nutfold Postad 8 Juli , 2012 Rapport Postad 8 Juli , 2012 Det är dags för mig att skörda! Under en längre tid har jag lånat ut en del pengar till en arbetslös kompis (i.e han är inneboende hos mig och jag har betalat hyran och en del annat åt honom under en ganska lång period). Nu har han ett bra betalt sommarjobb i Norge och dessutom lyckats dinga 20k sek i en turnering. Det har alltid varit klart att jag ska få tillbaka pengarna, dock inte när. Så inga konstigheter här. Total summa det rör sig om lär landa kring 30k+. Nu själva frågan: Kan han bara sätta in en sådan väl tilltagen summa på mitt bankkonto? Vi har rent mjöl i påsen båda två, men slipper ju gärna krångel ändå. Hur stora summor är det tillåtet att flytta mellan olika personers konton innan det blir a) olagligt och b)granskat? Tråden är för dels slippa krångel och dels intresse. Ingen av oss har nån MB eller liknande, så det blir konto-->konto. Tack på förhand! Citera
Recommended Posts