Gå till innehåll

Falk & R3D gular tillsammans


Pkr_Falk

Recommended Posts

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Degar varje dag i veckan, tror det är en flush mycket oftare än kåk trots hans stora sizing på river.

 

Han har aldrig AK/KK, 1 combo av A2/några AJ men dessa tror jag att han alltid leder på turn, c/r känns ju riktigt värdelöst då flushen ligger ute. Verkar lite fiskig i övrigt så tror han kan syna av med en flush här hyffsat ofta.

 

Kul att det rullar på bra, uppdatera oftare :-D

 

 

Tack! Hoppades på att du skulle gå in och styra upp det Rahm. ;-) Är verkligen extremt dålig på att formulera mina tankegångar i skrift. Håller med dig på alla punkter!

 

Känns sjukt kallt om en 4tablande reg pottar en flush där :)

Är nyfiken och synar , säger ju en del om honom ifall han nu skulle dyka upp med spaders.

 

Reg var nog lite att ta i då jag såg att han satt från allt mellan 50-150bb. :-) Men håller med om att det är iskallt mot de flesta regsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2000:- upp efter 3h lir och det bjöds på bra action ikväll och det var riktigt skoj att veva mot guybrush och denario. :-)

 

Kvällens största förlust: Ca 20 sekunder in i sessionen. Hade precis sett Liverpool spela riktigt vacker fotboll och var faktiskt inte alls tiltad trots missat avancemang. Kände att jag skulle prestera vid pokerbordet istället men blev välkomnad så här 8-) :

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (MP) ($834.78)

Button ($3709.01)

SB ($1893.32)

BB ($1562.92)

UTG ($968.48)

 

Preflop: Hero is MP with 10heart.gif, 10diamond.gif

UTG bets $11.50, Hero raises $35, 3 folds, UTG raises $99.50, Hero calls $76

 

Flop: ($228) 10spade.gif, 9club.gif, Kdiamond.gif(2 players)

UTG bets $165, Hero raises $723.78 (All-In), UTG calls $558.78

 

Turn: ($1675.56) 7spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($1675.56) 2spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $1675.56

 

Results below:

 

UTG had Kspade.gif, Kheart.gif (three of a kind, Kings).

Hero had 10heart.gif, 10diamond.gif (three of a kind, tens).

Outcome: UTG won $1660.56

 

 

 

Kvällens största vinst: Inte riktigt ABC poker från min sida men vi brukar veva mot varandra ganska mycket så kände att det var dags att testa lite andra linjer.. Känsliga läsare varnas! ;-)

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (BB) ($897.57)

UTG ($801.16)

MP ($941.35)

Button ($1049.62)

SB ($1769.69)

 

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, Kheart.gif

UTG bets $14, 1 fold, Button raises $44, 1 fold, Hero raises $134, 1 fold, Button calls $94

 

Flop: ($292) Aclub.gif, 4club.gif, 5spade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $136, Hero raises $364, Button calls $228

 

Turn: ($1020) 2club.gif(2 players)

Hero bets $395.57 (All-In), Button calls $395.57

 

River: ($1811.14) 7diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $1811.14

 

Results below:

 

Button didn't show

Hero had Aspade.gif, Kheart.gif (one pair, Aces).

Outcome: Hero won $1796.14

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Började månaden med att tappa ca 8-10k, för att sedan ta ett break och fara till Oslo och träffa hårt arbetande irls. Efter det for det vidare till STHLM för chillhelg med bruden.

 

Blev några papperslappar på kläder, alkohol, mat, nöjen osv.

 

Mitt bästa köp är lätt ett par skor till tjejen. Skorna såg ut som svarta styltor gjorda i träslöjden. Till råga på allt kostade skorna bara 1500:- Lova aldrig grejer på fyllan boys!

 

När jag kom hem och insåg att det hade börjat sina i plånboken blev det att försöka ta tag i grinden igen och börja springa som baros, rahm, j-tag, corgi, Usain Bolt och vad nu alla heter :D :

2myvxi0.png

 

Som ni ser har det rullat på och börjar närma mig ATH

 

Fi' 3bettar och 4bettar hejvilt och är ingen jätte reg men verkar ändå kunna spela.

Är det bara att syna här och ta satsen i munnen när han dyker upp med AA/KK?

 

Boss No-Limit Hold'em, $10.00 BB (2 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

BB ($2,010)

Hero (SB) ($1,990)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Qheart.gif

Hero bets $25, BB raises $80, Hero calls $60

 

Flop: ($180) 2spade.gif, Qdiamond.gif, 2heart.gif(2 players)

BB bets $135, Hero calls $135

 

Turn: ($450) 8diamond.gif(2 players)

BB bets $337.50, Hero calls $337.50

 

River: ($1,125) 2diamond.gif(2 players)

BB bets $1,447.50 (All-In), Hero:????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla vet redan vilken kall-synare man är! Och btw, jag kan dela skärm med dig sen och visa katastrofen.... Men vad ska man göra. Det är bara att punga in heroinhero volym i 15 dagar till denna månaden. Springa på en 10bb/100 och vara 10k upp. Gråta över hur dåligt det är men ta nya tag och dunka ett kurre tipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon möjlighet att koppla samman HEM2 mellan två datorer?

Antar att det inte går då HEM tar händer från history-mappen som är benägen på datorn.

 

Hur gör ni för att fastställa månadsresultat när ni spelar från två datorer? Hade ju varit underbart att få samma resultat och inte behöva sitta och räkna ihop allt varje månad.

 

En idé jag fick är att lägga history-mappen från dator1 på ett USB och sedan överföra den till dator2. Det blir ju sjukt jobbigt att göra så varje månad dock.

 

Sinnes svårt att förklara vad jag menar.. Men hoppas någon fattar! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började månaden med att tappa ca 8-10k, för att sedan ta ett break och fara till Oslo och träffa hårt arbetande irls. Efter det for det vidare till STHLM för chillhelg med bruden.

 

Blev några papperslappar på kläder, alkohol, mat, nöjen osv.

 

Mitt bästa köp är lätt ett par skor till tjejen. Skorna såg ut som svarta styltor gjorda i träslöjden. Till råga på allt kostade skorna bara 1500:- Lova aldrig grejer på fyllan boys!

 

När jag kom hem och insåg att det hade börjat sina i plånboken blev det att försöka ta tag i grinden igen och börja springa som baros, rahm, j-tag, corgi, Usain Bolt och vad nu alla heter :D :

2myvxi0.png

 

Som ni ser har det rullat på och börjar närma mig ATH

 

Fi' 3bettar och 4bettar hejvilt och är ingen jätte reg men verkar ändå kunna spela.

Är det bara att syna här och ta satsen i munnen när han dyker upp med AA/KK?

 

Boss No-Limit Hold'em, $10.00 BB (2 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

BB ($2,010)

Hero (SB) ($1,990)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Qheart.gif

Hero bets $25, BB raises $80, Hero calls $60

 

Flop: ($180) 2spade.gif, Qdiamond.gif, 2heart.gif(2 players)

BB bets $135, Hero calls $135

 

Turn: ($450) 8diamond.gif(2 players)

BB bets $337.50, Hero calls $337.50

 

River: ($1,125) 2diamond.gif(2 players)

BB bets $1,447.50 (All-In), Hero:????

 

 

Jag gillar 1 k backet på 38 händer och 6 minuter :D Men annars ser det lovande ut! Keep working! // Killen som ägde dig på HU inatt men blev utdragen runner runner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindar på och är nu upp 19k för månaden. Degat ut lite, men nu är det dags att börja bygga upp rullen igen och jag + felstav hoppas kunna kliva upp och etablera oss på /10 igen tills i början av sommaren. ;-)

 

 

 

1e6rr7.png

 

 

Vad säger ni om denna? Själv tror jag c/c turn är mest +EV. Men vad gör vi river? Gråtfold/Gråtsyn?

 

Boss No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Button ($4,080.30)

Hero (SB) ($2,140.63)

BB ($1,442.50)

UTG ($990)

MP ($2,772.26)

 

Preflop: Hero is SB with 5club.gif, 5spade.gif

1 fold, MP bets $30, 1 fold, Hero calls $25, BB calls $20

 

Flop: ($90) 5diamond.gif, 3club.gif, 2spade.gif(3 players)

Hero checks, BB bets $67.50, 1 fold, Hero raises $236.25, BB calls $168.75

 

Turn: ($562.50) 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, BB checks

 

River: ($562.50) Qheart.gif(2 players)

Hero bets $281.25, BB raises $1,176.25 (All-In)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggat upp datorn på jobbet nu. Riktigt nice! Hoppas att kunna få in ännu mer volym nu när jag kan grinda på jobbet. Just att trycka volym har ju varit en av mina svaga punkter. :-D

 

Skönare mus + tangentbord måste inhandlas! Någon som kan rekommendera ngt? Kör med 3.0 hemma och tycker den är riktigt bra och prisvänlig.

 

 

pic:

w1ckcx.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon möjlighet att koppla samman HEM2 mellan två datorer?

Antar att det inte går då HEM tar händer från history-mappen som är benägen på datorn.

 

Hur gör ni för att fastställa månadsresultat när ni spelar från två datorer? Hade ju varit underbart att få samma resultat och inte behöva sitta och räkna ihop allt varje månad.

 

En idé jag fick är att lägga history-mappen från dator1 på ett USB och sedan överföra den till dator2. Det blir ju sjukt jobbigt att göra så varje månad dock.

 

Sinnes svårt att förklara vad jag menar.. Men hoppas någon fattar! :-)

 

Funderar på om man kan göra nåt med typ Dropbox kanske? Kan va värt ett försök...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggat upp datorn på jobbet nu. Riktigt nice! Hoppas att kunna få in ännu mer volym nu när jag kan grinda på jobbet. Just att trycka volym har ju varit en av mina svaga punkter. :-D

 

Skönare mus + tangentbord måste inhandlas! Någon som har någon att rekommendera? Kör med 3.0 hemma och tycker den är riktigt bra, prisvänlig också.

 

 

pic:

w1ckcx.jpg

 

Vad har man för jobb om man kan grinda där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte HM2 en syncfunktion, just av den anledningen? Hade den iaf när jag provade sist, var iofs ett tag sen nu, de kanske tog bort den?

 

Tusen tack! :-)

 

Vad har man för jobb om man kan grinda där?

 

Ett familjeföretag där jag ströjobbar lite och tar hand om leverantörsfakturor, kundfakturor, kassor, följesedlar och lite annat smått och gott.

 

Det tar ungefär 2-3h per dag, vilket jag känner är riktigt meningslöst att åka in till. Så brukar bli att man tiltjobbar lite halvdant en dag i veckan istället.

 

Men nu när jag har satt upp en liten grindhörna så hoppas jag att jag ska ha motivation att åka dit varje dag och sitta och trycka volym ostört samtidigt som jag får jobbet gjort varje dag. win/win situation. Springer jag över EV är även farmor där och serverar utsökt mat! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM sync fungerade utmärkt! Tack för tipset!

 

Fortsätter att ånga på. Igår var det dock riktigt trögt och inte många flippar som stod. Turligt nog löste det sig med att hitta 4k plusset på PLO HU. Dock har jag lagt ett saftigt tipp med bland annat Portugal som spelar atm. Förstår inte riktigt vad de håller på med....... :roll:

 

Senaste dagarna:

 

105o7f6.png3

 

 

Lite hands:

 

Boss $500.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 2150292

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $3298.65 - VPIP: 41, PFR: 32, 3B: 13, AF: 2,9, Hands: 59976

BTN/SB: $1264.37 - VPIP: 72, PFR: 64, 3B: 38, AF: 6,8, Hands: 341

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with Q :diamond: 9 :spade: Q :club: 9 :club:

BTN/SB raises to $15, Hero raises to $45, BTN/SB raises to $133, Hero calls $88

 

Flop: ($266.00) Q :heart: 5 :heart: 2 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $154.00, Hero raises to $728, BTN/SB raises to $1131.37, Hero calls $403.37

 

Turn: ($2528.74) A :spade:(2 players)

 

River: ($2528.74) 8 :spade:(2 players)

 

Final Pot: $2528.74

Hero shows Q :diamond: 9 :spade: Q :club: 9 :club:

BTN/SB shows 6 :spade: Q :spade: 5 :club: 8 :diamond:

Hero wins $2523.74

(Rake: $5.00)

 

---------------------------------------

 

Här är det standard att skjuta in 100bb va? När fi tar den linjen som han tar:

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

UTG ($400.88)

MP ($502)

Hero (Button) ($800.78)

SB ($656.66)

BB ($473.30)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Qheart.gif

UTG bets $14, MP calls $14, Hero raises $60, 2 folds, UTG calls $46, MP raises $488 (All-In), Hero raises $740.78 (All-In), 1 fold

 

Flop: ($1,070) 5diamond.gif, 4club.gif, 9club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($1,070) 10spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($1,070) Aspade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1,070

 

Results below:

 

Hero had Aheart.gif, Qheart.gif (one pair, Aces).

MP had 10club.gif, 10diamond.gif (three of a kind, tens).

Outcome: MP won $1,055

 

---------------------

 

Ikväll blir det att förtära en massa alkohol. Så blir nog inget lir på ett tag. Hoppas man har disciplin nog att undvika fyllespelet inatt. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack! :-)

 

 

 

Ett familjeföretag där jag ströjobbar lite och tar hand om leverantörsfakturor, kundfakturor, kassor, följesedlar och lite annat smått och gott.

 

Det tar ungefär 2-3h per dag, vilket jag känner är riktigt meningslöst att åka in till. Så brukar bli att man tiltjobbar lite halvdant en dag i veckan istället.

 

Men nu när jag har satt upp en liten grindhörna så hoppas jag att jag ska ha motivation att åka dit varje dag och sitta och trycka volym ostört samtidigt som jag får jobbet gjort varje dag. win/win situation. Springer jag över EV är även farmor där och serverar utsökt mat! ;-)

 

Fan va lökigt! Själv har jag tagit semester alla klämdagar som kommer nu, 2-3 maj, 10 maj och 7:e juni. Kör nog 8h pass poker då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...