Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

Och där stänger vi ner den här sittningen då jag äntligen fick gröna siffror. Plus ett inköp ungefär.

 

Sista handen såg ut så här. Synen pre känns väl sådär, men jag hoppas kunna få den billigt och eftersom alla är hyfsat djupa så... Kallsyna 3-bets är sällan min melodi annars.

 

Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $176.25 (176.3 bb)

MP2: $166.24 (166.2 bb)

Hero (BTN): $322.81 (322.8 bb)

CO: $400 (400 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with 7:club: 6:club:

MP2 calls $1, Hero calls $1, CO raises to $5.50, BB raises to $11, MP2 calls $10, Hero calls $10, CO calls $5

 

Flop: ($44) K:spade: 6:diamond: 7:heart: (4 players)

CO checks, BB bets $1, MP2 raises to $11, Hero calls $11, CO folds, BB calls $10

 

Turn: ($77) 7:diamond: (3 players)

BB checks, MP2 checks, Hero bets $20, BB calls $20, MP2 calls $20

 

River: ($137) Q:diamond: (3 players)

BB bets $134.25 and is all-in, MP2 folds, Hero calls $134.25

 

Results: $405.50 pot ($10.13 rake)

Final Board: K:spade: 6:diamond: 7:heart: 7:diamond: Q:diamond:

BB showed 9:diamond: T:diamond: and lost (-$176.25 net)

MP2 mucked and lost (-$42 net)

Hero showed 7:club: 6:club: and won $395.37 ($219.12 net)

 

 

752012102534Pc832.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Antee:

Du investerar 193 bb på river som kan jämföras med de 7 du investerade innan. Du ska ha detta i åtanke även om han spewar en del. Något djupare analys är att med 44 och 55 borde han ha höjt floppen och med kungarna 3-bettat.

 

Slå om på floppen igen med essen med tanke på brädans struktur. Potten är dessutom tillräckligt stor

 

En checkraise är ett mycket starkt drag i en trevägspott på floppen i handen med 89s. Du bör nog knacka ner turn och syna river när brädan parar sig. På turn checkraisar han dig igen och du synar. Du har 40 % i equity mot hans stål, men noll eller något i fold equity. Du verkar veta detta på floppen, men tycks glömma bort det på turn.

 

Schumme:

Gillar spelet med AK i den första handen när ni sitter så djupa av den anledning att du inte definierar din hand.

 

Med tanke på att potten är 3-bettad får man väl betala av. Det var väl din tanke när du checkade turn? Det går väl att göra en hero läggning med tanke på storleken på bettet och att det från början var en flervägspott.

 

Om du nu kallsynar med 76s så måste den spelas därefter när den väl träffar. Floppspelet är inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för feedback

 

 

Schumme:

Gillar spelet med AK i den första handen när ni sitter så djupa av den anledning att du inte definierar din hand.

 

Tackar, jag kände så också, har sällan sett en så spewig spelare och han bluffade i alla potter där han fick utrymme. Checkade man bakom en gata så fick man ett pottbet nästa gång. Tendensen syns ju ganska bra med hans 7BB raise SB vs BB.

 

Med tanke på att potten är 3-bettad får man väl betala av. Det var väl din tanke när du checkade turn? Det går väl att göra en hero läggning med tanke på storleken på bettet och att det från början var en flervägspott.

 

Tanken med min turncheck är att snappa alla rivers. Nu är ju det som du säger ett överbet av rang så man kanske ska fundera på att vika just av den anledningen.

 

Om du nu kallsynar med 76s så måste den spelas därefter när den väl träffar. Floppspelet är inte bra.

 

Jag vet inte riktigt om jag tycker floppspelet är jättedåligt, på vilket sätt tycker du att det är dåligt? Om jag 3-betar floppen efter en tidigare reraise så avslöjar jag min hand tycker jag och jag får inte action av jättemycket händer. Min hand ser visserligen starkare ut i och med att jag bara flattar hans reraise på flopp, men det är väl en chansning man får ta. Det finns inte överdrivet många turnkort som är jättefarliga tycker jag och jag är beredd att gambla lite.

 

När sen guldkortet landar på turn, så bettar jag 1/3 pott för att få med mig nån till river, vilket jag också fick.

 

Jag är med på dina tankar och jag bygger ofta också pott tidigt. Dock inte nu ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK går most def hitta viket på mot överbetten när backdörren sitter och trissen ligger inom träffytan för många av hans syna 3b oop.

Ang turncheck så finns de bättre tassar att gå för bluffcatch på turn, betfold lär vara att föredra imo.

 

67 svitad preflopp lär ju va massor med kall när du overlimpar (?) för att kika en 3b? Tänk hur din range ser ut i den spotten, FI kan skjuta sönder den rätt enkelt som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedback!

 

AK går most def hitta viket på mot överbetten när backdörren sitter och trissen ligger inom träffytan för många av hans syna 3b oop.

Ang turncheck så finns de bättre tassar att gå för bluffcatch på turn, betfold lär vara att föredra imo.

 

Håller absolut med, jag har dock tendensen att checksyna istället för att betfolda, eftersom jag har sjukt svårt att betfolda, men man lär så länge man lever.

 

67 svitad preflopp lär ju va massor med kall när du overlimpar (?) för att kika en 3b? Tänk hur din range ser ut i den spotten, FI kan skjuta sönder den rätt enkelt som spelat.

 

Absolut är preflopspelet inget jag berättar för barnbarnen, dock så har redan en gubbe innan mig kallsynat 3-beten så jag jag har en förhoppning om att få se floppen för 11 spänn i en 44 pott. Och då det är ett Djup-bord så kan man ju hitta en fin pott om man träffar hårt.

 

Floppspelet är väl lite väl vekt med den träffen kanske.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med de tänkte är att du kommer få in dina eventuella tvåpar, kombodrag, färgdrag mot hög eq range såsom bättre färgdrag, överpar, toppset osv.

 

Och floppar man ens något såsom tomt färgdrag sitter man ju i båtadjäveln i 3b potter :cry:

 

Noterat och jag är helt enig om att det är pissigt spelat, kallsyna 3bet är som sagt inget jag gör och har nånsin tagit för vana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är nog den märkligaste pokerhanden jag sätt på sjukt länge...

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($316)

Hero ($229)

CO ($127)

BTN ($119)

 

Dealt to Hero J:diamond: A:diamond:

 

fold, BTN calls $1, fold, Hero raises to $3.50, BTN calls $2.50

 

FLOP ($7.50) 5:club: A:heart: Q:spade:

 

Hero bets $5.62, BTN raises to $11.24, Hero calls $5.62

 

TURN ($29.98) 5:club: A:heart: Q:spade: 4:spade:

 

Hero checks, BTN bets $22.48, Hero calls $22.48

 

RIVER ($74.94) 5:club: A:heart: Q:spade: 4:spade: 7:club:

 

Hero checks, BTN bets $56.20, Hero calls $56.20

 

BTN shows 4:diamond: 7:diamond:

(Pre 35%, Flop 6.4%, Turn 11.4%)

 

Hero shows J:diamond: A:diamond:

(Pre 65%, Flop 93.6%, Turn 88.6%)

 

BTN wins $182

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är nog den märkligaste pokerhanden jag sätt på sjukt länge...

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($316)

Hero ($229)

CO ($127)

BTN ($119)

 

Dealt to Hero J:diamond: A:diamond:

 

fold, BTN calls $1, fold, Hero raises to $3.50, BTN calls $2.50

 

FLOP ($7.50) 5:club: A:heart: Q:spade:

 

Hero bets $5.62, BTN raises to $11.24, Hero calls $5.62

 

TURN ($29.98) 5:club: A:heart: Q:spade: 4:spade:

 

Hero checks, BTN bets $22.48, Hero calls $22.48

 

RIVER ($74.94) 5:club: A:heart: Q:spade: 4:spade: 7:club:

 

Hero checks, BTN bets $56.20, Hero calls $56.20

 

BTN shows 4:diamond: 7:diamond:

(Pre 35%, Flop 6.4%, Turn 11.4%)

 

Hero shows J:diamond: A:diamond:

(Pre 65%, Flop 93.6%, Turn 88.6%)

 

BTN wins $182

 

Det märkliga är ju att du inte kan lägga ett toppar. Han reppar ju en stark hand vilket han ju också har ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märkliga är ju att du inte kan lägga ett toppar. Han reppar ju en stark hand vilket han ju också har ;)

 

Exakt (med undantag att du levlar). Betta mot de tydligaste dragen. Man bör tänka efter två gånger om man ska förlora mycket mer än 30 bb med endast ett par.

 

Det är faktiskt lätt att räkna ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en mega donk så detta var väl ett dåligt försök att hålla potten nere med vad jag trodde var bästa handen. Förmodligen inte optimalt på något sätt men att hitta vik knappen mot honom kändes inte så lockande.

 

Någon som vet vad fan som händer med svs just nu? Kommer inte in då servern inte svarar och när jag väl kommer in är där inga bord.

edit: nvm. I samma sekund som jag postade ploppade där upp bord för fulla muggar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt (med undantag att du levlar). Betta mot de tydligaste dragen. Man bör tänka efter två gånger om man ska förlora mycket mer än 30 bb med endast ett par.

 

Det är faktiskt lätt att räkna ut.

 

Jag levlar inte. Jag hittar folden på turn här ofta om han skjuter igen. Dom gångerna han inte har set eller tvåpar får han väl ha pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYI så spelade jag med HUD för första gången igår, var lite störigt och stressigt i början innan man fick alla rutorna på plats, men det ska nog ordna upp sig.

 

Se bara till att inte klämma in alltför mycket stats i HUDen.. Ha dom i filter istället. Blir det för mycket stats kommer du sitta och stirra dig blind i dom istället för att fokusera på spelet. Så mycket mer än HANDS VPIP, PFR, AGGf, cbet/ f cbet, 3bet f3bet behöver man faktiskt inte ha synligt för att få en god bild av FI på dessa nivåer. Sen kan man bygga på eftersom och när man som HANSOTTO är pÅÅkerprÅÅffs kan man klämma in en skyline, fold to superlimp samt fan och hans moster i HUDen :lol:

 

lolsvs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se bara till att inte klämma in alltför mycket stats i HUDen.. Ha dom i filter istället. Blir det för mycket stats kommer du sitta och stirra dig blind i dom istället för att fokusera på spelet. Så mycket mer än HANDS VPIP, PFR, AGGf, cbet/ f cbet, 3bet f3bet behöver man faktiskt inte ha synligt för att få en god bild av FI på dessa nivåer. Sen kan man bygga på eftersom och när man som HANSOTTO är pÅÅkerprÅÅffs kan man klämma in en skyline, fold to superlimp samt fan och hans moster i HUDen :lol:

 

 

hur menar du som filter? när man håller pekaren över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur menar du som filter? när man håller pekaren över?

 

Precis. Finns bra HUDs att ladda ned på HMmanager forumet. Kolla speciellt den tråden som heter något i stil med "NL6max". Är en bra grund (speciellt bra filter) att stå på sen kan man finslipa och anpassa den efter sig själv.

 

@Hansottokars spira: :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...