Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Info:

Har skaffat mig en rätt så tajt image (?) och min stora stack borde ge lite respekt iaf. Lirat på bordet i 1h cirka så lite koll på dom flesta, iaf hur mkt floppar dom ser och hur passive/aggresiva dom är de olika gatorna. Multitablar (4st) så inga reads på nån av dom mer än dom siffror PO ger alltså.

Floppseen på bordet ligger på 32%, rakt igenom rätt så passivt!

Party Poker No-Limit Hold'em, NL50 (9 handed) converter

BB ($44.75)

UTG ($59)

Hero ($92.65)

MP1 ($58.15)

MP2 ($17.5)

MP3 ($27.15)

CO ($49.65)

Button ($54.1)

SB ($77.75)

Preflop: Hero is UTG+1 with J:heart:, J:spade:. SB posts a blind of $0.25.

1 fold, Hero raises to $2, 2 folds, MP3 calls $2, CO calls $2, 3 folds.

Då det är rätt så passivt preflop så fegar jag med "endast" 4xBB, dumt kanske med så kass position, men vafan :P. 2 synar vilket var väntat, fler hade gjort mig orolig (max 3 som ser floppen i snitt på detta bord)

Svårt att sätta dom på några händer, men 2 höga kort är väl troligt.. eller AA-99 kanske.

Flop: ($6.75) J:diamond:, 9:club:, K:heart: (3 players)

Hero bets $7, MP3 folds, CO calls $7.

Yey mellan SET, men gillar inte floppen allt för mkt (kunde såklart blivit värre). Betar ut pot så att jag visar att jag har någe. Vill isolera mig på 1 och inte 2 fi's. Handen som redan nu slår mig QT är inte allt för trolig han nån synade preflop med. Hade jag fått omslag så kanske det vart mer troligt? Frågan är om han har AK/KQ/KJ... eller kanske tom 99? Svårt då han bara synar, men drag händer som T8/87 känns långsökt.

Turn: ($20.75) 6:spade: (2 players)

Hero bets $15, CO calls $15.

Blank! Betar lite mindre denna gång, för vill inte skrämma bort fi ifall jag kan få bra betalt på river.

River: ($50.75) 5:spade: (2 players)

Hero bets $26, CO calls 25.65 [all-in]

Sätter han all-in.. har han gått så här långt utan att re-raise så känns QT inte trolig, frågan är bara vad han sitter med?

Final Pot: $99.05

OBS! convertern missade river, så la dit det själv.. så därför det kan se lite konstigt ut :P

Jahaja, hur spelade jag denna tycker ni? Och hur tror ni showdown blev?

Resultat kommer så fort disskusionen känns klar :)

Postad

Min gissning är två par eller AK.

Hade han haft triss eller stege hade han nog raisat på turn.

Handen tycker jag du spelade helt korrekt. Tur (eller otur) att du fick syn hela vägen ut.

Postad

Då det är du som för spelet från preflop till river så ser jag faktiskt inte vad man ska diskutera om. För det är ju inte så att det är Fi som vid något tillfälle gör ett omslag eller går all in på river.

Om du förlora handen genom en backdoorflush draw eller floppad stege så är det inte mycket att göra åt iom att du aldrig bromsar upp och låter Fi tala.

Postad

Tycker denna hand är rätt så annorlunda, då resultatet kommer nedan. Har inte sett allt för många "slowplayat" lägsta SET speciellt ofta på denna nivå. Avslöjade jag mig på något sett? Då han aldrig slog om. Okej, jag fick hela hans stack, men på denna nivå har jag erfarenhet att folk ofta överspelar sånna händer:

Hero has Jh Js (three of a kind, jacks).

CO has 9h 9s (three of a kind, nines).

Antar han anade ugglor i mossen, men helt enkelt synade för att han hoppades på ett mirakel? och på river var han för commited för att folda typ.

Tack för alla kommentarer!

Postad

Nu förstår jag inte. Tycker du han gör fel som går all in med lägsta set här? Det hade jag gjort alla dagar i veckan med dessa storlekar på stackarna. I min värld har motståndaren AK eller AA oftare än KK eller JJ när korten vänds upp.

Handen blev all in så båda ska väl va nöjda över spelet, jag hade inte spelat som nån av er gjorde men vad spelar det för roll när ni blev all in ändå.

Postad
Nu förstår jag inte. Tycker du han gör fel som går all in med lägsta set här? Det hade jag gjort alla dagar i veckan med dessa storlekar på stackarna. I min värld har motståndaren AK eller AA oftare än KK eller JJ när korten vänds upp.

Handen blev all in så båda ska väl va nöjda över spelet, jag hade inte spelat som nån av er gjorde men vad spelar det för roll när ni blev all in ändå.

Grejen är väl att det borde varit allin på båda redan på floppen....

Postad

Var inte så jag menade. Om jag hade vart i motsatts sits hade jag vart all-in på flopp/turn för att motverka drag osv. Antar han satte mig på AK o inge mer, vilket gjorde att han synade ner hela vägen.

Självklar syn på river för hans del.. om han nu inte tror jag sitter med stegen/högre set.