Heat8 Postad 12 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Edit: 14/9-12 Startar om och börjar spela flat 2%, tog ut vinsten så startrullen är 100k även denna gång. Resultat 12/8-13/9 Spel: 297 Omsättning: 730549:- Träff%: 55.6% ROI: 109.7% Netto: +70800.2:- Kommer lägga upp en hel del spel i dagboken som jag själv spelat men kommer också ha ett spreadsheet för de spelen som jag anser ha störst värde. Alla spel läggs givetvis in före spelstopp och det kommer vara tydligt med blå stil vilka som tillhör sheetet och inte. Insatserna är 1-6%. 12/8-12 Då var det dags att bli riktigt seriös. Mitt mål på +25k från förra dagboken är uppnått och nu börjar säsongen på riktigt. Startrullen ligger på 100'000:- och insatserna kommer att ligga mellan 1-5%. Nästan alla spel kommer vara mellan 1-3% men har ett fåtal varje vecka som ligger på 4% och ibland kan det komma nåt med 5%, dock väldigt sällan. Insatserna kommer att vara fasta och inte ändras efter rullen. Kort om mig och vad mina mål är: Har alltid hållit på med betting, allt från trav & stryktipset till poker. Under skoltiden var det för mest för skoj skull och för att förhoppningsvis dryga ut studiekassan. De senaste åren har det blivit mer seriöst med bokföring osv och tänkte i och med denna dagbok ta det ett steg till. Har konto på i princip alla spelbolag som finns men de bolag jag alltid har pengar på är: Pinnacle,Bet365 & 188Bet. Resten fyller på jag efter behov genom Moneybookers. Är limiterad på de flesta EU-bolag men har några jag kan spela på. De flesta spelen jag lägger kommer från andra, både betal och gratisrekare. De spelen som kommer från mig personligen är främst på bandy och andra lite mindre marknader. Mål: På lång sikt dubbla rullen. Ha en stabil avkastning utan för stora swings och med så få förlustmånader som möjligt. Omsätta minst 80-100k i veckan. Att hela tiden vara disciplinerad och inte ändra insaterna vid bra/dåliga perioder. Kunna hantera förluster och aldrig hamna på tilt så det påverkar spelet. Inte spela med hjärtat och inga spel enbart för att ha något att följa. Och viktigast av allt: Kvalitet före kvantitet Dagboken kommer innehålla en del spel och kontinuerlig uppdatering av resultat. Förhoppningsvid finns det fler här som är intreserad av betting. Kom gärna med synpunkter och frågor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 12 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 gl, håll huvudet kallt! mkt intressant Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TGrinder Postad 12 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Håller du till på Sharps något? GL förövrigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
owster Postad 12 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 gl, håll huvudet kallt! mkt intressant Vilka sajter hämtar du gratisrekarna från? GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 12 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Vilka sajter hämtar du gratisrekarna från? GL Tackar, Är många olika. Blogabet, Sharps, Guldspel och andra mindre sidor & bloggar. Håller du till på Sharps något? GL förövrigt! Japp, hänger en hel del där. Finns många kunniga på det forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 12 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Tror inte det blir något mer spel idag så gör en liten summering av de 2 första dagarna. Helgen slutade på ca +2000:-. Det var helt klart i underkant då det var många stora spel torskade med minsta möjliga marginal. 24 spel och ROI:106.7. Helt ok start! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 12 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Blev ett 2%-spel till. Galatasaray - Fenerbahce 1 DNB 1.79@Pinnacle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nilzzon86 Postad 12 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 12 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 GL! Varför har du ett ROI mål? Kommer du inte att ge upp värde om du försöker nå målet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 12 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 GL! Varför har du ett ROI mål? Kommer du inte att ge upp värde om du försöker nå målet? Det målet kommer inte ändra något i mitt spel. Har jag en ROI över 107% håller jag en bra nivå, men får väldigt gärna vara högre än så Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 12 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Är inte målet att tjäna pengar? Då får väl ROI gärna vara lägre under förutsättning att ökad omsättnig kompenserar. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 12 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Är inte målet att tjäna pengar?Då får väl ROI gärna vara lägre under förutsättning att ökad omsättnig kompenserar. Eller? Helt klart, men vill att spelen jag lägger ska hålla så hög kvalitet att jag hamnar på ett ROI på minst 106-107%. Främst för att swingen ska bli mindre och att jag får en stabil avkastning. Kommer att spela hårdare än förut men på mindre antal spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 12 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2012 Skönt slut på matchen. Galatasaray avgör med en man mindre efter ha tappat ledningen 2 ggr. Bra avslutning på helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sunbird88 Postad 13 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2012 Mål: Ha en roi över 106% och på lång sikt dubbla rullen. 106% roi, da e ju rullen dubblad pa ett femtiotal bets? Jag tankte kora en del betting pa elitserien hela sasongen vid sidan av pokern och hade vart mkt nojd om jag sluta pa ett roi pa over 20%.. Ar sa hoga rois standard bland de bra sportsbettarna? For jag tycker det verkar osannolikt hogt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sunbird88 Postad 13 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2012 Mål: Ha en roi över 106% och på lång sikt dubbla rullen. 106% roi, da e ju rullen dubblad pa ett femtiotal bets? Jag tankte kora en del betting pa elitserien hela sasongen vid sidan av pokern och hade vart mkt nojd om jag sluta pa ett roi pa over 20%.. Ar sa hoga rois standard bland de bra sportsbettarna? For jag tycker det verkar osannolikt hogt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 13 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2012 106% roi, da e ju rullen dubblad pa ett femtiotal bets? Jag tankte kora en del betting pa elitserien hela sasongen vid sidan av pokern och hade vart mkt nojd om jag sluta pa ett roi pa over 20%.. Ar sa hoga rois standard bland de bra sportsbettarna? For jag tycker det verkar osannolikt hogt 106% ROI = 6% avkastning. Når du 20% avkastning på Elitserien så är du omänsklig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
B_simps0n Postad 13 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2012 Hur räknar du ut de optimala satsningsstorlekarna? Innan du satsar tänker du då ut en sannolikhet för utfallet, vilket odds detta borde ge och sedan jämför med oddset som ges på utfallet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 13 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2012 Hur räknar du ut de optimala satsningsstorlekarna? Innan du satsar tänker du då ut en sannolikhet för utfallet, vilket odds detta borde ge och sedan jämför med oddset som ges på utfallet? På folk jag ryggar har jag en mall som jag följer beroende på hur bra de är. När jag själv spelar är det inte så avancerat, kommer nog spela 1.5% för det mesta. I vissa fall kan det bli mer om jag tycker att det är väldigt bra värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
B_simps0n Postad 13 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2012 Var hittar du personerna du ryggar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 13 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2012 Var hittar du personerna du ryggar? Kommer aldrig skriva ut vart spelen som jag lägger ut här kommer ifrån. Men skrev ut några forum på ett inlägg längre upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 14 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Lugnt på spelfronten idag, ett spel igår natt som gick in annars inget igår och idag. Detta är också ett av målen, måndagar och till viss del tisdagar kommer att vara lugna. Många som lägger spel dessa dagar som de på helgen aldrig hade spelat. Gäller att avstå även om man har få spel i boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Lugnt på spelfronten idag, ett spel igår natt som gick in annars inget igår och idag. Detta är också ett av målen, måndagar och till viss del tisdagar kommer att vara lugna. Många som lägger spel dessa dagar som de på helgen aldrig hade spelat. Gäller att avstå även om man har få spel i boken. Så du kommer inte spela på CL-matcherna som går på tisdagar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 14 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Så du kommer inte spela på CL-matcherna som går på tisdagar? Menade givetvis att utbudet på måndagar & tisdagar kommer vara mindre och därför kommer de bli de lugnaste dagarna i veckan. Sen angående CL så brukar jag inte spela så mycket på det. Extremt svårt att hitta värde på de matcherna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
renad Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Du vet inte vad roi är, dessutom tänker du inte redovisa spelen verkar lovande gl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Heat8 Postad 14 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Du vet inte vad roi är, dessutom tänker du inte redovisa spelen verkar lovande gl. Vet mycket väl vad roi är, men i princip alla som bettar använder t.ex 110% istället för 10%. En vanesak helt enkelt, sedan använder sidan där jag bokför mina spel också det så... Kommer lägga ut en hel del spel här (beroende på intresse) men kommer som sagt inte säga vart ifrån de kommer förutom när det är mina egna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts