Bernt Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Känner att mitt spel brister i headsup sitationer när jag spelar. Känner ofta att jag inte vet var jag är i potten. Här kommer ett exempel. Spelar jag rätt? Game # 92379502 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Satu Mare" Game ended 2005-07-06 12:10:40 UTC Players: popper (EUR 20,79 in seat 1) Palmgutten (EUR 16,17 in seat 4) tiindra (EUR 5,23 in seat 6) allseen (EUR 11,07 in seat 7) najden (EUR 9,25 in seat 8) KMB (EUR 18,10 in seat 9) Dealer: KMB Small Blind: popper (0,15) Big Blind: Palmgutten (0,25) KMB was dealt: Ks - Th tiindra Call (0,25) allseen Fold najden Fold KMB Call (0,25) popper Raise (0,35) Palmgutten Fold tiindra Call (0,25) KMB Call (0,25) Spelar kanske lite slaskigt här men vid detta bordet kändes det rätt att limpa. Får dock en rasie efter.... Flop Qs - 2s - Jh popper Bet (0,25) tiindra Fold KMB Call (0,25) Bra flopp. Öppet stegdrag, potten för liten att försvara, synar och hoppas på det bästa... Turn Qs - 2s - Jh - Jd popper Bet (0,50) KMB Call (0,50) Har outs för att syna. Har han triss så får jag betalt om stegen sitter. River Qs - 2s - Jh - Jd - 2h popper Bet (0,50) KMB Fold popper Payback (0,50) Betalat av och missat.... popper didn't show hand popper wins: EUR 3,25 Citera
Svinto Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Du måste höja på floppen. Om han sen trebettar ska du kanske syna till rivern, men om han bara synar får du ett utmärkt semibluffläge eller ett gratiskort på turnen. Citera
Bernt Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 Hur stor chans kan man tänka sig det är att han har något? Citera
Hjort Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Hur stor chans kan man tänka sig det är att han har något? Det är jättesvårt för honom att inte ha träffat den där floppen på något sätt eftersom han höjde preflopp. Han har ju antaglilgen ett par och som sämt hålis + överkort i stort sett. Och du spelar väldigt slaskigt preflopp, inte lite. KTo är en massiv skräphand. Citera
Bjorn_ Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Och du spelar väldigt slaskigt preflopp, inte lite. KTo är en massiv skräphand. Till skillnad från Hjort tycker jag inte att det är speciellt slaskigt att spela KTo från knappen på ett sexmannabord men ska man spela den så är det ju en rätt given höjning. Har man å andra sidan inte ha ett helt solitt grepp om postfloppspelet ännu så är det absolut inte fel med en fold heller. Är däremot klart skeptisk mot att syna. /Bjorn Citera
Hjort Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Till skillnad från Hjort tycker jag inte att det är speciellt slaskigt att spela KTo från knappen på ett sexmannabord men ska man spela den så är det ju en rätt given höjning. Ok, såg inte att det var knappen så extremt kanske är att ta i. Men det kommer kosta rejält att limpa med den här sortens händer i tid och otid. Citera
Bjorn_ Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Ja jag ändrar mig. Eller ja rättare sagt jag tror fortfarande att det är helt ok att spela handen (för en höjning). Däremot är det väldigt opedagogiskt (och olönsamt) att spela sådana händer så tidigt i sin läroprocess som Bernt verkar vara. Rent allmänt tror jag att en bra inlärningstrategi är att bara spela de 10-15 bästa starthänderna plus PP i ohöjda potter (något som är både extremt lönsamt och väldigt lättspelat på mikrolimits) tills man lär sig att behärska postflopspelet med dessa. /Bjorn Citera
Recommended Posts