Skumdum Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 * Editerar bort en massa snack om utgången av handen - Hjort * ***** Hand History for Game 2297055288 ***** $200 NL Hold'em - Saturday, July 02, 07:05:23 EDT 2005 Table Table 49877 (Real Money) Seat 10 is the button Total number of players : 9 Seat 2: Awsum50 ( $431.1 ) Seat 6: Rush9 ( $220.25 ) Seat 8: deadreader ( $403.65 ) Seat 9: NateD9gg ( $217.1 ) Seat 10: shmilt ( $290 ) Seat 7: fluuk ( $186.2 ) Seat 4: Mike__Mack ( $179.4 ) Seat 3: chriswilson ( $186.55 ) Seat 5: gr3445y ( $205.15 ) Awsum50 posts small blind [$1]. chriswilson posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to fluuk [ Th 9h ] >You have options at Table 48858 Table!. Mike__Mack: good call >You have options at Table 48858 Table!. Mike__Mack raises [$6]. gr3445y folds. Rush9 folds. fluuk raises [$24]. deadreader calls [$24]. NateD9gg folds. shmilt folds. Awsum50 folds. chriswilson folds. >You have options at Table 48858 Table!. Mike__Mack folds. ** Dealing Flop ** [ 7d, 8s, 9d ] fluuk bets [$54]. deadreader calls [$54]. ** Dealing Turn ** [ 9s ] fluuk is all-In [$108.2] deadreader calls [$108.2]. * RP och tar bort resultat enligt nya reglerna - QoS * Citera
MannenMedH Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 du raisar ju som en gnu innan floppen, vilket inte jag gjort, men jag ska inte säga att det är fel. På flop och turn hade jag nog spelat likadant som du. Han tror väl att du bluffar och sen har han inte jättedåliga odds på turn med sitt samlade steg och färgdrag. Citera
Skumdum Postad 2 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2005 ja, givetvis är det alldeles för löst på floppen. Men grejen är ju den att eftersom jag raisar till 12BB så måste man ju anta att om någon callar så har han ett högt pocketpair, möjligtvis AK. Och vilken hand det än är av dom så är ju jag i ledningen på floppen(?). Ok om han har nån bizarr read på mig att jag inte skulle ha nåt, man behöver väl ändå ha nåt själv för att kunna calla. Och jag fick ju faktiskt den första raisaren att lägga sig, precis som jag hade tänkt. Citera
vetgirig Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 ja, givetvis är det alldeles för löst på floppen. Men grejen är ju den att eftersom jag raisar till 12BB så måste man ju anta att om någon callar så har han ett högt pocketpair, möjligtvis AK. Och vilken hand det än är av dom så är ju jag i ledningen på floppen(?). Har motståndaren KK och du 99 och du anser dig leda ? Du har möjligtvis fler outs(11) - men motståndaren leder. Det är först på turn då du får triss som du leder i så fall. Citera
ades_va Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 Jag ser inget som helst fel i ditt spel. (kanske fel med den stora pre-flop raisen med tanke på att ni inte har så djupa fickor) Citera
RayIV Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 Känner igen den där handen och brädan, har varit i väldigt liknande sits några gånger på sistone. Att fi sitter på 88/77 "även den här gången", är det en horribel gissning? Citera
ampixo Postad 3 Juli , 2005 Rapport Postad 3 Juli , 2005 Rätt spelat post-flop ja, vågar man dra på en gissning att han klonka något skoj på river? En QTs eller något som drog in en flashig backdoor? Citera
DrillerKiller Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 om snubben sitter på 77 eller 88 tror jag inte att mannen ifråga hade skrivit den här tråden. Citera
Skumdum Postad 4 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2005 ja, givetvis är det alldeles för löst på floppen. Men grejen är ju den att eftersom jag raisar till 12BB så måste man ju anta att om någon callar så har han ett högt pocketpair, möjligtvis AK. Och vilken hand det än är av dom så är ju jag i ledningen på floppen(?). Har motståndaren KK och du 99 och du anser dig leda ? Du har möjligtvis fler outs(11) - men motståndaren leder. Det är först på turn då du får triss som du leder i så fall. Det jag menar är att eftersom jag har stegdraget också så har jag 14 outs mot ett högt pocketpar om man inte räknar med att dom kan få in en 7:a eller en 8:a. PS: tack för ändringen, jag hade missat de nya reglerna.. DS Citera
Recommended Posts