Gå till innehåll

PLO på Svenska Spels låga stakes


SammySam

Recommended Posts

Tjena allihopa,

Har lirat poker i ungefär 10 månader och fastnade efter ett tag för PLO. Satte under hela våren in pengar på stars med jämna mellanrum som jag spelade med ett tag tills jag till slut alltid lyckades förlora dem. Började spela på svenska spel under sommaren och där har det gått bättre, har aldrig behövt sätta in mer pengar.

Spelat från /0.5 till /4 en del och haft en del heaters där jag vunnit några tusen på väldigt kort tid. det slutar dock alltid med att jag tar ut lite, sen tiltar jag och spewar bort resten utom det allra sista och tvingas börja om på /0.5. Köpte omaha manager för några dagar sen och har börjat lära mig lite hur det funkar. tömde nästan kontot under en session på /4kr för några dagar sedan så skapar en ny databas nu och sätter upp lite mål, en nystart helt enkelt.

lite mål som jag kommer på nu:

- Sluta spela om jag känner att jag tiltar för mycket (!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

- Aldrig spela påverkad

- Självkontroll när jag skottar på högre nivåer och inte få det att sluta med att jag spelar bort hela rullen

- Gå igenom händer efter sessioner och analysera mitt spel

- spela lite mindre aggro

 

 

Just nu står rullen på 440kr så börjar på /0.5. Kommer nog att börja skotta på /1 väldigt snart dock då jag vet att jag kan slå den nivån också. Kommer att skotta väldigt friskt även sedan när jag klivit upp i nivå också tror jag, men då förhoppningsvis med lite självkontroll som sagt.

 

 

enjoy, och vi ses förhoppningsvis vid borden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack!

 

 

blev en mycket svängig första session på 300 händer som slutade på ynka +30kr :(

 

 

omaha manager ballar ur, någon som har haft detta problemet?

spelade konstant under denna tiden som har delats upp i två sessioner med ett helt slumpmässigt antal minuter, dessutom visar den att jag vunnit mer än jag egentligen har

 

21ki8hk.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gulade rullen på fyllan i lördags :(

satte in 200kr idag som det nu är tänkt jag ska bygga en ny rulle av :)

spelade 3 timmar på /0.5kr och vann 219kr efter många med- och motgångar.

tyvärr råkade jag ut för samma problem som i min förra post igen så grafen visar inte de sista minuterna

 

14y4kex.png

 

nu blir det matteplugg och förhoppningsvis en till session senare ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller helt med och jag skäms! haha. tröstar mej med att det inte rörde sig om så mycket.

har haft väldigt dålig brm hittills och även spelat mycket tiltad/full. genom att föra dagbok här ska jag försöka få lite ordning på det.

dock så kommer jag nu i början nog att skotta rätt så friskt på /1 och sedan även på /2 då och då, eftersom det är nivåer jag spelat på mycket innan och känt mig väldigt säker på. har varit uppe och nosat en del på /4 tidigare också men kommer nog att ta det försiktigare med det denna gången då jag fått ganska mycket kuk där innan och tilt-spewat loss ordentligt.

 

tyvärr kommer jag nog inte hinna spela särskilt mycket i veckan pga extremt mycket matte d plugg men återupptar dagboken i helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tänkte ge detta ett nytt försök. Har äntligen fått ordning på omaha manager så att det funkar som det ska. Spelade ganska mycket förra veckan men med lite halvkassa resultat. De senaste sessionerna har jag dock sprungit riktigt bra och varit väldigt nöjd med mitt spel också och det har synts på resultatet. Spelar nu fem bord nästan hela tiden vilket verkar funka bra då jag slipper bli uttråkad och spela dåliga händer i brist på action. Tänkte hålla mig till /0.5 tills rullen är över 1500kr, då får jag ta ett skott på /1 osv. Rullen står nu på 1357, så inte långt kvar.

 

Här är grafen från min nya databas som äntligen funkar som den ska, skapade den för 8 dagar sen tror jag

2yxm05e.jpg

 

tänkte lira lite nu hoppas på att fortsätta springa bra :)

 

edit: bilden är fortfarande för stor med 640x480, någon som har exakta mått på hur stor den får vara för att inte förstöra layouten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...