Ola Brandborn Postad 5 Januari , 2012 Rapport Postad 5 Januari , 2012 Klonkade en nötidé om hur man kan göra livepoker laglig i Sverige! http://kackalorum.se/2012/01/05/laglig-livepoker-i-sverige/ Sprid läran! Citera
hogge75 Postad 5 Januari , 2012 Rapport Postad 5 Januari , 2012 Halleluja All hail Glimne, vår profet och frälsare Citera
mceot Postad 5 Januari , 2012 Rapport Postad 5 Januari , 2012 Det Missionerande Floppistsamfundet tror vi på 52 gudar (en utbrytargrupp av vårt samfund omfamnar även en 53:de gud). Gudarna kommer från fyra olika familjer. Vår religion är ingen skriftreligion, utan vi tror på att avbildningar (ikoner) av våra gudar för människan närmare upplysningen. En gudstjänst i vår kyrka går till ungefär på följande sätt: Prästen (T-ledaren) samlar först in en kollekt, och håller sedan en kortfattad predikan, där han förmanar församlingen att be sina böner snabbt i turordning, agera tydligt och med rent hjärta, och upprepande av liknande Gudsord. Därefter vidtar en bönestund där församlingen samlas i (semi)cirklar dels för enskild andakt, dels för gemensam bön. De troende erhåller slumpmässigt bilder (ikoner) av våra gudar, vanligtvis två och två, men vid kyrkans helgdagar kan andra mängder delas ut, exempelvis fyra och fyra. Våra gudar interagerar olika starkt med varandra, och testar hela tiden tron hos sina följeslagare. De av anhängarna som är svagast i tron får allt eftersom lämna andaktsstunden, tills dess att det utkristalliserats en kärna av de mest troende på orten. Prästen tar därefter och fördelar en del av den insamlade kollekten på dessa herrarnas tjänare. Vad säger ni? Kortleken är våra gudar, och Dan Glimne vår profet?! Jag fick ett gott skratt när jag läste ovanstående i allafall:lol: Har alltid hävdat att jag inte år troende men får nån genom detta ska jag genast ångra mig. Citera
protte Postad 5 Januari , 2012 Rapport Postad 5 Januari , 2012 Jag är troende! Och yes hail glimne Pokerhandboken våran bibel! (fö enda pokerbok jag läst vilket 6 år senare fortfarade gav mig 11bb/100 förra året på 300k nävar utkämpande i mitt korståg. Citera
protte Postad 5 Januari , 2012 Rapport Postad 5 Januari , 2012 Vart ansöker man ? Eller kanske bäst vi gör en namninsamling med alla medlemmar i våran kyrka först. Citera
medullaoblongata Postad 5 Januari , 2012 Rapport Postad 5 Januari , 2012 varför anordnar inte diverse spelbolag livepoker via ex ipads över sina onlinenätverk? kommer man inte runt förbudet då? Citera
hubbahubba Postad 5 Januari , 2012 Rapport Postad 5 Januari , 2012 Det var ett riktigt roligt/tänkvärt blogg-inlägg. Hade jag inte haft en så djupt rotad aversion mot religion OCH accepterandet av stollighet bara för att det kallas religion så hade jag hoppat på. Citera
jpb123 Postad 6 Januari , 2012 Rapport Postad 6 Januari , 2012 varför anordnar inte diverse spelbolag livepoker via ex ipads över sina onlinenätverk? kommer man inte runt förbudet då? Det kan man ju tycka. Men kom det inte nått beslut på att 'spelmaskiner' på pizzerior etc var olagliga även om de var kopplade mot en server i utlandet och själva 'spelet' gjordes på servern. Stod nått om det i tidningarna bara för några dagar sen. Tror ipadlivepoker faller på samma regel hur dom nu kunnat komma fram till den. Citera
FiSherman63 Postad 6 Januari , 2012 Rapport Postad 6 Januari , 2012 Det var ett riktigt roligt/tänkvärt blogg-inlägg. Hade jag inte haft en så djupt rotad aversion mot religion OCH accepterandet av stollighet bara för att det kallas religion så hade jag hoppat på. Det här är ju ett sätt att underminera religion, så du kan nog med gott samvete hoppa på. Citera
Recommended Posts