Gå till innehåll

FLT - QJo blir mellanpar


morberg

Recommended Posts

Hyfsat löst bord. UTG är lite trixig (normalt lös-aggro, men blandar upp det) och tror sig vara kung på bordet (gillar att kommentera andras händer; han har oftast fel). BB är en lös-passiv fisk som synar ner med underpar, bottenpar, hålstegar, osv.

 

Min statistik visar på en siffra för WtSD som är högre än snittet och jag tror också att jag tar för många händer till showdown. Jag försöker jobba med det. Här är en situation där jag tidigare nog hade fortsatt hela vägen.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP2 with Js, Qh.

UTG calls, 2 folds, Hero calls, 3 folds, SB completes, BB checks.

 

Värt att se en flop med QJo i hyfsad position. Skulle jag höjt för att försöka isolera mot UTG?

 

Flop: (4 SB) Qd, 5s, Kd (4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, SB folds, BB calls, UTG calls.

 

Hm. Halvträff. När UTG passar satsar jag i tron att jag säkert är bättre än BB och sannolikt bättre än UTG. Deras synar tyder på det.

 

Turn: (3.50 BB) 4c (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB calls, UTG raises, Hero folds, BB calls.

 

Samma tänk som innan. När UTG höjer blir jag fundersam och misstänker att han har slöspelat något. Även om han bara skulle ha toppar känns det som om jag är slagen. Hade det varit HU känns det som om jag skulle fortsatt till SD (rätt/fel?), men med BB i handen väljer jag att ge mig. Potten ger mig 7:1 i odds, men jag ser inte vad jag kan dra till med ett kort kvar.

 

Korrekt fold?

 

(Plockat bort riverspelet mellan UTG och BB då det kan ge för mycket info.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte limpen med QJo, gillar inte att isolera mig med en trixig spelare heller med en sån hand. Jag hade foldat preflop mot allt utom riktigt lösa-passiva spelare där isolation hade varit given.

 

Bra bet på floppen, stor chans att du leder här.

 

På turn är det givet att fortsätta, när du blir check-raisad tycker jag du gör rätt i att lägga. Antingen gör han en galen bluff eller sitter på monster, jag skulle gissa sett i 5:or, kanske 4:or om han är kass nog att syna floppen med med 44.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte limpen med QJo, gillar inte att isolera mig med en trixig spelare heller med en sån hand. Jag hade foldat preflop mot allt utom riktigt lösa-passiva spelare där isolation hade varit given.

 

Hade du limpat in om du hade suttit i senare position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...