Gå till innehåll

Stämning av Purple Lounge


camilla_le

Recommended Posts

Hejsan!

Antar att det finns mer individer på detta forum som är irriterade, ledsna och besvikna över det som hände Purple Lounge. Inte specifikt att siten kursade men att alla spelare som hade pengar på sina konton blev rent ut sagt rånade. Jag är totalt novis inom området juridik men det sunda förnuftet säger att så här får det bara inte gå till. Att råna en bank ger flera år på kåken, men att starta en pokersite och lura spelare på innestående pengar ger inget straff över huvud taget. Landet där företaget var registrerat måste väll ha vissa lagar eller garantier att inte spelarna skall riskera sina egna pengar?

 

Läste även att 50/50 hade kursat men att det där skulle betalas ut pengar till spelarna. Varför görs inte detta på PL? Är det någon på detta forum som är mer insatt i ärendet, vad händer, vilka rättigheter har vi som spelare, vad kan vi förvänta oss?

 

Tack på förhand..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen ska spelarnas pengar hållas åtskilda från sajtens tillgångar. Det ska tydligen finnas myndigheter om handlägger det om jag inte minns helt fel för att de inte ska tillfalla konkursboet, nu verkar det som att detta inte skett enligt konstens alla regler och därmed tillfaller summan av spelarkontona konkursboet.

Som spelare får man då en fordran på bolaget men eftersom skulderna är större än tillgångarna kommer man inte kunna få tillbaka sina pengar.

Det är t.o.m med så att det finns fodringar med prioritet som får sina pengar först vilket medför att era (gäldenärer utan prioriterade fodringar) får en ännu mindre summa att dela på.

Den summan kan även bli noll fwiw.

 

 

Nu är jag inte insatt egentligen men i runda slängar lär det vara rätt sanningsenlig bild av situationen av vad jag har läst.

 

(Utgått från Svensk rätt och att likheter finns, vilken rätt som gäller/dess innehåll har jag inte koll på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att stämma dem.

 

Däremot ska det väl gå att hävda att man är fordringsägare.

 

Dock står advokatbyrån som handlägger det hela som prioriterad, så spelarna lär inte återse sina pengar.

Funkar precis likadant i andra företagssammanhang där aktieägarna knappast får tillbaka något av sina pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...