Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

Hero (MP): $3.79

CO: $5.00

BTN: $6.86

SB: $6.89

BB: $4.91

UTG: $5.22

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: (pot: $0.07) Hero has T:club: A:club:

UTG raises to $0.20, Hero calls $0.20, fold, fold, SB calls $0.18, fold

Flop: ($0.65, 3 players) A:heart: J:diamond: 8:spade:

SB checks, UTG bets $0.45, Hero raises to $1.10, fold, UTG calls $0.65

Turn: ($2.85, 2 players) 6:club:

UTG checks, Hero checks

River: ($2.85, 2 players) 2:club:

UTG bets $2.05

??

Att slå om pre känns superkallt. Bättre och syna ner i poss med hand som kan floppa bra. På flopp raisar jag för info, blir konfunderad över att FI bara synar. Standard på dom tighta REGsen är AI eller fold där.

Är detta bara sjukt dåligt spelat eller standard? Bomba turn? Syna ner river?

Tankar?

FI har stats 15/12/0/50.

/ J

Postad

Dom tighta REGsen på nivån spelar sjukt förutsägbart. I majoriteten av fallen så jammar eller foldar dom flopp när man slår om mini. Helt fel tänk?

Jag ser ingen hand som jag slår på river.

1. Fold pre?

2. Bomba turn? (Som handen är spelad på flopp)

Postad
Dom tighta REGsen på nivån spelar sjukt förutsägbart.

Då verkar det sjukt onödigt att raisa för info. Raisa för värde eller som bluff, och i det läget kan du inte göra något av de.

Som spelat skiter jag nog i handen efter flop mot standard nitreg på stars

EDIT: foldar aldrig pre btw :P 3bet e nog mer +ev än fold isf. Men gillar flat

Postad

Inforaise rly? Du förstår väl själv hur bakvänt det låter att "inforaisa" när du absolut inte får ut någon information alls. Vad hade du gjort om han jammat flop förresten?

Till handen; Vi måste väl ändå syna nu när det brickar fullständigt och han säkerligen kan ha en del KQ, TQ, 9T-nävar. Hade jag fått för mig att höja flop hade jag sizeat lite större och jammat turn. Är väl inget spel jag är jätteförtjust i men kan väl vara en duglig hand att att gröta in i rangen tillsammans med drag och nöthänder.

Postad

Vad är din read på honom egentligen? Med den rangen han har känns det som han ofta har ett starkare ess för det första. För det andra, när turn blankar hur tänker du när du checkar då egentligen. IMO så är handen sjukt mycket enklare än du får den att framstå som. Personligen så tycker jag att du borde 3beta den, men om du nu spelar som du gör den så borde du beta turn och checka bakom river i värsta fall om du tror att du är slagen.

Tror nog dock att fi leder med den tighta rangen och han öppnar ändå ifrån UTG så. Du reppar ju inte ett skit när du synar pre när du har position, minraisar flopp och sen checkar turn som är blank.

Postad

Tack för svaren. :)

tycker miniraisen på flopp har funkat bra hittills dels i situationer som denna men även med drag i multiwaypotter för att bygga pott, men även som "billig" bluff/semibluff i rätt lägen. Men jag kanske är helt ute å cyklar :D

I denna pott så sätter jag tightREG utg på par 99+ och AK/AKs i 90% av fallen. I tidigare situationer har min tankegång varit att miniraisen är ett billigt sätt att få reda på om jag är slagen, för det är typ alltid jamm eller fold med våra stackdjup.

Postad
Vad hade du gjort om han jammat flop förresten?

Foldat.

Till handen; Vi måste väl ändå syna nu när det brickar fullständigt och han säkerligen kan ha en del KQ, TQ, 9T-nävar. Hade jag fått för mig att höja flop hade jag sizeat lite större och jammat turn. Är väl inget spel jag är jätteförtjust i men kan väl vara en duglig hand att att gröta in i rangen tillsammans med drag och nöthänder.

I handen va min tankegång att när han väl synar flopp att han ett bättre A, men varför checka turn då. Alltså syn på river. Nu i efterhand, och med era kommentarer så hade jag nog synat pre, synat flopp. Försöka spela en liten pott och syna ner bett på river.