Gå till innehåll

Ny tråd om fuskarna


striker

Recommended Posts

Haha, fan, vi är påkomna.

 

Jag har säkra källor på att det är så. Visst, du kan försöka skämta bort det men om du bara visste vilken skit jag sitter inne på så hade du fan krypit in under sängen med svansen mellan benen och inte visat dig i dagsljus igen.

 

Fy fan, om alla ni andra bara visste alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 237
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

*lägger till affe2000 i "läs användarens pm"-funktionen alla moderatorer alltid haft tillgång till*

 

Så jävla totalitärt. Ni sitter där på era höga hästar och bara fullständigt njuter av den matk ni tror att ni utövar på era lilla forum (som för övrigt är helt dött). Ute i verkligeheten så är ni små rädda och fega kräk som gömmer er för er egen skugga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar en sådan trojan egentligen? Alltså, hur/vart kan den som skickat trojanen se den andres kort? För om man person x kan se person y's skrivbord, så borde rimligtvis person x även kunna se andra saker med?

 

Mvh

Icke datorkunnig

 

Rimligtvis gör trojanen så att den som använder den kan se hela din skärm på samma sätt som du själv ser den. Finns liknande verktyg som inte sprids vi trojaner som används för fjärrstyrning. Tex teamviewer och jag skulle gissa att en sån här trojan fungerar på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar en sådan trojan egentligen? Alltså, hur/vart kan den som skickat trojanen se den andres kort? För om man person x kan se person y's skrivbord, så borde rimligtvis person x även kunna se andra saker med?

 

Mvh

Icke datorkunnig

 

Finns olika varianter. En är att skicka en fil som innehåller .exe på msn. När man klickar på den så aktiveras trojanen och man blir infekterad av ett virus som seden gömmer sig i ens dator. Sen med hjälp av ip nr samt trojan-program kan man spåra datorn och se allt som händer där, samt även styra datorn. Egentligen krävs det inga stora kunskaper för att lyckas med detta. Finns många guider på nätet och man kan enkelt googla sig till detta och ställa till fanskap hos andra spelare.

Man kan ju tycka att alla som spelar om höga summor borde ha anitvirusprogram igång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter inne med lite information angående en av fuskarna. Dock vill jag ej outa mig därför vet egentligen inte hur mycket jag vågar skriva innan han förstår vem jag är. Men jag kan med 100% säkerhet skriva att M har fuskat mot Patrik Antonius. M fick även sitt konto "hataCosmopol" fryst av Svenska Spel då dom misstänkte chipdumps. M har även fejkat för några år sen att nån hackade hans msn-konto och spred virus till andra pokerspelare. Dock var det han själv som gjorde detta för att komma åt pengar från andra pokerspelare.

 

Jag vet exakt hur Patrik blev utsatt. Men med tanke på att jag har mycket att förlora om mitt namn kommer fram så avstår jag att gå in på detaljer. Men kan skriva att Patrik var oförsiktig med användande av sitt hotmail och att M fick tag på detta och skickade ett mail som såg ut att komma från en pokersajt. P tryckte på länken och hans dator blev infekterad av trojaner. M tog emot skärmdumpar av Patriks skärm under tiden dom spelade. Han gjorde även liknande mot Lodden och även några andra svenska pokerspelare.

 

Ta aldrig emot filer som innehåller Exe. Även om det delvis kan se ut som en bild. Öppna aldrig bifogade dokument som verkar suspekta. Ta alltid referenser på pokerspelare som ni lägger in på msn, skype osv...

 

Dessa killar har gjort detta i 8år och vet exakt vilka dom ska tömma pengar på. Dom är sjukt sociala live och försöker visa en falsk bild av att det går bra. Men egentligen åker dom runt på pokertours där dom skaffar nya pokervänner som dom tillslut tömmer.

 

Jag har egentligen allt att förlora om mitt namn kommer fram. Så jag vill ej att ni gisssar offentligt vem jag är. Ta det i Pm sen när den funktionen funkar på detta konto. Jag kommer besvara frågor. Men kanske inte så ingående, då jag ej vill riskera på något vis att bli outad.

 

Antonius första offret?

 

För åtta år sen?

 

Vilken site då om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns olika varianter. En är att skicka en fil som innehåller .exe på msn. När man klickar på den så aktiveras trojanen och man blir infekterad av ett virus som seden gömmer sig i ens dator. Sen med hjälp av ip nr samt trojan-program kan man spåra datorn och se allt som händer där, samt även styra datorn. Egentligen krävs det inga stora kunskaper för att lyckas med detta. Finns många guider på nätet och man kan enkelt googla sig till detta och ställa till fanskap hos andra spelare.

Man kan ju tycka att alla som spelar om höga summor borde ha anitvirusprogram igång..

 

Känns ju sådär mtp att de allra flesta även utför bankärenden över nätet osv nuförtiden. Kan verkligen ställa till med helvete. Egentligen sjukt att inte fler använder sig av metoden, om det nu inte är mer avancerat än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antonius första offret?

 

För åtta år sen?

 

Vilken site då om man får fråga?

 

primanätverket, då var det ladbrokes, expekt och några till som var de populära klienterna, samma period som johnny lodden på sitt "Bad_IP" var kung i baren. hade en $6m rulle och livet lekte. övriga hs-scenen bestod av lucypucy(durrrr) eller omd et var pucylucy :), PA(_IKnockoutU_), linköpingsgänget och norgegänget typ.

 

Glömt en hel del, men det var tider det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antonius första offret?

 

För åtta år sen?

 

Vilken site då om man får fråga?

 

Prima. Var även där som dom flesta blev utsatt för detta.

 

Känns ju sådär mtp att de allra flesta även utför bankärenden över nätet osv nuförtiden. Kan verkligen ställa till med helvete. Egentligen sjukt att inte fler använder sig av metoden, om det nu inte är mer avancerat än så.

Finns gott om personer som livnär sig på detta och "rånar" folk i det tysta.

 

 

Det är tyvärr inte en garanti för att slippa jävlighet. En treåring kan googla "how to bypass antivirus".

 

True, true. Bäst kanske är att bara ha poker på en dator och msn och allt annat på andra datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns malware som injectar sig i webbläsaren och snor koderna från dosan alternativt bara modiferar så att betalningen går till en annan person. Misstänker dock att det tystas ner så mycket som möjligt av bankerna.

 

True, true. Bäst kanske är att bara ha poker på en dator och msn och allt annat på andra datorer.

Blir ungefär samma om du virtualiserar. Skrev ett utförligare inlägg om principen i nån av de slängda trådarna. Kanske mod kan skicka in det här?

 

Men man kan göra mycket. Tycker det är rätt sjukt att man inte spenderat mer tid och pengar på datorsäkerheten än vad de flesta antagligen inte gör när de sitter på höga nivåer pokerspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

primanätverket, då var det ladbrokes, expekt och några till som var de populära klienterna, samma period som johnny lodden på sitt "Bad_IP" var kung i baren. hade en $6m rulle och livet lekte. övriga hs-scenen bestod av lucypucy(durrrr) eller omd et var pucylucy :), PA(_IKnockoutU_), linköpingsgänget och norgegänget typ.

 

Glömt en hel del, men det var tider det i alla fall.

 

Jo jag minns det men det var väl något senare det? Ladbrokes kan jag gå med på men inte Bad_IP $6M på prima.

 

Ladbrokes var alltså fristående inte del av något nätverk även om de kanske också köpt samma programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^Kan du förklara hur du vet att Alex har utnyttjat sina motståndare på liknande sätt som M?

 

Innan Alex började spelade poker så var han en aktiv medlem i olika hackercommunity. Fanns en tråd på 2+2 som tog upp detta. Där var det några medllemar som hade spårat inlägg skrivna av honom. Sen blev ju hans konto fryst från Fftp och det gjordes även en utredning.

 

Finns malware som injectar sig i webbläsaren och snor koderna från dosan alternativt bara modiferar så att betalningen går till en annan person. Misstänker dock att det tystas ner så mycket som möjligt av bankerna.

 

Blir ungefär samma om du virtualiserar. Skrev ett utförligare inlägg om principen i nån av de slängda trådarna. Kanske mod kan skicka in det här?

 

Men man kan göra mycket. Tycker det är rätt sjukt att man inte spenderat mer tid och pengar än vad de flesta antagligen inte gör när de sitter på höga nivåer pokerspel.

Hoppas mod kan ta fram inlägget. Skrivs sällan inlägg om hur man kan förhindra angrepp.

 

 

Jo jag minns det men det var väl något senare det? Ladbrokes kan jag gå med på men inte Bad_IP $6M på prima.

 

Ladbrokes var alltså fristående inte del av något nätverk även om de kanske också köpt samma programvara.

 

Stämmer. Ladbrokes körde samma programvara från microgaming. Dock var Ladbrokes fristående på den tiden. Lodden losade väl några $100k till M..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns malware som injectar sig i webbläsaren och snor koderna från dosan alternativt bara modiferar så att betalningen går till en annan person. Misstänker dock att det tystas ner så mycket som möjligt av bankerna.

 

Blir ungefär samma om du virtualiserar. Skrev ett utförligare inlägg om principen i nån av de slängda trådarna. Kanske mod kan skicka in det här?

 

Men man kan göra mycket. Tycker det är rätt sjukt att man inte spenderat mer tid och pengar på datorsäkerheten än vad de flesta antagligen inte gör när de sitter på höga nivåer pokerspel.

 

Vad var länken där man kunde testa sin dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var länken där man kunde testa sin dator?

 

Testa säkerheten? Är väl inte värt att förlita sig på en länk enbart men.

 

http://www.gmer.net finns ett vettigt program på för att hitta dolda saker i systemet. EDIT: kan bugga sig så att systemet fryser så spara ev. arbete innan.

 

http://www.grc.com är en för att testa brandväggen som jag kommer på nu.

 

http://www.bleepingcomputer.com har forum med många nördar som går igenom dina loggfiler om du slänger upp dem.

 

men positiva besked ska inte ses som att ens dator är "hackningssäker" eller garanterat oinfekterad imo. Att komma förbi Gmer krävs dock en hel del och troligtvis inte något de flesta "hackers" behöver/orkar bry sig om.

 

 

För virtualisering rekommenderar jag http://www.virtulbox.org men finns många andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopierar in Joeducks säkerhetsposter nedan. OBS att allt nedan är skrivet av Joeduck, inte mig.

 

---------------------------------

 

Den fysiska ska inte vara direkt uppkopplad mot internet utan man dedikerar en egen virtuell miljö för detta. Beroende på hur mycket RAM man har över kan man sedan virtualisera olika saker. Jag rekommenderar dock minst två till. En vill vi surfa i och en annan poker. En annan kanske bankärenden/withdrawals och e-shopping. I den man surfar kan man ha MSN, facebook, mail och dylikt men går att ha en till miljö för detta. Man kanske har uppkopplingen på samma man surfar eller lirar. Det gör egentligen ingen större skillnad bara för nöjessgrejjer som jag ser det.

 

Funkar det sen och internet bara körs "virtuellt" så även om den fysiska är eller blir infekterad kommer den trojanen få ett helvete att komma ut till internet och skicka data till hackern och man kan använda skitversioner av webbläsare och MSN utan att det ska va nån större skillnad. Jag kör förresten så själv och råkar ha malware som intresse (inte skapa eller använda dem mot andra dock).

 

-------------------------

 

Helt rätt: du kan inte få virus/trojan enbart att ge ut MSN. du måst aktivt ta emot en fil el addin.

Inte för att det är svårt att få nån att gå vidare till andra länkar och om jag inte minns fel så får man IP't enkelt via MSN men ditt påstående stämmer inte riktigt ändå. Beror på hur man definierar "fil" men jag gissar att du menar att man ska acceptera en filöverförelse i MSN och sedan köra denna.

 

 

 

A remote code execution vulnerability exists in MSN Messenger that could allow an attacker who successfully exploited this vulnerable to take complete control of the affected system.

 

This update resolves a newly-discovered, public vulnerability. A remote code execution vulnerability exists in the processing of PNG image formats. The vulnerability is documented in the “Vulnerability Details” section of this bulletin.

 

 

This important security update resolves a publicly disclosed vulnerability in MSN Messenger and Windows Live Messenger. The vulnerability could allow remote code execution when a user accepts a webcam or video chat invitation from an attacker. An attacker who successfully exploited this vulnerability could take complete control of the affected system. Users whose accounts are configured to have fewer user rights on the system could be less impacted than users who operate with administrative user rights.

 

A security vulnerability exists in Microsoft MSN Messenger. The vulnerability exists because of the method used by MSN Messenger to handle a file request. An attacker could exploit this vulnerability by sending a specially crafted request to a user running MSN Messenger. If exploited successfully, the attacker could view the contents of a file on the hard drive without the user's knowledge as long as the attacker knew the location of the file and the user had read access to the file.

 

To exploit this vulnerability, an attacker would have to know the sign-on name of the MSN Messenger user in order to send the request.

 

osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns malware som injectar sig i webbläsaren och snor koderna från dosan alternativt bara modiferar så att betalningen går till en annan person. Misstänker dock att det tystas ner så mycket som möjligt av bankerna.

 

Så du menar att den kod jag generar när jag överför en viss summa, till ett viss konto, vid en viss tidpunkt, med en viss dosa kan användas för att överföra pengar till ett annat konto än det jag från början avsåg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att den kod jag generar när jag överför en viss summa, till ett viss konto, vid en viss tidpunkt, med en viss dosa kan användas för att överföra pengar till ett annat konto än det jag från början avsåg?
Om de modiferar så att det ser ut som att du fått en kod till ett specifikt konto, så är det ju knappast omöjligt. Eller har du något sätt som du ser om koderna är kopplade till ett visst kontonummer förutom det du ser på skärmen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...