Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ett av mina sidobord på party som jag har rätt taskig read på och är lite sur på skruffern som drog ut mig med en riverfärg efter 2 synade potbet när han hade $25 kvar på rivern och redan har han slaskat bort hälften av det. Skruffern är tomte, det är det enda jag vet om bordet.

Eftersom Jaysr har >inköp antar jag att han ändå vet vad han gör.

dock kommer jag itne ihåg något av hans spel innan, ingen read mao.

#Game No : 2335245637

***** Hand History for Game 2335245637 *****

$400 NL Hold'em - Saturday, July 09, 11:04:14 EDT 2005

Table Table 54912 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: jcoleg ( $389.53 )

Seat 6: ebloomberg ( $495.2 )

Seat 2: Jenog142 ( $287.9 )

Seat 3: skruffern ( $71.6 )

Seat 4: acesnates ( $369.4 )

Seat 5: JaySr24 ( $448 )

skruffern posts small blind [$2].

acesnates posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Jenog142 [ 8c 6c ]

SC på knappen, klart man höjer.

JaySr24 calls [$4].

ebloomberg folds.

Jenog142 raises [$12].

skruffern calls [$10].

acesnates folds.

JaySr24 calls [$8].

** Dealing Flop ** [ 5c, Ac, 3d ]

Jag kunde väl inte bett om mkt bättre flop.

skruffern checks.

JaySr24 checks.

Jenog142 bets [$25]. <-- Slänger iväg lite under potbet.

skruffern folds.

JaySr24 calls [$25].

** Dealing Turn ** [ Kc ] <-- Kaklonk! Färg.

JaySr24 bets [$250]

$250, allt som jag har kvar, i en $80 pott.

Jenog142 ??

Postad

Jag gillar inte den luddiga definitionen av SC, som du använder. Alltså kort som

både kan bilda stege och färg. SC för mig är två kort som ligger bredvid varandra

och har samma färg.

Jag skulle inte spelat den handen.

Men jag skulle synat turn, skulle inte förvåna mig om tomten tror att sitt par i

ess är vettigt och missar att det ligger färg på bordet.

Postad
Ser ingen anledning att spela den handen alls.

Vad snackar du om? Finns väl olika spelstilar, att höja med SC's i position är väl knappast något du kan klanka ned på. Det enda som talar emot att höja denna gång är limpen UTG.

Postad

Vad snackar du om? Finns väl olika spelstilar, att höja med SC's i position är väl knappast något du kan klanka ned på. Det enda som talar emot att höja denna gång är limpen UTG.

Och att har en stack på runt 70bb.

Postad

Och att har en stack på runt 70bb.

närmre 72 BB ;)

Kollade inte så noga på det, att han inte rebuyat är självklart dumt. Stackdjupet är väl hursomhelst inte det viktigaste. Att höja med bajs från knappen och sedan ta ned potten på flop behöver man ingen monsterstack för. Sen att han inte får betalt om han klonkar fint är en annan sak.

Postad

Okej, det är rent definitionsmässigt ingen SC, men jag räknar in den i samma kategori.

Och vad talar emot att spela den handen? $270 e fortfarande okej, (Ja, det hade varit rätt att rebuya, men det bordet gick taskigt och hade ingen bra känsla för det, kalla mig vidskeplig :D ) dessutom har jag position samt två kort som motståndarna förmodligen inte sätter mig på.

Postad

Jag tycker handen symboliserar problemen med sc ganska bra. Handen du har är givetvis spelbar i rätt situation. Själv tycker jag inte att det här är rätt situation då du inte har read på någon vid bordet (inte ens PT-siffror?). Nu spelar du handen och träffar riktigt bra och då är det väl bara att ta synen mot en standard 2/4 tomte.

Postad
Okej, det är rent definitionsmässigt ingen SC, men jag räknar in den i samma kategori.

Och vad talar emot att spela den handen? $270 e fortfarande okej, (Ja, det hade varit rätt att rebuya, men det bordet gick taskigt och hade ingen bra känsla för det, kalla mig vidskeplig :D ) dessutom har jag position samt två kort som motståndarna förmodligen inte sätter mig på.

Om man inte känner sig trygg att sitta med fullt inköp vid bordet så tycker inte jag det finns någon anledning att sitta kvar.

Gissar på floppat set precis som blado. Han sätter dig väl förmodligen på ett A och tänker inte på färgen.

Angående om det var läge eller inte att spela en sc så har du (trolldeg) väl rätt i att man inte bör spela dom om man inte känner att man kan hantera flopspelet. Men som jag spelar, att ofta höja med sc o sen gå ut o betta pot så tycker jag inte det var något stort fel att spela handen.

(förutom att jag tycker det är fel att spela överhuvudtaget med bara 70bb :))

Postad

Om du nu spelar denna handen måste du ju vara redo att gå all in när du väl sätter färgen på oparad bräda, sitter han på högre färg så visst då får man ta det. Jag hade blixtsynat.

Postad
Med tanke på att tråden spårat ur och mest innehåller klagande på hur jag spelar så avslutar jag den med att han hade JTs, en högre färg alltså.

Vad var ditt syfte med att posta den här tråden då? Spelar du fel från början blir det lätt fel i slutet. Så fungerar poker. Du överspelade en hand och föll på det. Hade du kastat handen hade du gjort en besparing, nu blev det istället hela din stack. Möjligen borde du gjort en liten höjning för att testa hans hand och känna av lite, höjning med en $50 till $100 hade nog visat vad han hade på handen. Problemet med låga färger är just att det finns högre färger...

Folk är hårda ibland men du måste vara beredd att se förbi det och ta till dig vad folk säger. Annars lär du dig inte ;)

Postad

Tycker du gjorde rätt som synade, det var ju trots allt därför du spelade handen från första början. Men visst kan man ändra sig och sedan lägga handen, jag hade förmodligen spelat den exakt likadant.

Postad

Inte mkt att lära sig, 50% säger fold, 50 säger syn.

Men att få höra saker som:

"Om man inte känner sig trygg att sitta med fullt inköp vid bordet så tycker inte jag det finns någon anledning att sitta kvar. "

ifrån folk som säkert inte ens har 1/10 av min rulle känns inte så skoj.

Och maliik, det var ingen checkraise, han bara tokgick all in!

Min slutsats av det hela är iaf:

har man en read att det är en bluffgubbe/relativt dålig spelare så ska man syna, har man Ingen/Tight beskrivning ska man kunna hitta mucken.

Postad

har man en read att det är en bluffgubbe/relativt dålig spelare så ska man syna, har man Ingen/Tight beskrivning ska man kunna hitta mucken.

Du ska ha en ruskig read för att en syn ska vara rätt där.

Postad
Inte mkt att lära sig, 50% säger fold, 50 säger syn.

Men att få höra saker som:

"Om man inte känner sig trygg att sitta med fullt inköp vid bordet så tycker inte jag det finns någon anledning att sitta kvar. "

Jag säger vad jag tycker. Du sa själv att du inte hade någon koll på bordet osv och att du därför inte gjorde rebuy. Min åsikt är att du då kan lämna det bordet och fokusera på dom bord du känner att det går bättre på. Angående min bankrulle så har du ju vekrligen ingen aning om vad du snackar om. Känner inte heller att ajg behöver bevisa något för dig så skitsamma.

Nästa gång du postar en hand och inte vill höra folks åsikter angående ditt spel, säg det.

Postad

Haha men vafan... kan det inte vara vettigt oavsett rulle hos den som säger det? Det lät faktiskt väldigt konstigt att inte rebuya för att du ogillade bordet, men att ändå sitta kvar.

Postad

Jag slår mig själv just nu, blandade ihop namnen i HH:n :oops:

Nu när jag läst igenom vad som händer skulle jag ha resonerat såhär om jag var du. Han sitter på färgen och det finns 5 kort i färg som är över de du har. Så länge han inte är en galning så kommer han inte att gå all in här. Jag hade foldat, måste dock säga att det är liet svårt när man sitter där.