Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Jag undrar om jag verkligen gjorde rätt spel.

Har spelat poker i 2 dagar, så ha det i åtanke - att jag vill LÄRA mig.

Spel:

Cash 0.01$/0.02$ 6-max NL

Jag: 8$

Han: 2$

Hade enligt mig själv bra read på spelarna, därav jag undrar om jag gjorde ett misstag.

Jag får QQ SB och turen kommer till en tight spelare CO.

Han höjer 4xBB och har 2$ stack, resten foldar, min tur och jag re-raise honom.

Han pushar och det kostar mig 1$ att syna, jag synar och han visar AKo.

Frågan är:

Borde jag ha foldat med tanke på att jag vet att han spelar drygt 15% VP och väldigt passiv? Jag är fördel med 56% på mina QQ och han har 7 outs att träffa - vilket han gjorde och tog hem det.

Postad

Om du har $1 kvar att syna antar jag att du då höjt till $1 vilket är alldeles för stort, mot 4x räcker det att höja till ~12bb. Det är väldigt sällan ett stort misstag att få in 100x bb innan flopp med varken AK eller QQ så fortsätt sträva efter det och lägg analysenergin på andra delar i spelet! Lycka till med fortsatta spelandet!

Postad

Varje gång du får in degen som favorit har du gjort rätt (även en hel del av tiden när du får in det som underdog, men det är en annan diskussion).

Försök att aldrig bedöma ditt spel efter det faktiska resultatet. Du har inte gjort fel varje gång du förlorar, och du har inte gjort rätt varje gång du vinner.

Det viktiga är om ditt beslut var rätt vid tidpunkten det togs.

För övrigt välkommen till forumet.

Postad
Om du har $1 kvar att syna antar jag att du då höjt till $1 vilket är alldeles för stort, mot 4x räcker det att höja till ~12bb. Det är väldigt sällan ett stort misstag att få in 100x bb innan flopp med varken AK eller QQ så fortsätt sträva efter det och lägg analysenergin på andra delar i spelet! Lycka till med fortsatta spelandet!

Jag höjde honom 16bb, inte 1$, då pushar han och jag synar honom.

Utveckla gärna vad du menar med analysera andra delar i spelet.

Postad
Varje gång du får in degen som favorit har du gjort rätt (även en hel del av tiden när du får in det som underdog, men det är en annan diskussion).

Försök att aldrig bedöma ditt spel efter det faktiska resultatet. Du har inte gjort fel varje gång du förlorar, och du har inte gjort rätt varje gång du vinner.

Det viktiga är om ditt beslut var rätt vid tidpunkten det togs.

För övrigt välkommen till forumet.

Tack så mycket, hoppas att jag trivs!

Ska tänka på det och just därför ställde jag min fråga enligt topic.

Det ABSOLUTA fel jag gjorde, var att jag tittade på mina egna kort, inte analyserade och försökta sätta honom på några kort.. i princip blixtsyn!

Men jag förstår vad du menar med favorit och vad jag förstår var jag det med mina QQ..

Postad
tyvarr sa tror jag inte att du passar pa detta forum..testa flashback dar fler microspelare haller till

Utifrån din mening, så är min uppfattning att du inte lyckas besvara min fråga.

Du försökte iallafall :)

Postad
Varje gång du får in degen som favorit har du gjort rätt

Hur tänker du nu?

Jag höjde honom 16bb, inte 1$, då pushar han och jag synar honom.

Utveckla gärna vad du menar med analysera andra delar i spelet.

Andra delar helt enkelt, varje gång du hamnar i ett läge där du är osäker så notera situationen och sen kan du i efterhand fråga om den eller ännu bättre analysera läget själv och sen fråga nån bättre om de tycker du har gjort rätt. I början kommer du säkerligen ha ganska många lustiga tankegångar, men postar du i nybörjardelen så kan du säkerligen få en del seriös feedback.

Postad
att man inte ska ifrågasätta beslutet när man fått in degen som favorit, utan att gå in på olika EV-alternativ med en nybörjare.

Klart man inte ska ifrågasätta om nån openpushar 200bb med 93 och får syn av 32. Exempel.

Postad

Tog absolut åt mig det.

Jag har spelat varje dag, gjort noteringar på spelare, använder HM 2 och lär mig. Finns inte mycket mer att säga, enligt HM så spelare jag Loose-Aggresive. VP på drygt 25 och PRF på drygt 20. Går plus så vi får väl se..