Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej era synpunkter på situationer som denna.

Hade bara ett par hundra händer mot FI med kasst sample på postflop play. Inga reads mer än att han spelar 5 bord och är aggro IP.

Ändrar potbettet hur ni ser på beslutet mer än ett sämre pris?

Jag har direkt inget uppfattning här och skulle uppskatta om så många som möjligt delar med sig.

(vi hade ingen speciell dynamik)

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2020047

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $897.52

BB: $1708.77

CO: $708.63

Hero (BTN): $1784.90

Pre Flop: ($7.50) Hero is BTN with A :club: A :spade:

1 fold, Hero raises to $10, 1 fold, BB calls $5

Flop: ($22.50) 3 :heart: Q :spade: 5 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.87, BB raises to $63.74, Hero calls $46.87

Turn: ($149.98) 2 :heart:(2 players)

BB bets $112.48, Hero calls $112.48

River: ($374.94) T :spade:(2 players)

BB bets $374.94

Postad

Ser inga sämre händer han värdebettar här samt inga missade drag. Enda draget på floppen var väl 46s och den träffade. Möjligt att han höjer gutshots som 76 men tror det är en minoritet mot hans värdebet-range.

Väldigt dålig bräda att bara dra någon randombluff på också, så jag viker nog. Hans sizing ser i övrigt väldigt stark ut på alla gator tycker jag, då han bara mashat 75% pot knappen.

Mvh

microfisk

Postad

Tycker inte du behöver spela med dina arrangerade öppningssizer vs okända regs och fisk på den här nivån. Tror till och med du skulle kunna göra såna öppningar med den lägre delen av din öppningsrange och större med den högre utan att nån reg ens skulle lägga märke till det på 2,5/5 :lol:

Att härma spel man ser på coachingsidor/internet är aldrig bra, du ska veta varför du gör dessa och det har du uppenbarligen inte gjort.

Postad
Tycker inte du behöver spela med dina arrangerade öppningssizer vs okända regs och fisk på den här nivån. Tror till och med du skulle kunna göra såna öppningar med den lägre delen av din öppningsrange och större med den högre utan att nån reg ens skulle lägga märke till det på 2,5/5 :lol:

Att härma spel man ser på coachingsidor/internet är aldrig bra, du ska veta varför du gör dessa och det har du uppenbarligen inte gjort.

Håller inte med helt här.

Öppnar alltid 2x på btn (mot reg) och skulle aldrig kunna tänka mig att göra annat vs någon typ av reg. Så mycket bättre pris på steal, billigare att syna 3bets samt bekvämare att 4betta. T.o.m på /2 tycker jag att detta gör bra nytta.

Mot fisk kan man ju bara strunta i att balansera dock och pottöppna med alla starka händer.

Vet inte var det framgår att han inte förstår varför han 2x'ar dock, antar att ni spelat mot varandra så du vet mer än mig.

Vet att jag inte förstod tydligt varför det var bättre att spela IP än oop (iaf. inte alla fördelar) men drog stor nytta av det ändå, omedvetet.

Edit: Tror att en reg på mindre än 100 händer uppfattar ifall du 3.5xar med starka och 2xar med svaga.

Postad

Det är inte preflop du hittar edgen imo utan det är post, turn och river där många inte har nån aning om vad dom sysslar med. Många i dagens poker har redan hittat ett hyffsat solitt preflopspel, det är trots allt 2012 och pokern har kommit en bit.

Och vad är då inte bättre än att spela större potter vs folk man tycker sig ha edge på? Speciellt om man spelar 200bb.

Och det fetmarkerade, ja det är tanken bakom spelet att ha olika öppningssizer, men har du nån gång tänkt på hur det applicerar sig vs motståndet du spelar mot? Som sagt värdet ligger inte i preflopspelet utan på senare gator där folk är riktigt obekväma.

Håller inte med helt här.

Öppnar alltid 2x på btn (mot reg) och skulle aldrig kunna tänka mig att göra annat vs någon typ av reg. Så mycket bättre pris på steal, billigare att syna 3bets samt bekvämare att 4betta. T.o.m på /2 tycker jag att detta gör bra nytta.

Mot fisk kan man ju bara strunta i att balansera dock och pottöppna med alla starka händer.

Vet inte var det framgår att han inte förstår varför han 2x'ar dock, antar att ni spelat mot varandra så du vet mer än mig.

Vet att jag inte förstod tydligt varför det var bättre att spela IP än oop (iaf. inte alla fördelar) men drog stor nytta av det ändå, omedvetet.

Edit: Tror att en reg på mindre än 100 händer uppfattar ifall du 3.5xar med starka och 2xar med svaga.

Postad

Precis som du säger har de flesta ett väldigt solid preflop-spel nu för tiden och nästan alla regs, även mindre bra, 3bet bluffar med en viss frekvens.

2x ger mig då möjlighet att spela fler potter i position, där jag kan utnyttja min edge för att vinna potter postflop.

Att använda det faktum att de flesta är solid preflop som ett argument för att fokusera enbart på postflop och inte utnyttja alla edges man kan få preflop är fel imo

Klart vi vill spela större potter, med våra värdehänder, men vi måste även balansera mot regs på dessa nivåer tycker jag.

Postad
Precis som du säger har de flesta ett väldigt solid preflop-spel nu för tiden och nästan alla regs, även mindre bra, 3bet bluffar med en viss frekvens.

2x ger mig då möjlighet att spela fler potter i position, där jag kan utnyttja min edge för att vinna potter postflop.

Att använda det faktum att de flesta är solid preflop som ett argument för att fokusera enbart på postflop och inte utnyttja alla edges man kan få preflop är fel imo

Klart vi vill spela större potter, med våra värdehänder, men vi måste även balansera mot regs på dessa nivåer tycker jag.

Antingen är det du som överskattar eller jag som underskattar våra motspelare :mrgreen:

Postad

Var ju inte preflop som jag behövde synpunkter på. Men att inte balansera öppningssizes mot två regs tycker jag är rätt kasst. Om man inte spelare en eätt tajt range på knappen.

EDIT*

Om det inte framgick i HH så var alltså blindsen regs därför minöppning.

Postad
Du behöver vinna en gång av tre och han tar en riktig mongolinje.

Tror aldrig jag hinner tänka efter innan den är nersynad och ofta med negativt resultat.

Troll-linjen nr1 håller jag med om. Fast jag har märkt att det finns en del regs som faktiskt spelar nötter såhär.

Postad
Det var väl det han gjorde på flopp?

Sen är det väl bara att betta på ifall han har en stark hand, då han uppenbarligen verkar få betalt av TP eller överpar...

Betalar du av här? Känns som om jag synar Turn borde jag syna river helt spontant