Gå till innehåll

2.5/5kr SvS river beslut.


Recommended Posts

Fi spelar 35/26 och gillar att defenda rätt mkt från blinds. Han har gjort några random spels som att min5b pre och ch/f committad på floppen... Under handen är vår dynamik inte så spec.

 

Jag tänker B/f? eller Ch/c Känns som om jag kan förlora värde mot sämre 2par efter som att han defendar brett... Ch/c plockar ju dock upp lite bluffar.

Någon som förespråkar ch/f? känns klent inga biceps där inte... Vet ju inte hur han Spelar sina suitade Acez

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

UTG: $582.16

CO: $550.51

BTN: $183.57

Hero (SB): $963.94

BB: $1308.55

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with K :diamond: J :diamond:

2 folds, BTN calls $5, Hero raises to $25, BB calls $20, BTN calls $20

 

Flop: ($75.00) J :club: 8 :club: 5 :club:(3 players)

Hero bets $50.00, BB calls $50, BTN folds

 

Turn: ($175.00) K :heart:(2 players)

Hero bets $125.00, BB calls $125

 

River: ($425.00) 9 :diamond:(2 players)

 

Tack för all respons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lutar mot en c/c eftersom det inte finns jättemånga sämre två par.

 

Känns inte heller som att han kommer herocalla med händer som plockat upp showdown värde, typ T9.

 

Beror nog lite på fi, tror du han synar med AJ tycker jag det är en b/f, annars c/c.

 

Vad gör du när FI överbettar AI om du checkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

overbet bluffa med nötblocker.

 

nej. vi skulle aldrig gå för check med flush på river här så card removal har inget att hämta i denna spot.

 

våran range är ju väldigt, väldigt cappad här (dvs vid eventuell check), just därför överbet från fi skulle funka så fint.

 

std 3/4 pott=vi har så lite bakom att fi's bluff får för lite FE. så bet/fold är ju inte helt fel då han faktiskt kan ha ett gäng kombos som slår oss, samtidigt som vi kommer kunna ha ett gäng fler kombos att syna med som är bättre än 2p.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopp hade jag bara limpat in. Hans range borde vara starkare än vad du tror med tanke på att han synar floppen utan att knappen har talat. Jag checksynar river.

 

 

Wtf. Skulle aldrig någonsin få för mig att limpa KJs här?

Tycker inte att hans range inte nödväntigtvis är stark eftersom button är obv passiv fisk (vilket gör att våran raise pre samt cbet range bör vara vidare) så om något så callar han ju ännu mer, både pre och post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant med så många synpunkter! Ang. Att min range är cappad vid check håller jag med om, men range. är väl rätt stark endå? Inga färger eller så... Men starka händer som den jag har, borde inte FI så checka ner 2par starka par+blockers och betta nuts. Vill han verkligen bluffa mot mig? Han defendar ju iofs med 50% bvb så han har ju alla SC random suitade highcards

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju ett sånt läge där jag anser att man alltid värdebettar och foldar vid omslag, då 4korts färgen missar kommer han ofta syna ner rätt light då du har en del bluffar i din range på den brädan. är det så att FI bettar ofta nog vid check med sina nötter och bluffar så check synar jag hellre. antar att dock att man tappar massa värde vid att checka mot dem flesta.

 

vill tillägga att jag är ett värdeluder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...