Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

Mirakel att den här sessionen är grön.. Hur gör folk?

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1609419

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $238.91

SB: $49.23

Hero (BB): $539.47

CO: $227.04

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 9 :club: 9 :spade: A :club: K :club:

1 fold, BTN calls $1, SB raises to $4, Hero calls $3, BTN calls $3

 

Flop: ($12.00) 7 :club: 9 :heart: 2 :club:(3 players)

SB checks, Hero checks, BTN bets $9.00, SB calls $9, Hero raises to $33, BTN calls $24, SB folds

 

Turn: ($87.00) 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $66.00, BTN raises to $201.91, Hero calls $135.91

 

River: ($490.82) 5 :heart:(2 players)

 

Final Pot: $490.82

BTN shows A :spade: 7 :heart: 4 :spade: 7 :spade:

BTN wins $478.56

(Rake: $12.26)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror dock att en del Real Madrid supportrar har det lite värre ställt i kistan just nu :-) Har sagt det tusentals gånger, men Messi måste vara bäst genom alla tiden med milslängder, han är helt otrolig. Sen att Alves hittar årets träff än så länge gör ju inte läget lättare inför andra :-)

 

Vad gäller dagens händer/resultat så är jag bara måttligt bitter. Det var dumt att skotta, helt onödigt egentligen och med en ordentlig rulle så spelar inte händerna ovan så stor roll. Mitt eget fel helt enkelt. Blir bara att hålla sig på PLO100 framöver så ska det nog lösa sig ganska så fint. Har sedan insättningen för några månader sen krossat nivån och är upp ca 15k på nivån över 25k händer ungefär. Så nu blir det att återgå till den vinnande mentaliteten och kötta sönder lite microfisk igen :-) Nästa gång jag testar lyckan på mina gamla nivåer så ska jag vara rullad för det också.

 

Skulle det skita sig kanske man får söka stake eller nåt :roll:

 

Nu andra halvlek.

 

 

 

gunnar nordahl!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt och välkommet med lönehelg :-)!

 

73062948.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Powah pokah

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1613204

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $122.50

Hero (BTN/SB): $193.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with A :club: 5 :heart: 3 :club: 5 :spade:

Hero raises to $2.50, BB calls $1.50

 

Flop: ($5.00) 7 :club: J :club: J :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $3.00, BB raises to $8.50, Hero calls $5.50

 

Turn: ($22.00) 9 :heart:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($22.00) 3 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $13.00, BB raises to $34, Hero raises to $77, BB folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lönehelg i all ära men idag ska det supas nåt kopiöst. Längesen jag hade en riktig brakfylla utan att kvinnan min stirrade över axeln. Ikväll har hon andra planer och jag och polarna har stan för oss själva, kommer knappast att sluta städat :-)

 

Enda frågan är hur man ska ta sig upp till Australian Open finalen imorgon vid 09.30.. En del livebetting som kallar där känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt en hand poker den senaste tiden, har helt enkelt inte haft någon tid. Månaden har varit allt annat än en solskenshistoria.. Inte kunnat få in någon vidare volym, så det + en hel del olyckliga skott har resulterat i en ytterst ovälkommen röd månad. Osäker på exakta siffror men enligt svs är det runt 2.5k i hålet. Ingen superkatastrof, men vill ju bygga rulle!

 

Hoppas på att kunna få ordning på min stationära dator så snabbt som möjligt och få in bättre volym i februari, då är jag övertygad om att resultaten kommer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kommer det bli en hel del poker. Satsar på iaf 4-5 timmar till. Bestämt mig för att börja köpa in 200bb från nu då jag tycker mitt spel passar sig bättre för det. Får mer utrymme post och mer möjlighet att sätta press på turn/river. Det ställer dock ganska hårda krav på rullen, hoppas det går vägen i början så man slipper krypa ner på svs lägsta nivåer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

variansen kan slå till fint när man bara lirar 200bb(ibland 400bb), både bra o dåligt såklart :) Men d är stor skillnad mot att alltid köpa in med 100bb iaf. personligen så tiltar jag 100x lättare när jag testat lira 200bb

 

vet inte varför ja skrev d men en liten varning typ, kanske, eller nått :-)

 

aja gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kommer det bli en hel del poker. Satsar på iaf 4-5 timmar till. Bestämt mig för att börja köpa in 200bb från nu då jag tycker mitt spel passar sig bättre för det. Får mer utrymme post och mer möjlighet att sätta press på turn/river. Det ställer dock ganska hårda krav på rullen, hoppas det går vägen i början så man slipper krypa ner på svs lägsta nivåer..

 

Tror du har mycket att vinna på att spela 200bb då du är så pass mycket bättre än den genomsnittlige spelaren på nivån. Många spelare på nivån ändrar inte sitt spel alls efter stackdjup. GL och hoppas att pokergudarna är med oss i februari :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

variansen kan slå till fint när man bara lirar 200bb(ibland 400bb), både bra o dåligt såklart :) Men d är stor skillnad mot att alltid köpa in med 100bb iaf. personligen så tiltar jag 100x lättare när jag testat lira 200bb

 

vet inte varför ja skrev d men en liten varning typ, kanske, eller nått :-)

 

aja gl

 

Hehe jo det kommer säkert smälla en del :-) Dock så lyser inte direkt variansen med sin frånvaro för mig när jag lirat 100bb heller, 10 inköp hit och 10 inköp dit ungefär :-)

 

Kommer kötta på detta ett tag nu iaf och se hur det går, skulle jag droppa 10+ 200bb inköp direkt så får man väl utvärdera, men jag tror nog det ska ordna sig!

 

Ty för input hur som helst :-)

 

Tror du har mycket att vinna på att spela 200bb då du är så pass mycket bättre än den genomsnittlige spelaren på nivån. Många spelare på nivån ändrar inte sitt spel alls efter stackdjup. GL och hoppas att pokergudarna är med oss i februari :lol:

 

Lite så jag känner också. Nu när jag lirat 100bb ett bra tag så känns det som att väldigt mycket edge försvinner i standardspots och standardflipps. Hoppas kunna sätta bättre press med 200bb och utnyttja den edge man har post ännu mera. Ska bli skoj att prova om inte annat!

 

Ja det får vi verkligen hoppas.. Året är ju fortfarande rött :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat på ganska fint idag och fick utdelning för mödan också :-) Hittade ca 1800bb plusset över typ 1500 nävar. Känns som jag överlag spelade riktigt bra och förtjänade ett fint resultat. Redan börjat komma in lite mer i 200bb tänket och tror de kommer passa mig utmärkt. Men man blir ju fortfarande en extra smula tiltad när ett inköp ryker och man inser att hålet är större än det brukar :-)

 

Här är några trevliga/otrevliga händer från dagen:

 

Överlägset störst och obv skönast 8-)

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1622042

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $170.08

CO: $100.00

BTN: $359.08

Hero (SB): $766.06

 

CO posts a big blind ($1.00)

 

Pre Flop: ($2.50) Hero is SB with T :club: 9 :spade: A :spade: A :diamond:

CO checks, BTN calls $1, Hero raises to $5, BB raises to $17, 1 fold, BTN calls $16, Hero raises to $69, BB calls $52, BTN calls $52

 

Flop: ($208.00) J :spade: 2 :diamond: Q :spade:(3 players)

Hero checks, BB checks, BTN checks

 

Turn: ($208.00) K :spade:(3 players)

Hero checks, BB bets $101.08, BTN raises to $290.08, Hero calls $290.08

 

River: ($889.24) T :heart:(3 players)

 

Final Pot: $889.24

BTN shows 2 :club: 5 :spade: K :club: K :heart:

Hero shows T :club: 9 :spade: A :spade: A :diamond:

Hero wins $503.74

(Rake: $15.00)

 

Fråga mig inte hur jag vinner denna. På gränsen till spew möjligvis, men tror jag leder pre varje gång.

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1622043

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $59.32

CO: $148.12

BTN: $290.97

Hero (SB): $620.27

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with K :club: 5 :diamond: A :heart: K :spade:

CO raises to $3.50, BTN calls $3.50, Hero raises to $15, BB raises to $26.50, CO calls $23, BTN calls $23, Hero raises to $132.50, BB calls $32.82 all in, CO raises to $148.12, BTN calls $121.62, Hero calls $15.62

 

Flop: ($503.68) 8 :diamond: 9 :club: Q :heart:(4 players - 1 is all in)

Hero bets $472.15, BTN folds

 

Turn: ($503.68) 2 :heart:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($503.68) 4 :diamond:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $503.68

Hero shows K :club: 5 :diamond: A :heart: K :spade:

Hero wins $260.10

Hero wins $230.98

(Rake: $12.60)

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1622044

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $252.11

BB: $199.17

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN/SB with 5 :spade: 4 :heart: Q :heart: 9 :diamond:

Hero raises to $2.50, BB raises to $7.50, Hero calls $5

 

Flop: ($15.00) 6 :spade: 3 :club: 7 :diamond:(2 players)

BB bets $11.25, Hero calls $11.25

 

Turn: ($37.50) A :heart:(2 players)

BB bets $28.12, Hero calls $28.12

 

River: ($93.74) J :spade:(2 players)

BB bets $70.30, Hero raises to $205.24, BB calls $82 all in

 

Final Pot: $398.34

Hero shows 5 :spade: 4 :heart: Q :heart: 9 :diamond:

Hero wins $340.40

(Rake: $5.00)

 

Gillar inte riktigt denna, men känns knepig att komma från. Bättre linje att bara syna flopp och skeppa/syna bra turn?

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1622045

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $106.10

Hero (BTN): $228.66

SB: $320.08

BB: $90.54

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :spade: 4 :heart: 2 :heart: Q :spade:

1 fold, Hero raises to $3.50, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($10.50) 9 :spade: K :heart: 2 :spade:(3 players)

SB bets $5.25, BB calls $5.25, Hero raises to $19.50, SB raises to $74.25, BB folds, Hero calls $54.75

 

Turn: ($164.25) A :club:(2 players)

SB bets $164.25, Hero calls $150.91 all in

 

River: ($466.07) J :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $466.07

SB shows 3 :heart: K :diamond: K :spade: 4 :diamond:

SB wins $441.08

(Rake: $11.65

 

Millimeter från folden på river här.

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1622046

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $149.00

Hero (BB): $201.86

CO: $363.77

BTN: $157.38

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 6 :diamond: 5 :club: 7 :club: T :diamond:

CO raises to $3.50, 2 folds, Hero calls $2.50

 

Flop: ($7.50) T :club: T :spade: 5 :diamond:(2 players)

Hero checks, CO bets $5.62, Hero raises to $23.24, CO calls $17.62

 

Turn: ($53.98) A :club:(2 players)

Hero checks, CO bets $40.48, Hero calls $40.48

 

River: ($134.94) 5 :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $134.94, Hero calls $134.64 all in

 

Final Pot: $404.22

CO shows 6 :heart: A :spade: 8 :diamond: T :heart:

CO wins $394.12

(Rake: $10.10)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite lir på stars inatt för att få lite omväxling från svs. Klienten är verkligen helt underbar, så nära perfekt det kan bli. Lirade ultramicro eftersom starsrullen är så liten. 6st PLO10 med ante blev det. Najs hur mycket mer action det blir bara pga en liten ante varje hand, me like :-) Stannade $135 upp efter en dryg timme. Hade tänkt plocka ut starspengarna, men nu när man fått lite vind i seglen kanske man ska försöka sig på att bygga en rulle där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nog bli ganska koncentrerat med spel på stars under resten av månaden. Känns bra att få lite miljöombyte från svs vars klient de flesta förmodligen får spel på efter ett tag. Kommer också kunna grinda lite fler bord än vanligt vilket känns som en ganska stor fördel då man tycker sig köra över motståndet rätt ordentligt.

 

Kommer vara ganska aggressiv med rullen på stars och satsar på att kunna få den att växa rätt fort. Satte in $100 i söndags för att lira lite turrar, har $500 i dagsläget och kommer koncentrera mig på PLO25 och PLO10 med ante till en början. Kommer börja känna på nivån ovanför när jag har 20bi för den. Självklart blir det att droppa ner väldigt snabbt om det går motigt.

 

Kommer också bli lite mtts när jag har tid och möjlighet. Dessa kommer inte kosta mer än $16. Kanske blir lite satts till större turrar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok, lycka till på stars.

 

Önskar jag var omahaHAJ , verkar så jävla kul :)

 

Ty roligt att du gillar!

 

Jo PLO är väldigt roligt måste jag säga, även om jag är långt ifrån att vara någon haj :-) Man får vara inblandad i mycket fler potter, slaska runt lite mer och spelet börjar i princip post flopp eftersom man nästan inte kan ha bättre än 65% pre om det åker in :-)

 

Variansen är självklart inte att leka med och stundtals kan det vara vansinnigt frustrerande, men personligen skulle jag aldrig kunna tänka mig att grinda NL igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde lite PLO25 med ante idag på dagen och det kanske är lite väl saftigt för rullen. 250bb inköp med 2000bb i rulle går rätt snabbt. Svängde ganska friskt också och jag sprang riktigt kasst i ai potter. Var back nästan $300 som mest men hittade tillbaka rätt bra och stannade $40 ner. Gillar verkligen anteborden men tycker PLO10 är för lågt, så förmodligen blir det lir på 25 ändå. Hoppas man får springa lite bra bara så ordnar det sig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget mer spel på svs alls? Själv är man ner 3300bb för februari:evil: på 7k händer. Hoppas det vänder snart! Hur tycker du att motståndet är på stars rent generellt? Lär ju alldrig vara problem att hitta action iallafall som det kan vara på svs dagtid.

 

Jodå svs är fortfarande huvudsiten. Stars är bara en trevlig avstickare för att ladda om batterierna lite för att stå ut med svs klient igen :-) Tror alla behöver ett break från den då och då.

 

Motståndet på stars är överlag bättre tycker jag. Fler "bra regs" som spelar aggressivt i rätt spots, potkontrollar bra och gör det allmänt jobbigt för dig. Samtidigt är spelarbasen så oerhört mycket större så man hittar gott om fisk ändå. Personligen gillar jag det då man får använda tankeknölarna lite mer då det finns fler bra spelare. Sen är såklart action-biten bland det skönaste med stars. Svs är stendött dagtid och man får vara glad om man får upp 2 bord. På stars är det inga problem alls att smälla upp 8 bord oavsett tid på dygnet. Sen gillar jag Ante-borden dom har på stars också, mycket mycket mer action.

 

Trist att det går segt för dig, men som vi alla vet så är variansen grotesk i PLO, så det är bara att kriga på så vänder det. Du bör köra över nivån rätt fint mtp vad jag har sett :-)

 

Hade ytterligare en svängig session på PLO25 med ante igårkväll/natt. Startade sessionen med $480 i rullen tappade ner till $400 rätt snabbt, vände på steken och sprang upp till $700 de kommande två timmarna, sen slog doomswitchen på och jag stannade sessionen med $530 på kontot och ett litet plus på 50 amerikanska.

 

Det är ganska komiskt hur psykiskt det här spelet är.. Gårdagen är det perfekta exemplet på detta. Första sessionen var väldigt ångestladdad och jag var back $300 som mest och fruktade att sitegula. Efter att ha vänt på steken och plockat igen det mesta så stängde jag med ett $40 back i bagaget vilket kändes helt awesome! Var helt tillfreds och jävligt nöjd med hur det utvecklats. Andra sessionen var nästan en motsats till den första. Var upp ca $240 som mest och tappade det mesta den sista timmen. Bokade ändå ett plus på $50 men var för jävla sne när jag stängde av, nästan tiltad trots att jag ändå hade plussat.

 

Det är roligt hur skallen funkar ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...