vet något alls om er eller situationen så ge inte upp för lätt bara då man ser det alldeles för mycket.

 

angående träningen så är ju kettlebells och annan funktionellstyrketräning ett tillägg i träningen som gynnar dom flesta. ett plus om man har tomt likt dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå barn ---> ålder osv.

 

Hade besök på kontoret av en herre med sjuk aptit på livet 60+, tjänar mer pengar per år än jag gör på en livstid.

 

Han och hans för stunden "nya" fru hade bestämt att de inte skulle skaffa barn med hänsyn till hans ålder, just då 56. (med reservation för mitt minne)

 

Under en ledig dag i skogen fick han en idé om barn, gick hem och sa till sin fru att antingen skiljer vi oss eller så skaffar vi barn. Detta eftersom han ansåg att han inte kunde vara så egoistisk att han berövade henne det finaste som finns.

 

Sidenote; hon var bra många år yngre än honom och barnlös. Han har vuxna barn sedan tidigare. De har två små barn idag.

 

ONT: Jag är inte ens 30 än och har 3 barn i hemmet från 8 år ner till 4 månader och hur man kan vara över 40 och överväga skaffa barn övergår mitt förstånd. Jag är helt knäckt varje kväll som det är. Kan bara gissa hur det skulle vara om 10 år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag förstår gubbens tankegång och det är lite därför jag stoppar det här. Jag vill inte hindra henne från att bli mamma, hon har varit helt fantastisk mot min pojk. Det är hos mig det brister jag har lagt jäkligt mycket energi på att vara pappa åt mina pojkar i snart halva mitt liv. Ska jag börja om igen nu handlar det om ytterligare 20 år och det är jag inte säker på att jag pallar.

 

Sååå, ibland är det segt.

 

Ja det finns som sagt en tid för allt, efter 20+ år som förälder förstår jag fullt att det inte finns energi till att börja om.

Oavsett jävligt tråkigt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började läsa en nlhe-bok häromdagen. Fullringsboken från dailyvariance. Mycket bra såhär långt och skiljer sig markant från allt jag läst tidigare i o m att den är mer fokuserad på varför än på hur.

 

Jag VET att du skrivit det tidigare men jag är förjävla lat.

Tips på PLO-böcker som faktiskt är värda att lägga tid på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...