Gå till innehåll

NLT - AKo i sb, call all-in?

Recommended Posts

Postad

Har inte spelat poker så värst länge och har just registrerat mig här på forumet.

Spelade en hand tidigare idag, som jag fortfarande funderar på... Och jag skulle vilja veta hur ni hade gjort här...

Det var 8 pers i bordet.

Har ca 8000 i marker, blindsen är 200/400.

Jag är sb och får AKos.

5 som kanske callar, jag raisar med bet-pot, dvs 2600 något.

Det är två som callar, en blir all-in och den andra har kvar ca 9000 i chips medans jag har kvar 5500 efter preflop...

Jag försökte läsa honom hur han spelade.. men är inte så bra på det ännu. vet i alla fall att när han får ett a och minst 9 som kicker så betar han alltid 3-5xbb, om ingen annan har callat, och det bara är 5 pers kvar att snacka.. fast ibland betade han även fast han hade sämre kort.. men då blev det kanske 2,5xbb.. fast denna gång så callade han ju bara blindsen, kan vara för att många callade. sen callar han mig när jag re-raisade.. så det var lite svårt att sätta honom på en hand. men pocket trode jag inte att han hade eftersom han är en sådan som raisar högt på preflop med bra händer.

Floppen kommer med K 8 J.. Det hinner gå 3-5 sekunder, och han går all-in .

Jag callade blixtsnabbt, vilket jag kanske inte borde ha gjort.. för jag hade ju bara par.. han skulle ju kunnat ha en låg pocket och träffat trissen? Han visade upp K J och han tog hem potten...

Hoppas att ni har fått nog om information för att kunna säga hur ni tror att ni hade gjort... Fast det kanske inte är så lätt att säga?

Är väldigt tacksam för svar!

Hehe, blir lite :? när jag läser vad jag själv har skrivit.. men hoppas att ni förstår vad jag har menar, om det är något ni inte förstår så är det bara att fråga. :)

MVH Hajzy

* RP - QoS *

Postad

har inte riktigt ork att läsa hela, men det jag själv absolut skulle gjort är att gå all-in när du har 5 limpare innan dig. Det är tillräckligt med chips ute för att man ska va glad om alla lägger sig. Dessutom har ju ingen visat styrka så din hand håller nog rätt bra.