Gå till innehåll

NLT - Trn, all-in med 88 sent mot reraise på floppen?

Recommended Posts

Postad

Är aningen frustrerad fortfarande när jag skriver detta men jag undrar jag gjorde rätt. Dett var $1500 NL tourney på Party och det var utbetalning på platserna 1-5 och det är sex spelare kvar. Har enligt mig spelat riktigt bra hittills i turneringen och är chipleader en del stunder tills jag går på en smäll med QQ mot AK. Sedan bara några händer senare händer detta scenario. Jag plockar upp 88 på handen. Resten kan ni läsa här nere. Bordet är rätt tight o alla bara snor blinds hela tiden i princip. Spelaren jag möter på floppen är rätt tight. Försökt limpa många händer men foldar så fort han får en re-raise. Gjorde jag fel i detta läge när han höjer mig på floppen? Skulle jag varit lite kallare kanske o väntat ut dom o kommit ITM iaf?

***** Hand History for Game 2292876284 *****

800/1600 TourneyTexasHTGameTable (NL) (Tournament 13560084) - Fri Jul 01 14:47:52 EDT 2005

Table $1500 Daily Guaranteed(378545) Table 1 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: andym69 (9309)

Seat 3: Silentkme (15115)

Seat 5: z32fanatic1 (23960)

Seat 6: JAMMERLEE (10280)

Seat 7: zidane84 (12590)

Seat 10: chswzrd (19746)

Silentkme posts small blind (400)

z32fanatic1 posts big blind (800)

** Dealing down cards **

Dealt to zidane84 [ 8 :club: , 8 :diamond: ]

JAMMERLEE folds.

zidane84 raises (1600) to 1600

chswzrd calls (1600)

andym69 folds.

Silentkme folds.

z32fanatic1 folds.

** Dealing Flop ** : [ 6 :spade: , 7 :diamond: , 7 :heart: ]

zidane84 bets (800)

chswzrd raises (3000) to 3000

zidane84 raises (10190) to 10990

zidane84 is all-In.

Postad

Jag tycker personligen att du spelar handen väldigt dåligt.

Håll inte på minimiraisa. Det är bara menlöst. Höj mer före floppen.

På floppen förstår jag inte alls vad du pysslar med. Vad vill du åstadkomma med in miniraise där? När han raisar dig är det rätt uppenbart att du är slagen, för det verkar ju inte som du uppfattar honom som en bluffgubbe. Vad räknar du med att han ska ha som du slår?

Postad

Nya postningsregler: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483

Ta alltid bort all information efter den sista relevanta beslutspunkten, det färgar bedömningen alldeles för mycket hos kommentatorer.

Nu när du betat så lite på floppen är det ju svårt att veta om han bara skottar eller faktiskt har något. Eftersom han inte slår om preflopp är AK otroligt och han har ju ändå synat en höjning så jag skulle tippa på 55-JJ eller kanske AQ. Noteras bör att han måste vara hyffsat dålig för att ha en sämre hand än din och bara synat preflopp.

Postad

Var ju ganska övertygad om att han satt på två överkort o förkökte sno potten vilket hände i princip varje hand just då. Han kan ju haft en 7a dock tveksamt. Men,men jag var nog aningen på tilt efter förlorat med QQ mot AK mot samma spelare 4 händer innan.

Postad
Var ju ganska övertygad om att han satt på två överkort o förkökte sno potten vilket hände i princip varje hand just då.

I höjda potter?

efter förlorat med QQ mot AK mot samma spelare 4 händer innan.

Hur utspelades den handen då? Info om hur han spelar AK är väldigt användbart, är det konsistent med det här betandet talar det för syn, om han slog om preflopp talar det rätt mycket för fold.

Postad

jo det var preflop. Han limpade först och jag höjde. Sen re-raisade han och jag gick allin. Han träffar tvåparet med sina AK.

Så antagligen borde jag ju förstått som ni påpekar att han antagligen hade mig slagen på floppen där den sista handen. Tänkte ju inte så långt just då :roll:

Som vanligt för ivrig och snabb på musen...

Postad

det finns två vettiga händer för din motståndare, om jag inte har missat nåt viktigt här, : bluff med två överkort (då har han 6 outs) eller ett överpar ( du är körd och har 2 outs gånger 2)

utefrån det är det inte så svårt att räkna ut det rätta spelet.