Gå till innehåll

Blir du arg?  

54 medlemmar har röstat

1. 1. Blir du arg?

• Ja - Jag ser rött
      13
    • Ja - Men lugnar snabbt ner mig
      24
    • Nej - Håller huvudet kallt
      17

Recommended Posts

Postad

Hej!

Hur reagerar ni när ni förlorar på grund av att motståndaren har tur?

Själv blir jag tokig, ser rött, svär och tycker att jag borde ha vunnit handen!

Jag tror att det här förr eller senare kan få mig att gula min rulle :shock:

Postad

Spelar killen ok och gör ett någorlunda korrekt beslut så bryr jag mig inte så mycket för att jag kommer vinna på samma sätt vid senare tillfälle.

Det som dock tiltar mig är när motståndaren gör ett spel där han måste veta att han ligger så långt efter även fast han är helt dum i huvudet. Innan så slutade jag bara spela direkt efter en sådan hand för att inte gå på megatilt. Nu för tiden så händer det ibland men inte lika ofta som förr att jag ser rött efter något sådant. Brukar försöka skratta åt det istället för att bli arg(lättare desto mer absurd utdragningen är). Brukar även glädjas i sådana tillfällen över att det finns sådant värde kvar inom pokern att man kommer klara sig långt framöver

Postad

Jag brukar se rött men lugna ner mig efter tag. Ibland går det däremot för långt. Som senast när jag mötte en riktig fisk med 100/90 över 300 händer som nästan alltid 3betta pre. Jag började ofta att 4betta han pre med alla par och dugliga händer då jag började lacka lite (omaha). Slutar med att jag får in det ganska bra mot han hela tiden men att han alltid lyckades dra ut. Sen kommer handen där jag får megaflippen, har lyckats ta tillbaka lite av mina förluster mot han. Jag är 800bb djup och han täcker mig (det är nästan bara mina pengar från början då han haft världens rungood). Jag får AAxx och det blir 4bettad pre och jag floppar settet med två ofarliga kort på brädan vi hamnar allin på floppen och han drar ut med rr färg. Han hade tvåparet på floppen. Slog sönder min mus och har ett hål i mitt databord (ett sånt där träbord från IKEA) samt lite ont i handen. All good. Så ibland ser man riktigt jävla rött.

Postad

beror på vilken dag det är och hur många beats man redan åkt på.

spelar nästan bara turneringar.

så när det är illa, så kan jag ibland bara döda mig i kvarvarande turneringar genom att gå all in i varje hand... bara för att man är så tiltad och inte vill spela längre ;)

Postad

Under turnering: Skitförbannad eftersom det ofta kan innebära att man åker ur/är shortstackad. Speciellt jobbigt djupt i en turnering.

I cash game: Bryr mig inte. Ingår i variansen.

Postad

Hur gör ni när ni spelar turneringar/SNG's?

Jag har dom senaste dagarna gått tillbaka 1 steg och börjat fega. Foldar händer för att komma ITM istället för att ta konflikten med dom som är big stacks.

Känns sjukt tråkigt, blir lite som att man slutar spelar poker, att få AK-AQ sent i en turnering/SNG känner jag är en väldigt trevlig hand att spela. Men jag kan lätt välja att folda den för att min rädsla för att åka ut är större.

Jag vet att man ska bli mer aggresiv precis innan bubblan, men det känns svårt nu med många förluster i rad.

Postad

Jag har dom senaste dagarna gått tillbaka 1 steg och börjat fega. Foldar händer för att komma ITM istället för att ta konflikten med dom som är big stacks.

Känns sjukt tråkigt, blir lite som att man slutar spelar poker, att få AK-AQ sent i en turnering/SNG känner jag är en väldigt trevlig hand att spela. Men jag kan lätt välja att folda den för att min rädsla för att åka ut är större.

Jag vet att man ska bli mer aggresiv precis innan bubblan, men det känns svårt nu med många förluster i rad.

Gå ner i nivå tills du får tillbaka självförtroendet

Postad
Gå ner i nivå tills du får tillbaka självförtroendet

Snarare gå ner i nivå tills du lärt dig tänka förbi sådana resultatorienterade tankar. Läs på lite och få en teoretisk bas att stå på så kommer du inse hur irrationellt du spelar.

I all välmening såklart.

Postad

Vet hur det känns.

Senast jag döda mig i kvarvarande turneringar var när jag skyfflade AQ med 18bigs från sb mot big stack (60-65bigs) cutoff raiser... han synade efter typ 4 sekunders betänke tid med KT och drog ut så klart å så va man ute på 218:e plats när de betala 216 platser.

Tycker det är autoshove där. Men kassa händer brukar jag nog inte skyffla på bubblan bara för att man ska va aggro, men du måste ju skyffla din "bra" händer annars tappar du mycket värde.

Postad

Alla får spela precis hur dom vill, så finns ju inget att bli upprörd för.

Generellt blir nog många upprörda för att;

-överskattar sin egen förmåga avsevärt

-förstår inte att några buyins är en piss i havet och egentligen inte betyder nånting

-har ett på tok för kortsiktigt resultatorienterat mindset när det gäller poker

Men klart segt o bli utköpt på bubblan i stora turrar. Just därför håller jag mig till cashgames :-D