Gå till innehåll

Pokersajt i konkurs?


Illuminated

Recommended Posts

Nu har det hänt det man inte trodde kunde hända, skulle logga in på fastpoker.com (Bossnätverket) där jag spelat ca. en månad satte in 50$ där och började köra 5CD har funkat bra har nu ca. 850$ där nu. Har sökt andra siter med 5CD fick häromdan tips här på forumet om 24h nätet och NO1POKER som skulle ha hyfsad bonus för det nätverket. Skulle flytta pengarna dit nu i helgen, har lånat scanner för dom vill ha kopia på pass & nån räkning. Så i morse när jag skulle logga in & börja med att flytta över pengar så kommer det upp ett meddelande som säger ``Fastpoker has now closed for business for further information bla. bla.`` Går då in på cashiersidan & gör försöker göra uttag till Neteller, får ett meddelande på mailen om att jag måste begära uttag till bankkonto, maila swiftnr. osv. Har som sagt spelat där en månad & allt har verkat ok. Hoppas bara det inte tar så lång tid att få pengarna överförda till banken.

 

jezaja - Trollade lite me länken, lite RP också - QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur går det?

 

Jag satt och funderade på det här idag, vad händer egentligen med ens pengar om en site går i KK? Kan dom ta hela ens rulle lagligt?

 

Är lite smårädd för att slänga in massa pengar på siter/skins jag vet är små och relativt okända(i sverige iaf) just för risken att dom går i KK, bör jag oroa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så har jag bara ett par inköp på pokerklienten. När jag går plus så tar jag ut och sätter in på banken så blir det lite ränta på pengarna också.

 

Rullen är ju inte det du har på klienten utan pengar som är avsatta för poker. Ha aldrig mer än nödvändigt på pokerklienten om du är rädd att de ska konka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konkar dom in försvinner alla deras tillgångar =) Har dom några tillgångar så är man som spelare nog inte prioriterad att få tillbaka pengarna. Så det är lagligt. På samma sätt som när man köper aktier i ett företag som konkar in, då blir aktierna värdelösa.

Spelarnas bankrullar kan ju knappast vara sidans tillgång. De kan ju inte köpa något för dina pengar, deras tillgångar kommer från rake. Alltså borde spelarnas pengar ligga "utanför" och i säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det?

 

Jag satt och funderade på det här idag, vad händer egentligen med ens pengar om en site går i KK? Kan dom ta hela ens rulle lagligt?

De äger inte de pengar du sätter in och har troligen ingen laglig rätt att spekulera ell eranvända dem. Däremot tror jag att det rättsliga skydd du har möjligen kan täcka in vad du satt in men inget mer.

Är lite smårädd för att slänga in massa pengar på siter/skins jag vet är små och relativt okända(i sverige iaf) just för risken att dom går i KK, bör jag oroa mig?

Det borde du vara, den största del av dina pengar bör finnas på ett bankkonto!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så har jag bara ett par inköp på pokerklienten. När jag går plus så tar jag ut och sätter in på banken så blir det lite ränta på pengarna också.

 

Rullen är ju inte det du har på klienten utan pengar som är avsatta för poker. Ha aldrig mer än nödvändigt på pokerklienten om du är rädd att de ska konka.

 

Ok, men då blir det ju dyrt varje gång du måste fylla på, eftersom banken tar ut växelpåslag för kortköp (ofta 2,5% har jag för mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så har jag bara ett par inköp på pokerklienten. När jag går plus så tar jag ut och sätter in på banken så blir det lite ränta på pengarna också.

 

Rullen är ju inte det du har på klienten utan pengar som är avsatta för poker. Ha aldrig mer än nödvändigt på pokerklienten om du är rädd att de ska konka.

 

Ok, men då blir det ju dyrt varje gång du måste fylla på, eftersom banken tar ut växelpåslag för kortköp (ofta 2,5% har jag för mig).

 

Det har jag inte märkt. Det beror nog på vilken bank du har kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...