Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

Supertaggad igår när jag satte igång Hitman: Absolution.

 

Men efter 1 timme kände jag mig ungefär såhär:

 

Spoiler!
t5vDf.gif

 

 

Värsta jävla buggigaste skitspel jag någonsin ägnat tid åt. ÅÅÅH så grymt besviken. SÅ många irritationsmoment att jag blir galen. Riktigt tråkigt :( Jaja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Poker för en gångs skull. En hand från nyligen.

Solid reg åt det lösare hållet, men bara 100 händer på honom.

 

 

[converted_hand][hand_history]Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): $406.44 (203.2 bb)

MP1: $526.29 (263.1 bb)

MP2: $380.07 (190 bb)

BTN: $393.25 (196.6 bb)

CO: $670.98 (335.5 bb)

 

Preflop: Hero is BB with K:heart: K:spade:

MP1 folds, MP2 calls $2, BTN raises to $7.25, CO calls $6.25, Hero raises to $26.50, MP2 calls $24.50, BTN folds, CO calls $19.25

 

Flop: ($86.75) 9:spade: 7:spade: 7:heart: (3 players)

CO checks, Hero bets $76, MP2 folds, CO raises to $644.48 and is all-in, Hero??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Squeeza större, skjut flop mindre, gråtsyna och minimera bordet samtidigt som du avlägger en liten bön till pokergudarna att du får stå en gång i livet. Dyker FI upp med monster tar du en note och nöter vidare.

 

Sqz till 30 något?

Brukar siza mindre här mot en spelare, men väljer en större size då jag är upp mot två spelare och mp är donk. Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner en bot ??

 

***** Hand 1920138720 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 13 mars 2013 11:19:35

Britta Turbo 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: joel 66 (249.51)

Plats 2: Löwdell (218.14)

Plats 3: geller (290.24)

Plats 4: jämjöbo (327.21)

Plats 5: Max. Power (394.00)

joel 66 är Givare

Löwdell lägg Lilla M 1.00

geller lägg Stora M 2.00

** Giv **

joel 66 [N/A, N/A]

Löwdell [8:d:, 8:c:]

geller [N/A, N/A]

jämjöbo [N/A, N/A]

Max. Power [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

jämjöbo Lägger sig

Max. Power Lägger sig

joel 66 Höjer 4.00

Löwdell Synar 4.00

geller Lägger sig

*** Flop(Board): *** : [8:h:, 9:d:, D:c:]

*** Bet Runda 2 ***

Löwdell Passar

joel 66 Passar

*** Turn(Board): *** : [8:h:, 9:d:, D:c:, 4:d:]

*** Bet Runda 3 ***

Löwdell Satsar 7.50

joel 66 Synar 7.50

*** River(Board): *** : [8:h:, 9:d:, D:c:, 4:d:, 7:s:]

*** Bet Runda 4 ***

Löwdell Satsar 18.75

joel 66 Synar 18.75

*** Showdown *** : Rake: 1.56 Totalpott: 60.94

joel 66 [Kn:s:, 10:h:] Stege med högsta kort dam Vinst: 60.94

Löwdell [8:d:, 8:c:] Triss i åttor Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 13 mars 2013 11:20:07

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Gubbs!!

 

Jävla tag sedan jag var inne, har en massa ursäkter till varför jag inte tar mig tid. Dock inga bra, så jag besparar er dem.

 

Spelar faktiskt en hel del atm. Både lajv och på nätet.

 

Hoppas på att dyka in lite mer regelbundet i fortsättningen. Då jag antar att det kommer att grindas en del med Schumme så tror jag att det kommer att falla sig mer naturligt också!!

 

Kul att vara tibax iaf!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Gubbs!!

 

Jävla tag sedan jag var inne, har en massa ursäkter till varför jag inte tar mig tid. Dock inga bra, så jag besparar er dem.

 

Spelar faktiskt en hel del atm. Både lajv och på nätet.

 

Hoppas på att dyka in lite mer regelbundet i fortsättningen. Då jag antar att det kommer att grindas en del med Schumme så tror jag att det kommer att falla sig mer naturligt också!!

 

Kul att vara tibax iaf!!

 

Facebooklike!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Gubbs!!

 

Jävla tag sedan jag var inne, har en massa ursäkter till varför jag inte tar mig tid. Dock inga bra, så jag besparar er dem.

 

Spelar faktiskt en hel del atm. Både lajv och på nätet.

 

Hoppas på att dyka in lite mer regelbundet i fortsättningen. Då jag antar att det kommer att grindas en del med Schumme så tror jag att det kommer att falla sig mer naturligt också!!

 

Kul att vara tibax iaf!!

 

Woho! Vad liras på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho! Vad liras på nätet?

 

Mest MTT´s. Storlekar mellan 5 dollars rebuys och 50 dollars freezouts. Men blir en del CG på Svs också såklart. Har hängt en del på /1 den senaste veckan med goda resultat så är bara en tidsfråga innan man kliver i nivå. Men som sagt det är fokus på MTT´s som gäller i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska dagboken vakna till liv ungefär samtidigt som årets mest grindvänliga månader precis paserat? ^^

Jag försöker iallafall pressa så mycket jag orkar med.

Har sjukt fullt upp med plugg, jobb, fotboll, flickvän osv så är glad för varenda näve jag får in. Nu börjar dessutom allsvenskan vilket ju innebär ett par extra dagars resande och vårfisket efter gädda ska ju också hinnas med.

 

Kommit till den jobbiga insikten att jag kommer missa att tenta av matte 4 med någon enstaka vecka vilket innebär ett års väntan för att kunna söka in till högskolan. Börjar ju bli till åren för att hoppa på en femårig utbildning så känns väl inte super hett, 30+ innan jag är klar med skolan...

 

Fick en glad överraskning i deklarationspapperna. Jobbat rekord lite men hitta 18.5k klonken där ändå. Mycket för en irl mikro påg som mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska dagboken vakna till liv ungefär samtidigt som årets mest grindvänliga månader precis paserat? ^^

Jag försöker iallafall pressa så mycket jag orkar med.

Har sjukt fullt upp med plugg, jobb, fotboll, flickvän osv så är glad för varenda näve jag får in. Nu börjar dessutom allsvenskan vilket ju innebär ett par extra dagars resande och vårfisket efter gädda ska ju också hinnas med.

 

Kommit till den jobbiga insikten att jag kommer missa att tenta av matte 4 med någon enstaka vecka vilket innebär ett års väntan för att kunna söka in till högskolan. Börjar ju bli till åren för att hoppa på en femårig utbildning så känns väl inte super hett, 30+ innan jag är klar med skolan...

 

Fick en glad överraskning i deklarationspapperna. Jobbat rekord lite men hitta 18.5k klonken där ändå. Mycket för en irl mikro påg som mig...

 

Hittade 14k men dom lär ju gå direkt på huskontot. FML

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade 1.7k , skoj att plugga!

 

Jag har också varit inaktiv dom senaste månaderna och kan berätta att jag har spelat lol, pluggat och tränat !

Pluggbiten så är jag utbildad yrkesförare med C-behörighet.

 

För ett år sen såg det ljust ut för åkeri-branschen (fick jag höra) men för den som såg uppdrag granskning i onsdags så fuskas det en del och jättarna anställer utländska lågavlönade lastbilschaufförer till att köra. Typ bulgarer, makedonier , polacker etc.. Dom fick tom stjäla diesel för att tjäna pengar när dom körde, (dom hade typ inte råd å tanka själv).

 

Gällande pokerbiten ska jag rulla på Svenska spel, ska börja på /1 men största fokusen skall läggas på turneringar, nu har jag säkert skrivit fel någonstans så du är välkommen att rätta mig Schumme! :-)

 

Träningsbiten så väger jag idag 125 kg, började med kondition och äta rätt för 3 veckor sen har sedan dess tappat 5 kg, och då har jag ätar-dag varje lördag. Har satt augusti som del-mål och då ska jag väga 110 pannor.

 

Såhär ser mitt träningsschema ut:

Måndag : 1k kcal på cardio sen går jag ner och styrketränar bröst + triceps.

Tisdag: 1k kcal på cardio sen rygg.

Onsdag: har 1h innebandy om vi blir folk, vilodag från styrketräningen.

Torsdag: 1k kcal cardio och sen axlar + biceps.

Fredag: 1k kcal cardio sen ben.

Lördag: Lena handén 40kcal

Söndag: tränar musarmen och biceps vid utdragningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade 1.7k , skoj att plugga!

 

Jag har också varit inaktiv dom senaste månaderna och kan berätta att jag har spelat lol, pluggat och tränat !

Pluggbiten så är jag utbildad yrkesförare med C-behörighet.

 

För ett år sen såg det ljust ut för åkeri-branschen (fick jag höra) men för den som såg uppdrag granskning i onsdags så fuskas det en del och jättarna anställer utländska lågavlönade lastbilschaufförer till att köra. Typ bulgarer, makedonier , polacker etc.. Dom fick tom stjäla diesel för att tjäna pengar när dom körde, (dom hade typ inte råd å tanka själv).

 

Gällande pokerbiten ska jag rulla på Svenska spel, ska börja på /1 men största fokusen skall läggas på turneringar, nu har jag säkert skrivit fel någonstans så du är välkommen att rätta mig Schumme! :-)

 

Träningsbiten så väger jag idag 125 kg, började med kondition och äta rätt för 3 veckor sen har sedan dess tappat 5 kg, och då har jag ätar-dag varje lördag. Har satt augusti som del-mål och då ska jag väga 110 pannor.

 

Såhär ser mitt träningsschema ut:

Måndag : 1k kcal på cardio sen går jag ner och styrketränar bröst + triceps.

Tisdag: 1k kcal på cardio sen rygg.

Onsdag: har 1h innebandy om vi blir folk, vilodag från styrketräningen.

Torsdag: 1k kcal cardio och sen axlar + biceps.

Fredag: 1k kcal cardio sen ben.

Lördag: Lena handén 40kcal

Söndag: tränar musarmen och biceps vid utdragningar.

 

Ser rätt ut överallt förutom Lena Handen vilket jag tror du överskattar din uthållighet lite faktiskt. Skulle gissa på att 15-20 kcal är i överkant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade 1.7k , skoj att plugga!

 

Jag har också varit inaktiv dom senaste månaderna och kan berätta att jag har spelat lol, pluggat och tränat !

Pluggbiten så är jag utbildad yrkesförare med C-behörighet.

 

För ett år sen såg det ljust ut för åkeri-branschen (fick jag höra) men för den som såg uppdrag granskning i onsdags så fuskas det en del och jättarna anställer utländska lågavlönade lastbilschaufförer till att köra. Typ bulgarer, makedonier , polacker etc.. Dom fick tom stjäla diesel för att tjäna pengar när dom körde, (dom hade typ inte råd å tanka själv).

 

Gällande pokerbiten ska jag rulla på Svenska spel, ska börja på /1 men största fokusen skall läggas på turneringar, nu har jag säkert skrivit fel någonstans så du är välkommen att rätta mig Schumme! :-)

 

Träningsbiten så väger jag idag 125 kg, började med kondition och äta rätt för 3 veckor sen har sedan dess tappat 5 kg, och då har jag ätar-dag varje lördag. Har satt augusti som del-mål och då ska jag väga 110 pannor.

 

Såhär ser mitt träningsschema ut:

Måndag : 1k kcal på cardio sen går jag ner och styrketränar bröst + triceps.

Tisdag: 1k kcal på cardio sen rygg.

Onsdag: har 1h innebandy om vi blir folk, vilodag från styrketräningen.

Torsdag: 1k kcal cardio och sen axlar + biceps.

Fredag: 1k kcal cardio sen ben.

Lördag: Lena handén 40kcal

Söndag: tränar musarmen och biceps vid utdragningar.

 

Nu vet jag inte vilken typ av cardio du kör men hoppas du är medveten om att cardiomaskinerna på gymmet visar helt åt helvete fel vad gäller kcalförbrukningen.

Å andra sidan har du ju gått ner i vikt så bara att fortsätta som du gör nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, lite missuppfattning !

Mina 1k kcal är min maskinsiffra, mitt mål som jag ska uppnå innan jag får kliva av bandet.

Jag vet att dom visar åt heeeeelvete fel men bryr mig inte om det då jag tappar vikt så who cares ? Jag ställer in min vikt i kg sen kör jag på.

 

gällande styrketräningen så vet jag att man helst ska köra viktlyftningen först och förbränning därefter men jag förstår inte faran eller det mindre optimala med att köra cardio först och sedan gå ner och lyfta skrot ?

 

Jag är inte så insatt i kroppens funktioner huruvida styrketräning mer än att jag tycker jag har bra koll på teknik, och jag "maxar" inte när jag styrketränar utan lite mer försöker bibehålla muskulaturen. Missförstå mig inte jag gillar responsen och kritiken men är lite missled. Fördjupa gärna lite.. tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att vara speciellt insatt i ämnet skulle jag gissa att det både bidrar till en ökad skaderisk och en lägre prestationsförmåga att köra konditionspasset först.

Tunga vikter på redan trötta muskler helt enkelt.

Har jag rätt?

 

Har förresten börjat knapra något som heter animalpak. En polare hade kört det i många år och rekommenderade det då jag mer eller mindre är konstant små krasslig.

Det är helt enkelt en hästdos av alla vitaminer och mineraler kroppen behöver. Har kört det i drygt två veckor och har efter påbörjad kur lyckats avbryta förkylningen och märker dessutom en markant skillnad i energin under dagen.

Är det någon som har provat och kan ge synpunkter? Är det skadligt för kroppen att käka skiten under en längre tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...