Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL Holdem 025/050. Inget speciellt read på någon, nyss satt mig. Står inget om pottstorlek i HH:n så försöker räkna lite själv.

***** Hand History for Game 2317623891 *****

$50 NL Hold'em - Wednesday, July 06, 02:06:28 EDT 2005

Table Table 36733 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: John92603 ( $82.09 )

Seat 4: Grizzly9279 ( $88.65 )

Seat 5: I2ockets ( $40.25 )

Seat 6: pynn12 ( $104.6 )

Seat 1: hero ( $52.8 )

I2ockets posts small blind [$0.25].

pynn12 posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Ad Kc ]

hero raises [$2].

John92603 calls [$2].

Grizzly9279 folds.

I2ockets calls [$1.75].

pynn12 folds.

Standard-raise preflopp, får två calls.

** Dealing Flop ** [ 4c, Kd, Js ] [Pott: $6.5]

I2ockets bets [$3].

hero raises [$8].

John92603 calls [$8].

I2ockets calls [$5].

Ganska standardspel också, blir lite orlig när John coldcallar. Finns inget direkt drag ute så blir lite orolig att han slöspelar ett set.

** Dealing Turn ** [ 7s ] [Pott: $30.5]

I2ockets checks.

hero checks.

John92603 checks.

Väljer alltså att checka turn och John checkar bakom. Tycker det här tyder på drag.

** Dealing River ** [ Tc ] [Pott: $30.5]

Där kom ett hyffsat ofarligt kort. Det draget jag kunde vara orolig för var en openended med QT och den missade ju i såna fall. Finns dock en hyffsad risk att någon parat sin kicker då KJ och KT inte är ovanliga händer. Men eftersom det var så dåligt med action på turn bestämmer jag mig för ett valuebet på halva potten ungefär.

I2ockets checks.

hero bets [$15].

John92603 is all-In [$72.09]

Det där va ju inte så kul, har $27 kvar i det här läget ungefär. Så vad göra? Var det rätt att valuebetta öht eller borde jag bara checkat?

Postad

håller med om att AQ låter konstigt eftersom han synar $8 på flop, men det känns ändå inte helt omöjligt.

Jag håller med dig fullt ut att klockorna börjar ringa när de synar en raise+reraise.

KT känns inte allt för far away. Jag sätter mina pengar på KT.

Ser fram emot resultat..

Postad

För det första, tror du att du har den bästa handen på floppen?

Om svaret är Ja så förstår jag inte riktigt varför du checkar på turn när ett betydelös kort som 7 kommer. Det är där du ska betta om du tror att ditt TPTK är ledande och förhoppsningvis ta hem potten där. För om du misstänker drag så låt de betala eller folda sitt drag.

Sen om du skippar att satsa turn kan du lika gärna strunta i att satsa rivern. Om du nu ska satsa så kan du inte satsa halva potten med TPTK, speciellt mot två motståndare. Annan femma om du sitter på set eller tvåpar. För om du får omslag får du räkna med att gå in med hela stacken.

Som du spela den här handen är bäst att check/calla rivern.

Sammanfattningvis kan jag säga att det sista s.k. valuebettet är helt i onödan för att:

1. Brädan är relativt farlig

2. Du har endast TPTK

3. Du har två motståndare

4. Bettet är för stort, vid omslag får du mer eller mindre stoppa in hela stacken med TPTK eller folda.

[edit] Tror nog Fi antagligen sitter på AQ lr TT. För orsaken till att jag räknar bort floppad set eller tvåpar är att Fi hade position men ändå struntade i att betta på turn. [/edit]