Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mörkar: 250/500

Hero: 19,7k

Fi: 14,1k

Fi raisar till 1195 och vi plockar upp TT på CO, synar. Floppen kommer 4s 3s 2c och Fi betar ut 1360. Jag har ingen vidare read på honom då det är relativt tidigt i turneringen fortfarande, men bestämmer mig för att jag vill ta handen här utan snack. Jag höjer därför till 2800.

Han tänker i 4-5 sek och degar sen in resterande stack i mitten.

Vad gör ni här?

Postad
Är i lärofasen. Utveckla plz.

Jag menar att säga att det blir en bluff bara för att vi raise/foldar stämmer inte, det är bara en förenkling (som visserligen räcker rätt långt) för att öka förståelsen för varför det ofta är dåligt att raisa/folda bra händer, inte minst på en dragig bräda. Vi försöker ju knappast bluffa mot JJ+ här oavsett.

Petig poäng, men jag menade inte att sätta dig på plats, bara att förtydliga. :-P Håller som sagt helt och hållet med att raise/fold är rätt galet här.

Postad
3b - allin pre med TT å 40biggisar är väl inte så std, eller ?

Vi vill inte 3betta och sen lägga TT mot ytterligare ~20bb. Alltså 3bet och få in det om möjligt. Annars får vi förhoppningsvis in det på floppen, speciellt den som op fick.

Postad
Jag menar att säga att det blir en bluff bara för att vi raise/foldar stämmer inte, det är bara en förenkling (som visserligen räcker rätt långt) för att öka förståelsen för varför det ofta är dåligt att raisa/folda bra händer, inte minst på en dragig bräda. Vi försöker ju knappast bluffa mot JJ+ här oavsett.

Petig poäng, men jag menade inte att sätta dig på plats, bara att förtydliga. :-P Håller som sagt helt och hållet med att raise/fold är rätt galet här.

Ty för input. Vi menade mao samma sak.

Postad
kallt å 3b vika TT där. Varför slår du annars om? Syn som spelat imo. Känns onödigt å göra om en så stark hand till bluff.

Han 2b:ar för övrigt floppen, inte 3bettar.

Bet - 1bet

raise - 2bet

re-raise - 3bet

re-reraise - 4bet osv.

Förövrigt så synar jag nog flop, och skickar in det på turn.

Fast föredrar nog som Starfitter, speciellt om det är ante med.

Postad

Jag synar. Jag vill inte få in det på flopp här då vi troligen får vik från det vi slår och push från det vi inte slår.

Jag synar dels för att induca fortsättningbluff, dels för att vi slår ett gäng av hans värdehänder som vi inte vill skrämma bort och dels för att pottkontrolla även om det inte är högsta prio direkt på denna bräda.

Alternativ linje är den ni skrivit ovan, att försöka få in det.

Tips till OP, du ska aldrig aldrig göra ett move som ställer dig i ett läge som ovan. Om du reraisar flopp här ska du alltid veta vad du ska göra om du blir reraisad. Antingen har du raisat som bluff och då viker du eller så har du raisat för värde och då ska det in.

Tror tvärtemot stjärnfittan att man inte behöver oroa sig för en balanserad bluff/värderange. Jag menar att det först när man är på höga stakes, möter massa regulars, har små startfält blir viktigt att vara något så där balanserad. Pratar vi turrar med 500 per eller mer och knappt ens det kommer det i princip vara obetydligt hur balanserad man är eller ej. Viktigare kommer att vara att man lär sig exploatera den spelstil som ens nivå av motståndare generellt har, samt vad ens motståndare specifikt har.

Postad
Han 2b:ar för övrigt floppen, inte 3bettar.

Bet - 1bet

raise - 2bet

re-raise - 3bet

re-reraise - 4bet osv.

Förövrigt så synar jag nog flop, och skickar in det på turn.

Fast föredrar nog som Starfitter, speciellt om det är ante med.

ok :/

Postad
Jag synar. Jag vill inte få in det på flopp här då vi troligen får vik från det vi slår och push från det vi inte slår.

Jag synar dels för att induca fortsättningbluff, dels för att vi slår ett gäng av hans värdehänder som vi inte vill skrämma bort och dels för att pottkontrolla även om det inte är högsta prio direkt på denna bräda.

Alternativ linje är den ni skrivit ovan, att försöka få in det.

Tips till OP, du ska aldrig aldrig göra ett move som ställer dig i ett läge som ovan. Om du reraisar flopp här ska du alltid veta vad du ska göra om du blir reraisad. Antingen har du raisat som bluff och då viker du eller så har du raisat för värde och då ska det in.

Hur ska man ställa sig till tänket att han kanske sitter med en semibluff, säg AKs? Om vi struntar i att reraisa och istället tar synen på flopp och turnen visar ett spader varpå han degar, är det bara att kasta vår hand?

Jag förstår nu att det inte är speciellt smart av mig att höja honom utan att jag har en Plan-B, så det ska jag sluta med.

Men vad sätter vi honom på för range här? Eftersom vi inte vet något vidare om honom blir det ganska bred range i mitt huvud, och om JJ+ ingår i den rangen synar vi ändå och hoppas på det bästa?