Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kan inte tänka mig att check på turn är rätt mot en sådan spelare.

Du kan ha rätt men jag trodde att man skulle ge respekt till detta betting pattern generellt. MEN har han 75% så har du helt rätt tror jag, det jag undrar är hur man kan beräkna hans möjligheter att har ha Ace-rag. Det är svårt att läsa händer när en trebet synas kallt med "random cards"

Lycka till broder!

/Toppace

• Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det är inte ofta, men idag blev jag stressad under följande hand då flera bord blinkade samtidigt. Borde kanske höjt PF med en postare? Sen borde jag nog inse att mitt toppar inte är superkul när jag blir trebettad på turn. Nåja. Jag är i alla fall inte stolt över handen.

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: morberg is MP2 with Td, Qd. UTG+2 posts a blind of $2.

2 folds, UTG+2 (poster) checks, 1 fold, morberg calls, 3 folds, SB completes, BB checks.

Flop: (4 SB) Qs, Jh, 8c (4 players)

SB checks, BB checks, UTG+2 checks, morberg bets, SB calls, BB folds, UTG+2 calls.

Turn: (3.50 BB) 5c (3 players)

SB checks, UTG+2 bets, morberg raises, SB folds, UTG+2 3-bets, morberg calls.

River: (9.50 BB) 7h (2 players)

UTG+2 bets, morberg calls.

Final Pot: 11.50 BB

Results in white below:

UTG+2 has 8h 5h (two pair, eights and fives).

morberg has Td Qd (one pair, queens).

Outcome: UTG+2 wins 11.50 BB.

Postad

Ämnet för handen är "att inducera en bluff". Frågan är om det är korrekt, eller om jag ska betta turn och river och hoppas på att fi synar ner?

Party Poker 2/4 Hold'em (7 handed) converter

Preflop: morberg is CO with Kd, As.

3 folds, morberg raises, 1 fold, SB 3-bets, 1 fold, morberg caps, SB calls.

Flop: (9 SB) Ah, 9d, 6c (2 players)

SB bets, morberg raises, SB calls.

Turn: (6.50 BB) Ad (2 players)

SB checks, morberg checks.

River: (6.50 BB) 8h (2 players)

SB bets, morberg raises, SB calls.

Final Pot: 10.50 BB

Results in white below:

morberg has Kd As (three of a kind, aces).

SB has Ks Kc (two pair, aces and kings).

Outcome: morberg wins 10.50 BB.

Postad

Morgonsession. Spelade som vanligt 4 bord 2/4. Tyvärr kajkade pokertracker ut på ett av borden, så de händerna finns inte med i statistiken (plussade ~10BB på det bordet).

Tror att jag överspelade KQo något, men såhär tänkte jag:

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

Preflop: morberg is Button with Qc, Kh. CO posts a blind of $2.

5 folds, CO (poster) raises, morberg 3-bets, SB calls, 1 fold, CO calls.

CO har postat och kan sitta med vadsomhelst (har såklart ingen read). Jag höjer för att få HU med en hand som är hyfsad i en sådan situtation. SB (~50% VPIP och passiv post-flop) hänger med.

Flop: (10 SB) 9h, Th, 8d (3 players)

SB checks, CO bets, morberg raises, SB calls, CO calls.

Semibluffhöjning. Två överkort och hålstegsdrag. Jag höjer för att eventuellt kunna få ett gratiskort på turn om jag inte träffar.

Turn: (8 BB) Ks (3 players)

SB checks, CO checks, morberg bets, SB calls, CO calls.

Men det gör jag. När alla vill ge mig ett gratiskort vägrar jag att ta emot det med TPHK (TP Hyfsad Kicker).

River: (11 BB) 5d (3 players)

SB checks, CO checks, morberg bets, SB calls, CO folds.

Och ett value-bet på river.

Final Pot: 13 BB

Results in white below:

SB has Kc 6c (one pair, kings).

morberg has Qc Kh (one pair, kings).

Outcome: morberg wins 13 BB.

2-4-11146.png.xs.jpg

Resultat: +95,8 BB (+20,7 BB) (ska alltså egentligen vara ~10BB högre)

Händer: 11.146 (+136) (och här ska vara minst 50 händer till)

Postad

Preflop: morberg is Button with Qc, Kh. CO posts a blind of $2.

5 folds, CO (poster) raises, morberg 3-bets, SB calls, 1 fold, CO calls.

CO har postat och kan sitta med vadsomhelst (har såklart ingen read). Jag höjer för att få HU med en hand som är hyfsad i en sådan situtation. SB (~50% VPIP och passiv post-flop) hänger med.

Flop: (10 SB) 9h, Th, 8d (3 players)

SB checks, CO bets, morberg raises, SB calls, CO calls.

Semibluffhöjning. Två överkort och hålstegsdrag. Jag höjer för att eventuellt kunna få ett gratiskort på turn om jag inte träffar.

Turn: (8 BB) Ks (3 players)

SB checks, CO checks, morberg bets, SB calls, CO calls.

Men det gör jag. När alla vill ge mig ett gratiskort vägrar jag att ta emot det med TPHK (TP Hyfsad Kicker).

River: (11 BB) 5d (3 players)

SB checks, CO checks, morberg bets, SB calls, CO folds.

Och ett value-bet på river.

Final Pot: 13 BB

Snyggt bra spelat, framförallt bra riverbet!!!

Postad
I min statistik har jag identifierat en potentiell lucka. Min siffra för WtSD är något högre än ett snitt från vinnande spelare på 2+2 (har drygt 35%) och min "Folded to River Bet" är mycket lägre (jag har drygt 30%).

Detta borde betyda att jag går för långt med en del händer och synar för ofta på river. Gäller "bara" att hitta vilka händer jag inte ska fortsätta med och i vilka situationer jag ska undvika att syna ner.

Sedan jag började med dagboken har jag på de 2380 händer jag spelat fått ner min WtSD till 33% och min "Folded to River Bet" är 43%.

Statistiken pekar på att jag sannolikt har blivit bättre på det som nog var en ganska stor lucka tidigare, nämligen att gå för långt med vissa händer. Resultaten sedan dagboksstarten tyder på att jag nog också lyckats med att välja ut rätt händer att fortsätta med.

Postad

Körde en kort lunchsession. Jag har verkligen haft fru Fortuna på min sida sedan jag startade dagboken. För att få sådana här resultat måste man (jag) ha tur. Det är bara att tacka och ta emot så länge turen håller i sig.

Här är en riverhöjning jag nog inte borde synat (känner mig till och med tveksam till att riverbet är rätt; men jag borde få syn av rätt många sämre ess tycker jag).

Preflop: morberg is MP2 with As, Qc.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, morberg raises, 1 fold, CO calls, Button 3-bets, 2 folds, UTG+1 calls, morberg calls, CO calls.

Flop: (13.50 SB) Td, 2d, Ad (4 players)

UTG+1 checks, morberg bets, CO calls, Button folds, UTG+1 calls.

Turn: (8.25 BB) 2h (3 players)

UTG+1 checks, morberg bets, CO calls, UTG+1 calls.

River: (11.25 BB) Jc (3 players)

UTG+1 checks, morberg bets, CO raises, UTG+1 folds, morberg calls.

Final Pot: 15.25 BB

Men i övrigt tyckte jag att jag spelade hyfsat.

Resultat: +105,5 BB (+9,7 BB)

Händer: 11.236 (+90)

Postad

Sådär. Jag ska inte säga att det var en lättnad, men det var åtminstone dags att redovisa en förlustsession. Fick KK två gånger under kvällen, men de höll inte ända in i mål någon gång. Valde att lägga ner dem båda gångerna och det känns som om jag spelade båda händerna hyfsat (vilket är vad som räknas i det långa loppet). Eller vad säger ni?

Preflop: morberg is SB with Ks, Kd.

1 fold, UTG+1 calls, 2 folds, MP3 calls, 1 fold, Button calls, morberg raises, BB calls, UTG+1 calls, MP3 folds, Button 3-bets, morberg caps, BB calls, UTG+1 calls, Button calls.

Flop: (17 SB) Ts, Jh, 4h (4 players)

morberg bets, BB calls, UTG+1 calls, Button calls.

Turn: (10.50 BB) Ah (4 players)

morberg bets, BB raises, UTG+1 folds, Button calls, morberg folds.

När jag blir höjd här trots den aggression jag har visat tidigare måste fi ha minst ett A (om inte färg), så jag lägger ner mina kungar.

River: (15.50 BB) 3h (2 players)

BB checks, Button bets, BB calls.

Final Pot: 17.50 BB

Och nästa:

Preflop: morberg is MP1 with Ks, Kc.

3 folds, morberg raises, MP2 3-bets, MP3 calls, 1 fold, Button caps, 2 folds, morberg calls, MP2 calls, MP3 calls.

limp-reraise och limp-cap i samma hand känns lite mysko minst sagt...

Flop: (17.50 SB) 6c, 6d, 9d (4 players)

morberg bets, MP2 raises, MP3 calls, Button calls, morberg 3-bets, MP2 caps, MP3 calls, Button calls, morberg calls.

Gasen i botten från min sida och MP2 trycker på han med. Nu misstänker jag starkt AA hos honom...

Turn: (16.75 BB) Ts (4 players)

morberg checks, MP2 bets, MP3 folds, Button calls, morberg calls.

...och saktar ner.

River: (19.75 BB) 5h (3 players)

morberg checks, MP2 bets, Button raises, morberg folds, MP2 calls.

Knäpp-knappen (som limp-cappade pre-flop och har synat sedan dess) höjer på river och jag lägger ner trots att potten är hyfsad. Jag kan inte vara bäst mot båda motståndarna 1 gång av 12 som denna handen utspelade sig.

Final Pot: 23.75 BB

Resultat: +88,1 BB (-17,3 BB)

Händer: 11.415 (+179)

Postad

Tycker du gör rätt i båda händerna. I hand 1 höjer han dig på turn trots att du cappade preflop vilket ofta betyder AA/KK/AK. Dessutom är det risk för både stege och färg. Av de vanligaste trebettningshänderna preflop är du ju bara före QQ.

I hand 2 kan ju MP2 pumpa ett färgdrag på flop men när man bettar turn med 3 motståndare ökar ju chansen att han verkligen har något. När sen button vaknar på river så har jag svårt att se att ett överpar skulle räcka (någon limp-reraise och limp-cap lyckas inte jag upptäcka).

Postad

Ordningen återställd. Var bortrest igår, men körde några händer idag. Ville köra 4 bord 2/4 som vanligt, men satt och väntade på en plats vid bord fyra där jag hade en bästis. Trots att jag till slut fick en plats där var de andra borden mer lönsamma och hade lika stora fiskar -- bara det att jag inte hade träffat dem tidigare.

Slutsats: det är inte lönt att försöka leta upp fisk du har spelat mot tidigare, det finns så många andra att tiden är bättre spenderad på att sätta sig ner och spela direkt.

Blev förblindad över ett öppet färgstegdrag och kastade bort pengar i sjön (tror jag). Har inte analyserat handen närmre än så än, men såhär såg det ut. Bordet var väldigt löst.

Preflop: morberg is MP1 with Jh, 9h.

2 folds, UTG+2 calls, morberg calls, MP2 calls, 2 folds, Button raises, SB calls, BB calls, UTG+2 calls, morberg calls, MP2 calls.

Lös syn från min sida, men limpare före och förväntade limpare efter.

Flop: (12 SB) Th, Qh, Jc (6 players)

SB bets, BB folds, UTG+2 folds, morberg raises, MP2 calls, Button calls, SB 3-bets, morberg caps, MP2 folds, Button calls, SB calls.

Höjer för att få bort Ah och Kh (om någon har dem) samt som semi-bluff.

Turn: (13 BB) Qs (3 players)

SB bets, morberg calls, Button raises, SB 3-bets, morberg calls, Button caps, SB calls, morberg calls.

Blehk. Parat bord och massor av action. När SB 3-bettar ska jag nog lägga mig när jag bara har två rena outs. Färg kanske räcker om någon sitter på triss och/eller stege, men de brassar på rätt bra så en färdig kåk är inte någon omöjlighet.

River: (25 BB) 7c (3 players)

SB bets, morberg folds, Button raises, SB 3-bets, Button caps, SB calls.

När jag missar alla drag lägger jag ner helt.

Final Pot: 33 BB

I övrigt träffade jag bra och någon bluff gick hem (post kommer efter denna om jag hittar handen). Dagen slutade som följer:

Resultat: +109 BB (+20,9 BB)

Händer: 11.524 (+109)

Postad

Och så ett bluffen som utlovat (det var inte så mycket bluff som jag trodde):

Preflop: morberg is SB with Jh, Ah.

1 fold, UTG+1 raises, 5 folds, morberg 3-bets, 1 fold, UTG+1 calls.

Bra hand, så jag höjer. UTG+1 är lös och har inte så bra koll post-flopp, spelar gärna HU mot honom...

Flop: (7 SB) Tc, 8c, 7d (2 players)

morberg bets, UTG+1 calls.

...och det får jag också. Följer upp min PF-höjning och två överkort med ett bet på floppen.

Turn: (4.50 BB) 3d (2 players)

Och ett på turn. Här hade jag lagt mig mot re-raise från UTG+1.

River: (6.50 BB) 4c (2 players)

morberg bets, UTG+1 folds.

Nu har jag bara A hög med halvdan kicker, men bettar ut igen och lyckas få potten. Sannolikt hade jag bäst hand, så det är inte ett praktexempel på bluff, men ändå. Skönt när sånt här funkar.

Final Pot: 7.50 BB

Postad
Och så ett bluffen som utlovat (det var inte så mycket bluff som jag trodde):

Preflop: morberg is SB with Jh, Ah.

1 fold, UTG+1 raises, 5 folds, morberg 3-bets, 1 fold, UTG+1 calls.

Bra hand, så jag höjer. UTG+1 är lös och har inte så bra koll post-flopp, spelar gärna HU mot honom...

Flop: (7 SB) Tc, 8c, 7d (2 players)

...och det får jag också. Följer upp min PF-höjning och två överkort med ett bet på floppen.

Turn: (4.50 BB) 3d (2 players)

Och ett på turn. Här hade jag lagt mig mot re-raise från UTG+1.

River: (6.50 BB) 4c (2 players)

morberg bets, UTG+1 folds.

Nu har jag bara A hög med halvdan kicker, men bettar ut igen och lyckas få potten. Sannolikt hade jag bäst hand, så det är inte ett praktexempel på bluff, men ändå. Skönt när sånt här funkar.

Detta är ju ett typ exempel på hur man måste spela för att hålla sin aggresiva sida uppe och eftersom du inte möte på nåt motstånd är det bara att betta på. Detta fungerar oftast på 3-6 också, men de ggr jag kört på 5-10 så får man räkna med mer checkraisar emot sig utan att det behöver betyda nåt.

Postad
Detta är ju ett typ exempel på hur man måste spela för att hålla sin aggresiva sida uppe och eftersom du inte möte på nåt motstånd är det bara att betta på. Detta fungerar oftast på 3-6 också, men de ggr jag kört på 5-10 så får man räkna med mer checkraisar emot sig utan att det behöver betyda nåt.

Tack för kommentaren, det är alltid bra att få bekräftelse. Kom på en annan hand jag tryckte på ganska bra på igår. Det är kanske inte en riktig bluff detta heller, men det är i alla fall aggressivt spel. Viktigt här är read på fi som weak-tight post-flopp (och semi-tight pre-flopp):

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter

Preflop: morberg is BB with 5d, 5h.

3 folds, MP2 raises, 3 folds, morberg calls.

Flop: (4.50 SB) 9h, Kh, 3h (2 players)

morberg checks, MP2 bets, morberg raises, MP2 folds.

Final Pot: 3.75 BB

Postad

Tror att jag är ganska lugn av mig när jag spelar poker numera. Lyckades undvika tilt trots följande hand:

Preflop: morberg is BB with Ts, Th.

UTG raises, 2 folds, MP2 calls, MP3 calls, 3 folds, morberg calls.

Flop: (8.50 SB) Qh, Qd, Td (4 players)

morberg checks, UTG checks, MP2 bets, MP3 calls, morberg raises, UTG calls, MP2 3-bets, MP3 folds, morberg caps, UTG calls, MP2 calls.

Turn: (10.75 BB) 2h (3 players)

morberg bets, UTG calls, MP2 raises, morberg 3-bets, UTG calls, MP2 caps, morberg calls, UTG calls.

River: (22.75 BB) 6h (3 players)

morberg bets, UTG raises, MP2 3-bets, morberg caps, UTG calls, MP2 calls.

Final Pot: 34.75 BB

Results in white below:

morberg has Ts Th (full house, tens full of queens).

UTG has Qc As (three of a kind, queens).

MP2 has Qs Tc (full house, queens full of tens).

Outcome: MP2 wins 34.75 BB.

Följande är väl inte något att rekommendera normalt, men motståndarna var ovanligt weak-tighta och jag kan lugnt lägga mig mot en höjning, vilket gör att det inte blir särskilt dyrt:

Preflop: morberg is SB with 6h, 6c.

4 folds, MP3 calls, 1 fold, Button calls, morberg completes, BB checks.

Flop: (4 SB) Qc, Ah, 9d (4 players)

morberg bets, BB folds, MP3 folds, Button folds.

Final Pot: 2.50 BB

No showdown. morberg wins 2.50 BB.

Och slutligen en fråga. Är det korrekt att checka på river, eller ska jag satsa? Min cap pre-flopp var lite väl aggro tycker jag, men jag tror att jag missade ett bet på river. Eller? Vilka händer synar ner mig?

Preflop: morberg is MP1 with As, Th.

2 folds, morberg raises, 5 folds, BB 3-bets, morberg caps, BB calls.

Flop: (8.50 SB) Ad, Jh, 5d (2 players)

BB bets, morberg raises, BB calls.

Turn: (6.25 BB) 2s (2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

River: (8.25 BB) 7s (2 players)

BB checks, morberg checks.

Final Pot: 8.25 BB

Dagen slutade till slut plus, om än knappt:

Resultat: +112,5 BB (+3,5 BB)

Händer: 11.714 (+190)

Postad

Följande är väl inte något att rekommendera normalt, men motståndarna var ovanligt weak-tighta och jag kan lugnt lägga mig mot en höjning, vilket gör att det inte blir särskilt dyrt:

Jag är skeptisk. Det känns som om man bara blir synad ganska ofta och då blir det ju inte så rockigt på turnen.

Postad

Argh. Nu minns jag vad jag tyckte var svårt med poker. Det finns inget att se här. Gå vidare.

Preflop: morberg is SB with Tc, Td.

2 folds, MP1 raises, 3 folds, Button 3-bets, morberg caps, 1 fold, MP1 calls, Button calls.

Flop: (13 SB) 2h, 2s, 8d (3 players)

morberg checks, MP1 checks, Button bets, morberg raises, MP1 folds, Button 3-bets, morberg caps, Button calls.

Turn: (10.50 BB) Qc (2 players)

morberg bets, Button calls.

River: (12.50 BB) 2c (2 players)

morberg checks, Button bets, morberg calls.

Final Pot: 14.50 BB

Och sen:

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter

Preflop: morberg is SB with Kd, Ks.

5 folds, Button raises, morberg 3-bets, 1 fold, Button calls.

Flop: (7 SB) 5h, 6d, 5d (2 players)

morberg checks, Button bets, morberg calls.

Turn: (4.50 BB) 8h (2 players)

morberg checks, Button bets, morberg raises, Button 3-bets, morberg caps, Button calls.

River: (12.50 BB) Jh (2 players)

Final Pot: 14.50 BB

Eller följande (mot synstation):

Preflop: morberg is SB with Ac, Qs.

6 folds, Button calls, morberg raises, 1 fold, Button calls.

Flop: (5 SB) 8d, 8h, 7c (2 players)

Turn: (3.50 BB) 4c (2 players)

River: (5.50 BB) 6h (2 players)

Results in white below:

Button has 6s Ks (two pair, eights and sixes).

morberg has Ac Qs (one pair, eights).

Outcome: Button wins 7.50 BB.

För att inte tala om:

Preflop: morberg is SB with Qd, Ad. CO posts a blind of $2.

2 folds, UTG+2 calls, 3 folds, CO (poster) raises, 1 fold, morberg 3-bets, BB calls, UTG+2 caps, CO calls, morberg calls, BB calls.

Flop: (16 SB) Jd, 2d, Td (4 players)

morberg checks, BB checks, UTG+2 checks, CO bets, morberg calls, BB calls, UTG+2 raises, CO 3-bets, morberg calls, BB calls, UTG+2 calls.

Turn: (14 BB) Jh (4 players)

morberg checks, BB checks, UTG+2 checks, CO bets, morberg raises, BB calls, UTG+2 calls, CO 3-bets, morberg caps, BB calls, UTG+2 calls, CO calls.

River: (30 BB) As (4 players)

morberg bets, BB folds, UTG+2 calls $6.60 (All-In), CO calls $10 (All-In), morberg calls.

Final Pot: 36.65 BB

Results in white below:

morberg has Qd Ad (flush, ace high).

UTG+2 has Ac Ah (full house, aces full of jacks).

CO has Tc Ts (full house, tens full of jacks).

Outcome: UTG+2 wins 34.95 BB. CO wins 1.70 BB.

Så. Nu var det slutgnällt.

Resultatet för dagen? Åt helvete så klart.

Postad

Hade något glas vin för mycket under västen under gårdagens session. Sista gången jag spelar utan att kunna köra bil. Visserligen hade jag något missflyt, men jag spelade också som en höna. Nu glömmer vi den dagen för alltid och går vidare.

Dagens session gick bättre och jag tog igen en del av det jag backade igår (vilket var 40BB).

BB satt och skrävlade i chatten om hur han precis hade vunnit en pott tack vare sitt storartade spel utan att ha några kort på hand. Då hände följande:

Preflop: morberg is Button with Ks, Qd.

6 folds, morberg raises, 1 fold, BB 3-bets, morberg caps, BB calls.

Legitim hand att stjäla med och jag drämmer till med en cap när vi är HU.

Flop: (8.50 SB) Qh, As, 5c (2 players)

BB checks, morberg bets, BB raises, morberg 3-bets, BB calls.

Trist med ett A på floppen och en CR, men BB väljer ändå att inte cappa.

Turn: (7.25 BB) 3s (2 players)

BB bets, morberg calls.

Men nu vaknar han till liv igen? Märkligt. Jag bestämmer mig för att syna ner.

River: (9.25 BB) 5h (2 players)

BB bets, morberg calls.

Final Pot: 11.25 BB

Results in white below:

BB has Th Kc (one pair, fives).

morberg has Ks Qd (two pair, queens and fives).

Outcome: morberg wins 11.25 BB.

Dagens resultat var som sagt riktigt bra, men eftersom jag inte redovisade något igår ser totalen mindre trevlig ut:

Resultat: +100,6 BB (-11,9 BB)

Händer: 11.930 (+216)

Postad

Preflop: morberg is SB with 6h, 6c.

4 folds, MP3 calls, 1 fold, Button calls, morberg completes, BB checks.

Flop: (4 SB) Qc, Ah, 9d (4 players)

morberg bets, BB folds, MP3 folds, Button folds.

Final Pot: 2.50 BB

No showdown. morberg wins 2.50 BB.

Mot 3 st kan det ju vara ett problem speciellt i den situationen, men jag gör ofta likadant mot färre spelare, man plockar säkert mer än 50 % av potterna rakt av.

Postad

Undrar om jag är lite för aggro ibland? Här kommer ett exempel där min tanke var att CR en sen satsning för att tunna ut fältet på floppen. Tyvärr bettar killen precis till vänster om mig och alla synar. Jag skulle nog backat på den planerade CR:n då, men nädå. Hyperaggrot morberg trycker på ändå. Nu slutade det lyckligt den här gången, men det är nog inte bra i längden. Eller?

Preflop: morberg is UTG with Ts, Th.

morberg raises, 3 folds, MP2 calls, 2 folds, Button calls, 1 fold, BB calls.

Flop: (8.50 SB) 5h, 7h, 6h (4 players)

BB checks, morberg checks, MP2 bets, Button calls, BB calls, morberg raises, MP2 folds, Button folds, BB folds.

Final Pot: 6.75 BB

Sen kändes även följande hand lite hetsig:

Preflop: morberg is UTG+1 with Jc, Ac. CO posts a blind of $3.

UTG calls, morberg raises, MP1 3-bets, 1 fold, MP3 calls, 4 folds, UTG calls, morberg calls.

Flop: (15 SB) Jd, Ah, Qs (4 players)

UTG checks, morberg checks, MP1 bets, MP3 raises, UTG calls, morberg 3-bets, MP1 calls, MP3 calls, UTG calls.

Turn: (13.50 BB) 8d (4 players)

UTG checks, morberg bets, MP1 calls, MP3 calls, UTG calls.

River: (17.50 BB) 4d (4 players)

UTG checks, morberg bets, MP1 calls, MP3 calls $5 (All-In), UTG calls, morberg calls, MP1 calls.

Final Pot: 22.50 BB

Jag hamnade i ett par situationer tidigare idag jag tyckte var svåra. Postade dem som riktiga HH i forumet. Dels handlade det om AQo när jag växlar om till att syna ner, dels en hand med QTo där jag tycker turn blir svår.

Har f.ö. spelat på Party idag eftersom jag håller på att rensa bonusen där. När jag ändå spelar på det nätverket såg jag inte någon anledning att inte ta bonusen.

Resultat: +132,1 BB (+31,5)

Händer: 12.369 (+439)

Postad
Sen kändes även följande hand lite hetsig:

Fast det var nog mer i stundens hetta den upplevdes så. Nu när jag läser igenom den igen ser det bra ut tycker jag.

Postad

Slutligen en statistikgenomgång. Första raden är statistik innan jag startade dagboken och den andra är sedan dagboken drog igång.

Hands  VPIP    VPIP/SB    Folded SB  Folded BB   Att. to Steal  W$WSF  WtSD   Won$SD   PF raise
8.766  15,86   33,40      87,50      58,76       31,35          35,06  35,86   48,49    8,84
3.603  16,46   38,08      81,82      54,84       36,61          41,53  33,60   53,54    9,02

Inga större förändringar ser det ut som. Jag spelar marginellt lösare, stjäl något mer, lägger mig något oftare och vinner mycket mer. Det vore intressant att höra synpunkter från andra på statistiken före och efter dagboken. Går det att utläsa något?

Postad
Går det att utläsa något?

Att poker är streakigt utav helvete?

Min gissning också. Det är sånt som man kan läsa hur många gånger som helst, men inte riktigt begriper förrän man själv råkar ut för det.

Idag gungade det f.ö. uppåt. Var lite för överbeskyddande mot min BB med 72s, men det slutade väl:

Preflop: morberg is UTG with 2s, 7s. morberg posts a blind of $2.

5 folds, Button raises, 1 fold, morberg (poster) calls.

Borde släppt handen här såklart.

Flop: (4.50 SB) 9h, 5s, Ts (3 players)

morberg checks, Button bets, morberg raises, Button calls.

Men får in ett färgdrag. Kul.

Turn: (4.25 BB) 8c (3 players)

Och nu ett öppet stegdrag också.

River: (6.25 BB) 4c (3 players)

morberg bets, Button folds.

Men träffar inget. Då finns bara bluffen kvar, så jag drämmer till med en sån.

Final Pot: 7.25 BB

Totalt efter dagens session:

Resultat: +168 BB (+35,9 BB)

Händer: 12.623 (+254)

• Skapa nytt...