Gå till innehåll

500kr ska bli 100.000kr eller så slutar jag med pokern!


Daxxar

Recommended Posts

mm, 30ish turn, men ser nog gärna en bet river också...funkar ju lite åt båda hållen "Plo50-svs". Kan ju bli nedsyn med any2pair där också, typ. Det som väger för en bet är att de väldigt sällan cr river som bluff?

 

Tror inte det finns utrymme till CR river om man ser till stackarna ;-)

Ser iofs inte nåt som slår oss iom brädan men ser också inte vad som skall kunna betala av då han bör pusha set, A5, 65 på turn med tanke på att det är årets dragbräda :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns utrymme till CR river om man ser till stackarna ;-)

Ser iofs inte nåt som slår oss iom brädan men ser också inte vad som skall kunna betala av då han bör pusha set, A5, 65 på turn med tanke på att det är årets dragbräda :D

 

På de låga plo-borden på svs ser jag oerhört sällan c/r all in på river. Iallfall väldigt sällan med nötstegar som fienden iallafall går all in med på turn i ovan nämnde hand (som slowboy nämnde...)

Väntar på att du går upp i nivå så vi får mötas vid borden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en riktigt dålig spelare som kan ha vad som helst, synar ofta ner med skit osv. Tänker att jag raisar här så kommer han syna ner med skitkort som han gör hela tiden och jag kommer ligga före. Gör jag rätt är då frågan? Eller skulle ni spelat annorlunda nu när vi är så djupa? Ska jag erkänna så sved denna rejält, ju mer jag funderar på den känns syn på floppen som ett bättre alternativ. Dessutom är min raise pinsam, storleken på den alltså. Suck...

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (CO): k158.02

BTN: k98.50

SB: k107.03

BB: k142.01

UTG: k220.98

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has T:club: K:club: 4:heart: J:heart:

 

UTG calls k0.50, Hero raises to k2.25, fold, SB calls k2.00, BB calls k1.75, UTG raises to k11.25, Hero calls k9.00, fold, fold

 

Flop: (k27.00, 2 players) J:club: 9:spade: 4:club:

UTG bets k27.00, Hero raises to k87.75, UTG raises to k148.50, Hero calls k59.02 and is all-in

 

Turn: (k320.54, 2 players) Q:diamond:

 

River: (k320.54, 2 players) 3:club:

 

UTG shows A:club: A:spade: 6:club: Q:club: (Flush, Ace High)

UTG wins k312.53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en av de bättre spelarna på nivån med andra ord en "ok" spelare. Synar pottbetarna för att vi är så djupa och chansen att få bra betalt om nöten kommer in ifall någon undrar. Kan man syna rivern? Jag sätter han på set 9/10ggr här, men är osäker på om mitt resonemang är okej.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BTN): k140.20

SB: k18.75

BB: k133.19

UTG: k172.10

CO: k162.64

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has A:club: A:diamond: 5:club: 9:heart:

 

UTG calls k0.50, fold, Hero raises to k2.25, fold, BB calls k1.75, UTG calls k1.75

 

Flop: (k7.00, 3 players) 6:club: K:diamond: 3:club:

BB bets k7.00, fold, Hero calls k7.00

 

Turn: (k21.00, 2 players) Q:diamond:

BB bets k21.00, Hero calls k21.00

 

River: (k63.00, 2 players) Q:club:

BB bets k31.50, fold

 

BB wins k61.43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är en av de bättre spelarna på nivån med andra ord en "ok" spelare. Synar pottbetarna för att vi är så djupa och chansen att få bra betalt om nöten kommer in ifall någon undrar. Kan man syna rivern? Jag sätter han på set 9/10ggr här, men är osäker på om mitt resonemang är okej.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BTN): k140.20

SB: k18.75

BB: k133.19

UTG: k172.10

CO: k162.64

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has A:club: A:diamond: 5:club: 9:heart:

 

UTG calls k0.50, fold, Hero raises to k2.25, fold, BB calls k1.75, UTG calls k1.75

 

Flop: (k7.00, 3 players) 6:club: K:diamond: 3:club:

BB bets k7.00, fold, Hero calls k7.00

 

Turn: (k21.00, 2 players) Q:diamond:

BB bets k21.00, Hero calls k21.00

 

River: (k63.00, 2 players) Q:club:

BB bets k31.50, fold

 

BB wins k61.43

 

Så som du beskrivit det samt på denna nivån skulle jag aldrig folda där iaf. Känns som du levlar dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hunnit spela något idag än, släktmiddag osv. Ska bli några hundra händer nu på nattgrinden dock!

 

Så som du beskrivit det samt på denna nivån skulle jag aldrig folda där iaf. Känns som du levlar dig själv.

 

Jag levlar mig själv? Hur menar du? Varför skulle du aldrig folda där? Vad sätter du han på för hand om inte ett floppat set? Om min flop/turn syn är fel, varför ska vi då göra ett tredje fel och syna på river? Jag synar ner han hela vägen för att jag sätter han på set och hoppas att han kommer ha svårt att folda en re-raise på river. Vad jag helt enkelt efterfrågar är lite mer motivering till varför du aldrig foldar där när du säger "som jag beskrivit".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...