Gå till innehåll

Veckotråden - V45


valterego

Recommended Posts

Eftersom det ändå blev en viss trafik i förra veckans premiär av veckotråden (15 inlägg och drygt 400 visningar) kör vi vidare ett tag till. Ja, jag vet att det är onsdag och inte måndag men bättre sent osv :D

 

Själv är jag alldeles för trött för mitt eget bästa, men sitter ändå upp-pallad i köket för ännu en arbetsdag. Tips på bra musik efterfrågas idag. Gärna i den hårdare skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv snoozade jag i 2 timmar och skippade mina morgonföreläsningar och är ändå rätt nöjd med beslutet. Ska ta mig till skolan till lunch och sätta igång med att ta igen två slappa veckor, men har gjort det rätt medvetet. Jag är av typen allin eller slapp.

 

Kan tyvärr inte tipsa om någon musik i den hårdare skolan men slänger in två tips till andra :)

 

En bekants band, deras första singel:

 

Vet inte varför jag gillar nästa låt men den har något som är svårt att sätta fingret på:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13917501.ab

 

Vart tog respekten för yttrandefrihet, åsiktsfrihet och demokrati vägen?

Att som enl iaf hans eget tycke vara nästa statsminister ställa krav på hur en debatt ska ställas upp är helt ofattbart.

Dessutom i ett statsfinansierat medie. Illa illa. Jag hoppas de som ofattbart fortfarande nog tror på honom, tänker till och inser vad han kan göra mot demokratin när han ställer krav på vilka som ska få komma till tals. Vad är nästa steg? Förbjud nästa som har avvikande åsikt?

 

OCH jag är definitivt ingen SverigeDemokrat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Håkan har ju faktist sluta förvåna.

 

Briljant på så många nivåer dessutom att hävda sig tala för miljöpartiet också utan att ha förankrat det hos dem :-)

 

http://www.dn.se/nyheter/politik/mp-inte-alls-med-pa-juholts-bojkott

 

Med tanke på reaktionen när du skrev detta på facebook, Crappy är det ju en del andra som också slutat förvåna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopierar min egen fb-status:

 

Har fått åka ambulans för första gången nånsin. Det var skojsigt.

Mindre skojsigt är att jag fortfarande har jävulskt ont och att läkarna, efter 17 timmars klämmande, blodtjyvande och fotograferande, inte kan ställa en diagnos...

 

En väns kommentar:

 

Fan va jobbigt mannen :( Hoppas det löser sig, du får be ngn het sköterska kolla lite nämre när du ändå har chansen;)

 

Mitt svar (som är helt sant tyvärr):

 

du vet inte hur rätt du har. Den hetaste av dom drog på sig lilla gummihandsken, tog fram glidmedlet och... ja, resten kan du räkna ut själv... :-(

 

:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå Mike :( Oskulden tagen alltså. Illa illa.

Men jag hoppas innerligt att de hittar felet på dig, så du får ut något "gott" av det.

Hoppas smärtan släpper.

 

Hehe ja School, han är "underhållande" vår "vän" Han brukar kunna ställa till med en storm i ett vattenglas. Förmodligen var detta bara första vindbyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Crank it up"

 

Jag har nog aldrig spelat så dålig poker som jag gjort de senaste månaderna och jag har sällan varit så kall som nu, det ena föder nog det andra ifs.

Men

Ikväll skruvar jag upp volymen dricker ytterligare ett antal öl. Så blir det iaf lite roligt när jag gular ett av kontona

Tips på bra musik? Då avser jag ingen "hevvy" eller likande. Tänk på att jag snart är 45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...