Gå till innehåll

NLT - För vekt spelad QQ?


Djens

Recommended Posts

Suttit lite o försökt fånga några fulla jänkare men mest haft otur med korten idag.

Då utspelar sig den här handen, jag har haft mycket otur med höga pockets och har en känsla av att jag spelar de för vekt.

Arcangel har spelat rätt tight hela sessionen. inte sett så mycket av honom tyvärr.

 

 

#Game No : 2301228619

***** Hand History for Game 2301228619 *****

$400 NL Hold'em - Sunday, July 03, 01:26:50 EDT 2005

Table Table 55009 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Arcangel8 ( $456.1 )

Seat 4: M_Brando ( $647.5 )

Seat 5: nmonkey1 ( $273.65 )

Seat 6: sucOUTmasta ( $325.85 )

Seat 1: Jenog142 ( $374.8 )

Seat 3: HK_G3 ( $193.1 )

sucOUTmasta posts small blind [$2].

Jenog142 posts big blind [$4].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Jenog142 [ Qh Qc ]

 

Par i damer är ju alltid skoj

 

Arcangel8 calls [$4].

HK_G3 folds.

M_Brando calls [$4].

nmonkey1 calls [$4].

HK_G3: i ahte that hand

sucOUTmasta folds.

Jenog142 raises [$12]. <-- För liten höjning?

Arcangel8 calls [$12]. M_Brando folds.

nmonkey1 folds.

 

** Dealing Flop ** [ 7c, 3h, 4h ]

 

Känns som en relativt (o)säker flop, 56, 67 har mig ju död här.

Dock så nu i efterhand tycker jag inte han borde toksynat direkt preflop med nån av de händerna.

nu i efterhand känns det som jag skulle smackat på med minst 40.

 

Jenog142 bets [$30].

Arcangel8 calls [$30].

 

** Dealing Turn ** [ 7d ]

 

Jenog142 checks.

Arcangel8 bets [$50].

Jenog142 calls [$50].

 

Var det här mitt stora misstag i handen? . Rätt val här borde solklart ha varit att checkraisa upp till minst det dubbla, men då blir jag potcommitad. Stekte ett tag innan jag synade.

 

** Dealing River ** [ Ac ]

 

Ett ess, relativt bra scarekort , om man kan övertala honom om vekt spelat AA tänker jag och...

 

Jenog142 is all-In [$278.8]

 

Åsikter, synpunkter?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en hand som QQ där så vill du inte gärna gå all in på river (han lär inte folda en 7a ändå), vilket innebär att du bara får syn av en bättre hand, och du vill inte gärna förvandla QQ till en bluff där. Du _vill_ ju ha showdown när du tänker efter, och bör därför checkcalla eller checkfolda på river. Lite större raise preflop annars helt ok spelad. (ett bet rakt ut på typ 60 eller nåt på river skulle kunna funka också, han lär inte våga raisa all-in som bluff då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din preflop hojning ar alldeles for vek i min asikt. Dram till med 20-24. Pa det sattet far du oftast ut jobbiga hander, och har kvar bra hander.

 

Pa detta sattet far du ju bra info om hur du star till i handen.

 

Med din preflop raise hade jag t.ex. latt stannat kvar med 57s, och 67s.

 

All inen pa rivern kanns inte sa het heller. Har han en sjua foldar han inte, och har han ett ess sa ar chansen hyfsad att han synar. Sa de enda som synar ar de som har dig slagen. Tror du forlorar ratt mkt pa sant har spel i langden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som swede sa, din preflopraise skulle du iaf dragit upp lite till.

 

Du borde verkligen ha checkraisat turnen. Att göra det och sen om stackarnas djup tillåter det gå all-in på rivern kan funka, men då måste du ha visat på turnen att du sitter med något och det är precis vad du inte gör nu. All-innen på rivern är katastrof i mina ögon och skriker desperation att få bort honom, och är han bara en halvhygglig lirare så kommer han förstå det här.

 

Sen kan han ju ha suttit på färgdraget. Men om du tror att han kan ha gjort det så är din all-in ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här verkar vara ett allmänt fel som många gör, om man har flera limpers in i poten kan man inte göra en vanlig 3-4xbb raise pf (om man nu inte vill ha med halva fältet dvs), man måste ta till en större pf raise för att ge fi chansen att lägga sig, 5-6xbb elller mer allt beroende på hur många limpers osv. Alltså har man limpers etc måste pf-raisen justeras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ehm, jag var ganska tiltad just här och tänkte inte efter riktigt, den kom av sig självt.

 

Och ja, som en del har sagt, checkraisa turn hade varit det absolut bästa.

Och som swede sa, dräm till rejält preflop.

 

Efter att ha stekt hela sin tid synade han o visa upp ATo :shock:

 

Så han var nog den enda som spela sämre än mig i den handen

 

Edit:

Baller, jag kör med standardraises, för svårläslighetens skull, men du har helt rätt, dock så tunnade jag ju faktiskt ut fältet rätt bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade höjt 30$ och om jag fått syn hade jag bettat ut 60$ på floppen och om han synade det och bettat turn hade jag troligen foldat.

 

Det ar ju lite som denna handen da.

 

jag tankte ocksa pa fold pa turnen med min KK, men valde synen just pga preflop hojningen och flop betet.

 

Anser att man tjanar mkt mer pa att hoja stort med bra PP. Du far oftast ut samre hander och slipper da bekymra dig for en brada som kommer som typ denna av dem som synat en ordentlig hojning preflop. Det enda man maste tanka pa da ar om nagon har litet pp och fatt set, om de har fargdrag, eller om de har hogre PP.

 

Mot overaggressiva spelare gillar jag att sen checka ut pa floppen om jag ar forst ut och lagga in ett mkt kraftigt check-raise nar de betar ut pa en sadan flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...