Gå till innehåll

/10 kr före jul


bjarkan

Recommended Posts

Tjena!

 

Hade tänkt att starta upp en liten utmaning. Jag börjar med 2000kr på Svs och kommer börja med att köra /1kr, blir som sagt lite tajt med inköp till en början men det ska nog gå bra! Kommer köra med 30 inköp på de lite lägre nivåerna sen för att sedan öka i takt med att man klättrar i stakes. Målet är att nå 5/10kr innan året är slut!

 

Tänkte posta en graf i veckan, vi kan säga varje måndag. Slänga upp lite trevliga händer osv.

 

Hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Hade tänkt att starta upp en liten utmaning. Jag börjar med 2000kr på Svs och kommer börja med att köra /1kr, blir som sagt lite tajt med inköp till en början men det ska nog gå bra! Kommer köra med 30 inköp på de lite lägre nivåerna sen för att sedan öka i takt med att man klättrar i stakes. Målet är att nå 5/10kr innan året är slut!

 

Tänkte posta en graf i veckan, vi kan säga varje måndag. Slänga upp lite trevliga händer osv.

 

Hörs

 

Good luck. Jag gjorde detsamma för en dryg månad sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började också om på /1 kr för en dryg vecka sedan efter ett ganska långt uppehåll från NL50$ på diverse andra sidor. Planen var egentligen bara att sätta in 200 kr och slaska lite en kväll men har gått 2000+ sedan dess och tänkte att det lika gärna kunde gå till en startrulle. Lycka till (så länge vi inte spelar vid samma bord)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog mig väl ungefär ett år att ta mig förbi 5/10, dvs på tok för lång tid =) Att det tog ett tag berodde främst på att jag hela tiden var tvungen att casha ut från rullen för att betala hyra, mat och krogbesök. Jag fokuserade dessutom på ganska mycket mer än poker i livet så det blev nästan inga månader med över 100 h spelade.

 

Rekommenderar starkt att försöka att så snabbt som möjligt bygga rulle så att du har råd att spela alla games där du är vinnande. Mitt misstag var att jag förmodligen var vinnande i många games upp till 25/50 kr men ändå bara spelade 5/10. Var inte rädd för att ta skott när det är värde, men se till att du är snabb med att gå ner igen om det går dåligt!

 

Det är också viktigt att bli en bättre spelare hela tiden och jag rekommenderar starkt, trots att det kan kännas dyrt, att ta coachning om du inte vet hur du ska utvecklas och bli bättre på egen hand (vilket är extremt svårt). Som exempel så kan jag säga att det tog ungefär 2 h coachning med opteron för att jag skulle greppa några koncept som tog mig från svagt vinnande på 1/2 till stabilt vinnande på 5/10. Att nå samma resultat utan coaching hade förmodligen tagit några hundra gånger så lång tid.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...