Bjorn_ Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (9 handed) Inga individuella reads. Preflop: Hero is MP1 with T T UTG raises, UTG+1 folds, Hero reraises, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB folds, BB calls, UTG+1 calls När jag spelade handen så agerade jag instinktivt och höjde dvs som om att en reraise med TT är en självklarhet men det är det väl egentligen kanske inte mot en raise från tidig position. Flop: 4 6 7 (9 SB) (3 players) BB checks, UTG checks, Hero bets, BB calls, UTG calls När de checkar till mig har jag ju ett obligatoriskt bet med mitt överpar. Turn: 8 (6 BB) (3 players) BB checks, UTG checks, Hero bets, BB raises, UTG folds, Hero ??? Känns som ett bra kort för mig. (Att någon skulle satt stegen känns ju minst sagt osannolikt givet preflopspelet.) Bettar självklart igen när det checkas till mig. Frågan är däremot vad man gör när BB höjer tillbaka? /Bjorn Citera
Potz Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att folda preflop om jag inte har någon read på höjaren. Du är ju allt som oftast uppe mot minst 2 överkort. När ingen visar någon styrka och när flopp och turn ser ut som de gör så är det bara att betta. Eftersom du plockar upp en gutshot på turn så är ju synen av CRen självklar. Om rivern inte hjälper kanske det är ok att folda även om inte jag skulle göra det. Citera
morberg Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Jag hade lagt denna PF utan read. I sen position hade jag antingen synat eller höjt. Tycker att du gör helt rätt på flop, men jag hade nog checkat bakom på turn. Se s. 175-180 i SSH. En schysst devis från sidan säger "You should bet less often if you do not know how to handle being raised.". Diskussionen går vidare med att det är bättre att checka om du har outs (vilket du har) än om du inte har det. Utan outs kan du satsa och lägga dig mot en CR. Med outs måste du nästan syna. Citera
Carbon Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Du borde nog inte vara uppe mot ett överpar om dom inte slowspelat det preflop. Mer troligt är ett set eller kanske en stege. Vissa spelar ju skit som A5o. Citera
ampixo Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 galet att kasta TT preflop för bara en höjning tycker jag. Trots allt 5te bästa starthanden? you so tight! Citera
Carbon Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 TT är väl inte 5:e bästa starthanden?. Det är väl AKs. Citera
ampixo Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Coinflip som coinflip, jag kan sträcka mig till att den är sexa om du vill! ;D Citera
Potz Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Jag hade lagt denna PF utan read. I sen position hade jag antingen synat eller höjt. Tycker att du gör helt rätt på flop, men jag hade nog checkat bakom på turn. Se s. 175-180 i SSH. En schysst devis från sidan säger "You should bet less often if you do not know how to handle being raised.". Diskussionen går vidare med att det är bättre att checka om du har outs (vilket du har) än om du inte har det. Utan outs kan du satsa och lägga dig mot en CR. Med outs måste du nästan syna. Bra argument för en check på turn, men gör inte möjligheten att få överkort att folda det värt ett bet på turn i det här fallet? 7 BB i potten gör ju att man måste tro sig ha två rena överkort för en korrekt syn. Om nån sitter på AJs eller liknande kanske de ger upp... Citera
Recommended Posts