Gå till innehåll

Om man tar livet av sig


TackForAllt

Recommended Posts

Om vi säger att jag skulle ta livet av mig i resultat av mitt spelande på pokerstars och vill ha ut min historia till allmänheten efter min död, finns det ens en chans att det skulle lyckas?

 

Jag menar mest med tanke på hur nästan all media är beroende av annonsinkomster från detta företag och inte vill nämna dem i dessa sammanhang, som faktiskt sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger att jag skulle ta livet av mig i resultat av mitt spelande på pokerstars och vill ha ut min historia till allmänheten efter min död, finns det ens en chans att det skulle lyckas?

 

Jag menar mest med tanke på hur nästan all media är beroende av annonsinkomster från detta företag och inte vill nämna dem i dessa sammanhang, som faktiskt sker.

 

Till att börja med ska jag vara sådär härligt anal och dryg som bara jag kan vara på morgonkvisten. Nästan ingen media är beroende av Pokerstars, möjligen skulle något mindre nationellt pokermagasin kunna anses ha stor nytta av pokerstars. Jag antar att du med "nästan all media" syftar på mainstream-media och där är det i princip ingen som är beroende av PS.

 

Förövrigt är det bara löjligt att påstå att ev. självmord skulle vara PS fel. Den enda som kan lastas för spelmissbruk (vilket jag förutsätter skulle vara den utlösande faktorn i detta hypotetiska fall) är spelaren själv. Eget ansvar etc. Möjligen kan man anse att pokerbranschen som helhet tillsammans med mainstream-media och lagstiftaren har något luddigt och svårdefinierat moraliskt ansvar men .......... nja.

 

Pudelns kärna är dock att man knappast kan lasta spelbolag för att någon spelar bort stora summor. Och nej, det får nog anses vara i princip omöjligt att mainstream-media skulle vara intresserade av att uppmärksamma ditt fall. Har dom inte gjort något liknande knäck tidigare så lär dom inte göra det nu då ditt ev. självmord knappast är unikt.

 

Det absolut bästa du kan göra är att kontakta sakkunniga så det slipper bli något själmord överhuvudtaget, helst igår!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger att jag skulle ta livet av mig i resultat av mitt spelande på pokerstars och vill ha ut min historia till allmänheten efter min död, finns det ens en chans att det skulle lyckas?

 

Jag menar mest med tanke på hur nästan all media är beroende av annonsinkomster från detta företag och inte vill nämna dem i dessa sammanhang, som faktiskt sker.

 

Med tanke på att detta är skrivit mitt i natten skulle jag vilja säga:

 

Du är bara trött. En ordentlig sömn och du kommer att resonera helt annorlunda efteråt. Jag lovar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta får en att känna sig sådär härligt maktlös som man bara kan göra på internet.

En random kille reggar som Tackförallt och säger att han ska ta livet av sig för sitt spelmissbruk, och man kan iprincip inte göra ett skit åt det...

Gör det inte för det löser sig alltid är väl det bästa man kan säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger att jag skulle ta livet av mig i resultat av mitt spelande på pokerstars och vill ha ut min historia till allmänheten efter min död, finns det ens en chans att det skulle lyckas?

 

Jag menar mest med tanke på hur nästan all media är beroende av annonsinkomster från detta företag och inte vill nämna dem i dessa sammanhang, som faktiskt sker.

 

media rapporterar ofta inte om självmord:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvmord#Sj.C3.A4lvmordssmitta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror att media skulle ta upp just detta självmordet p.g.a TS påstådda anledning att begå det. Vill minnas att jag läst om 2 självmord där spelmissbruk varit den drivande faktorn.

 

För övrigt, gör det inte "TackForAllt". Vad är din anledning till att vilja göra det? Är det bara Pokerstars du lastar för dina bekymmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju en kille som tog livet av sig för några år sedan pga sitt spelberoende och skulderna han dagit på sig. Då stod det ju om det i tidningen. Mamman var inte så imponerad av Pokerstars(tror det var dom) som skickade ut ett brev till personen där det stod typ: "Vi saknar dig på Pokerstars, här får du 10 dollar av oss.". Efter hans död.

 

Sjuk tråd btw:shock: Hoppas du inte menar allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju en kille som tog livet av sig för några år sedan pga sitt spelberoende och skulderna han dagit på sig. Då stod det ju om det i tidningen. Mamman var inte så imponerad av Pokerstars(tror det var dom) som skickade ut ett brev till personen där det stod typ: "Vi saknar dig på Pokerstars, här får du 10 dollar av oss.". Efter hans död.

 

Sjuk tråd btw:shock: Hoppas du inte menar allvar.

 

Det var Party som skickade brevet.

 

Mvh

 

SVS-VD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta är tråkig läsning så jag mailade tråden direkt till slutaspela.nu och har fått svar. Det går inte att pm:a TackForAllt så jag klistar in svaret här vilket även Thomas (personen jag pratade med) var bra.

 

Först och främst, skönt att du bryr dig. Det värmer åtminstone mitt hjärta.

Jag har läst de kommentarer som jag hittar på sidan till TackForAllt.

 

Jag har inget konto, och vill inte skaffa mig ett, så ett ev svar måste komma från dig och det slår troligen högre än med mig som avsändare.

 

Jag tycker du ska tipsa TackForAllt att ringa till Stödlinjen för spelare och deras anhöriga: 020 - 81 91 00 eller http://www.stödlinjen.se. Där vet man vad man pratar om och de kan stötta och hjälpa.

 

Jag får många tankar om spel, spelbolag och ansvar när jag läser kommentarerna. Vill du ta del av det kan du kolla in min blogg på http://www.spelinstitutet.se/thomas-har-ordet

 

Fortsätt att bry dig!

 

Thomas Nilsson, C.Psychologist

Spelinstitutet

 

Hoppas att det ordnar upp sig för dig TackForAllt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju en kille som tog livet av sig för några år sedan pga sitt spelberoende och skulderna han dagit på sig. Då stod det ju om det i tidningen. Mamman var inte så imponerad av Pokerstars(tror det var dom) som skickade ut ett brev till personen där det stod typ: "Vi saknar dig på Pokerstars, här får du 10 dollar av oss.". Efter hans död.

 

Sjuk tråd btw:shock: Hoppas du inte menar allvar.

 

Var party poker

 

http://www.expressen.se/poker/spelbolag-vill-locka-tillbaka-spelare-efter-hans-dod/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas du kommer på bättre tankar snart. Livet är så mycket mer än pokerspelande. Fokusera på det som får dig att må bra.

 

Jag är ingen expert men försök berätta för någon du anförtror dig till, familjemedlem eller dylikt. Dom kommer inte se ner på dig utan göra allt för att du ska må bättre.

 

Fortsätt kämpa TS, något bra kommer komma ur allt det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag inte kan göra mycket, mina ord väger ingenting.

Men tänk på att det ALLTID finns människor som har det ännu värre.

En Irländare sa till mej en gång, när jag klagade på att jag mådde VERKLIGEN illa: You are not unique!

Det tog mej ett bra tag innan jag förstod vad han egentligen menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju en kille som tog livet av sig för några år sedan pga sitt spelberoende och skulderna han dagit på sig. Då stod det ju om det i tidningen. Mamman var inte så imponerad av Pokerstars(tror det var dom) som skickade ut ett brev till personen där det stod typ: "Vi saknar dig på Pokerstars, här får du 10 dollar av oss.". Efter hans död.

 

Sjuk tråd btw:shock: Hoppas du inte menar allvar.

 

Får en obehaglig känsla av att han menar allvar. inte minst på namnet han valt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om du är skuldsatt för miljoner, oavsett om du har sårat vänner och familj, oavsett om du är helt själv och oavsett om du mår piss så går detta att vända.

 

Jag råder dig till att du tar kontakt med spelberoendes riksförbund, kanske kan de också hjälpa med nån att prata med kring dina mörka tankar. Jag lovar dig att du om du gör allt rätt från nu kommer du kunna leva ett fint liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...