Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Att hon ens överväger tanken att dra iväg visar ju vad det är för typ av fruntimmer, hade släppt iväg henne men sedan markerat ganska stenhårt och mest troligt dissat henne rejält så hon får sig en rejäl tankeställare. Typiskt fylletrick av killen för att stegvis jobba sig till ett samlag. Nädu, finns mer fiskar ute i havet. Be han/hon gtfo, hon verkar ju inte vettig för fem öre och din kompis verkar hmm, ja inte vara en speciellt bra kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att smälla polaren känns väl lite sådär förhastat just nu, men blir det till en dålig vana att han fyllesmsar henne om att sova tillsamans så får man väl ge en symbolisk smäll o be han gtfo...

Du får däremot ner mycket vettiga tankar där viktorh.

 

Skulle dom träffas nyktra för att trösta honom och dom skulle dela säng eller whatever är det hellugnt imo.

Skulle det hända nått i ett sånt läge är det liksom dött lopp att varken ha kvar tjejen eller polaren.

Då hade det dock blivit väldigt aktuellt att utdela ett par smällar på de båda...

 

Det är ju den faktiska omständigheten som gör att Jag blev irriterad.

Att smsa full mitt i natten och fråga om dom kan sova tillsamans känns minst sagt tveksamt.

Jag kan ju bara relatera till mig själv och Jag hade aldrig gjort det till någon annan polares flickvän av ren respekt mot honom, oavsett vad mina avsikter var.

Att han inte med en gång säger att han är ledsen utan gör det först när hon berättar att hon frågat mig om det hela får det att känas som ett dåligt hittepo för att rädda hela situationen.

Att han inte svarade när jag ringde honom kort därpå för att höra hur det var med honom förstärker väl även det den tanken.

Dock var det nog tur för vår fortsatta vänskap att han inte svarade just då för då hade jag nog avslutat den ganska fort med ett par väl valda ord.

Det finns även en liten chans att han låg i fosterställning och grät och därför inte kunde svara i telefonen, men det låter ganska otroligt.

 

Det är hur som helst inte okej att hon faktiskt övervägde att dra dit om jag inte sagt nej och verkligen inte att polaren som visste att jag var med henne försökte dra dit henne.

 

Polaren sa i efterhand till tjejen att det var lite av en fylle grej. Om detta ska tolkas som att han var till hälten sugen till hälften ledsen, eller om han blev ledsnare än vad han borde blitt för att han var full låter Jag vara osagt. Ska dock haffa polaren och se vad fan han menade med det hela.

 

Jag sa iallafall nej med motiveringen att han var jätte full och att hans hund som varit död i två veckor inte plötsligt gör honom så ledsen att det inte skulle kunna vänta tills morgondagen.

Jag flikade även in att han förmodligen bara ville ha någon att mysa med när han inte fick hem någon från krogen vilket fått tjejen att säga till honom att jag tror att han är sugen på henne. Så nu ligger hon på intensiven efter att ha snubblat i trappan...

 

Dock vidhåller hon fortfarande att hon skulle dratt ditt om jag inte sagt nej för "hon måste ju ställa upp om han behöver mig".

När hon berättar det för sina kompisar får hon även medhåll av dom vilket får mig att rent spontant vilja sparka dom i huvudet så att dom håller käften.

 

Så nu står Jag lite i valet och kvalet hur jag ska gå vidare.

Måste obv markera för polaren att det inte är okej. Så får väl lyssna på hans historia om hur ledsen han minsann var och sen vänligt men bestämt be honom att inte göra om det. Skulle det upprepas igen får Jag ta det därifrån.

 

Tjejen och jag fyllebråkade fram till 7 på morgonen om detta utan att komma fram till något. Men får ta o göra klart för henne att hon gärna får umgås med mina polare men att det är sista gången hon ens tänker tanken att prioritera någon av dom före mig...

To be continued

 

edit: Såg din kommentar om naiv nu slowboy. Hon är tjejen som tror att ingen av hennes killkompisar skulle vilja mer än just att vara kompisar.

Vid tre olika tillfällen har jag sagt att en killkompis till henne raggar på henne och hon bestämt förnekat det. Vid samtliga tillfällen har jag fått rätt och hon fått förklara för killen att hon inte vill mer än att vara kompisar. Ändå verkar hon inte förså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att smälla polaren känns väl lite sådär förhastat just nu, men blir det till en dålig vana att han fyllesmsar henne om att sova tillsamans så får man väl ge en symbolisk smäll o be han gtfo...

Du får däremot ner mycket vettiga tankar där viktorh.

 

Skulle dom träffas nyktra för att trösta honom och dom skulle dela säng eller whatever är det hellugnt imo.

Skulle det hända nått i ett sånt läge är det liksom dött lopp att varken ha kvar tjejen eller polaren.

Då hade det dock blivit väldigt aktuellt att utdela ett par smällar på de båda...

 

Det är ju den faktiska omständigheten som gör att Jag blev irriterad.

Att smsa full mitt i natten och fråga om dom kan sova tillsamans känns minst sagt tveksamt.

Jag kan ju bara relatera till mig själv och Jag hade aldrig gjort det till någon annan polares flickvän av ren respekt mot honom, oavsett vad mina avsikter var.

Att han inte med en gång säger att han är ledsen utan gör det först när hon berättar att hon frågat mig om det hela får det att känas som ett dåligt hittepo för att rädda hela situationen.

Att han inte svarade när jag ringde honom kort därpå för att höra hur det var med honom förstärker väl även det den tanken.

Dock var det nog tur för vår fortsatta vänskap att han inte svarade just då för då hade jag nog avslutat den ganska fort med ett par väl valda ord.

Det finns även en liten chans att han låg i fosterställning och grät och därför inte kunde svara i telefonen, men det låter ganska otroligt.

 

Det är hur som helst inte okej att hon faktiskt övervägde att dra dit om jag inte sagt nej och verkligen inte att polaren som visste att jag var med henne försökte dra dit henne.

 

Polaren sa i efterhand till tjejen att det var lite av en fylle grej. Om detta ska tolkas som att han var till hälten sugen till hälften ledsen, eller om han blev ledsnare än vad han borde blitt för att han var full låter Jag vara osagt. Ska dock haffa polaren och se vad fan han menade med det hela.

 

Jag sa iallafall nej med motiveringen att han var jätte full och att hans hund som varit död i två veckor inte plötsligt gör honom så ledsen att det inte skulle kunna vänta tills morgondagen.

Jag flikade även in att han förmodligen bara ville ha någon att mysa med när han inte fick hem någon från krogen vilket fått tjejen att säga till honom att jag tror att han är sugen på henne. Så nu ligger hon på intensiven efter att ha snubblat i trappan...

 

Dock vidhåller hon fortfarande att hon skulle dratt ditt om jag inte sagt nej för "hon måste ju ställa upp om han behöver mig".

När hon berättar det för sina kompisar får hon även medhåll av dom vilket får mig att rent spontant vilja sparka dom i huvudet så att dom håller käften.

 

Så nu står Jag lite i valet och kvalet hur jag ska gå vidare.

Måste obv markera för polaren att det inte är okej. Så får väl lyssna på hans historia om hur ledsen han minsann var och sen vänligt men bestämt be honom att inte göra om det. Skulle det upprepas igen får Jag ta det därifrån.

 

Tjejen och jag fyllebråkade fram till 7 på morgonen om detta utan att komma fram till något. Men får ta o göra klart för henne att hon gärna får umgås med mina polare men att det är sista gången hon ens tänker tanken att prioritera någon av dom före mig...

To be continued

 

edit: Såg din kommentar om naiv nu slowboy. Hon är tjejen som tror att ingen av hennes killkompisar skulle vilja mer än just att vara kompisar.

Vid tre olika tillfällen har jag sagt att en killkompis till henne raggar på henne och hon bestämt förnekat det. Vid samtliga tillfällen har jag fått rätt och hon fått förklara för killen att hon inte vill mer än att vara kompisar. Ändå verkar hon inte förså...

 

Hög igenkänningsfaktor.

 

Tänker först av ren rutin varna dig för fällorna i en sån diskussion. Kommer du med "ingen kille är bara vän med en tjej" så faller även du inom ramarna för det påståendet med dina tjejkompisar, så var tydlig när du säger "ingen singelkille" om du tänker använda de orden öht.

(Tjejer är generellt ruggigt bra på att vända det du säger till ett motargument av liknande karaktär).

Håll dig därför även lugn och rationell. Jag ser på hur du skrivit att du blandat in en del känslor i resonemangen och jag tror av egen erfarenhet att det kommer att missgynna dig.

Låt hon göra det om hon vill, men var rationell, annars kan det lätt spåra och saker sägas som man ångrar dagen efter.

 

Låter som att killen var fylleintresserad av henne och inget annat. Han har ju i stort sett erkänt.

Hade det varit jag så hade jag (lika lugnt och icke-känsloinblandat) sagt till honom att jag tycker det var respektlöst och att han kan fråga sig själv varför han inte har någon spärr som säger att det är respektlöst mot både dig som vän och din relation med tjejen.

"Det var bara en fyllegrej" är ingen ursäkt. Fattar han inte där att en uppriktig ursäkt är vad som förväntas så kan ju även du se över din relation med barndomsvännen.

 

Tilläggas till detta ska förstås att jag har utgått ifrån att du är en reko kille som behandlar dina vänner väl och likaså din flickvän.

Är du en idiot så kommer min text vara lite missriktad. (Har inget som tyder på detta änsålänge dock :roll: )

 

Menade du bokstavligt att hon låg på intensiven efter ett fall i trappan eller var det nån form av metafor? :S

 

Jag förstår att tjejen kommer att förneka att killar inte bara kan vara vänner med tjejer. Det är en rätt hemsk tanke, sett från hennes perspektiv, att inte kunna ha en enda killkompis som inte har någon form av motiv om rätt situation skulle dyka upp.

Jag tror man måste välja att se det från ett annat perspektiv. Från egen erfarenhet så var det vänner som hade respekt för mig som vän som jag kunde lita på till fullo att vara med henne. Dvs även om han kunde vara attraherad av henne på något plan (förståeligt) och även om hon fann honom attraktiv på något plan (lika förståeligt) så skulle det inte hända något dem emellan om de så sov tillsammans och tjejen önskade att något skulle hända.

Ja det är en tråkig hypotes om man nu råkar vara pojkvän till den här tjejen, men poängen är att det är respekten för varandra som vänner som är den avgörande faktorn, och tillbaka till din situation så verkar det som att det är just det din barndomsvän visat rätt allvarlig brist på.

 

Jag vill tro att det går att vara bara vän med en attraktiv tjejkompis, och jag är rätt säker på att det går, (då jag för tillfället har två sådana relationer med mycket attraktiva tjejer där sex är ett no no oavsett vad som händer, även om tanken förstås har slagit mig).

 

Tror sammanfattningsvis att du inte kommer komma någonstans med att försöka övertala henne i den diskussionen, oavsett hur mycket irl-exempel du lyckas komma med. (detta var ditt fjärde "bevis" på att du har 'rätt' och hon 'fel' i frågan).

Och ja tjejer är dumma i huvet när det gäller att se vilka som raggar på dem och vilka som ej gör det. Dumma eller bara totalt i avsaknad av självdistans, men oavsett så bör du väl vara tacksam för den egenskapen? :roll:

 

Haha om du skriver att ni har bråk om att hon prioriterar "festen" före er relation så kommer jag seriöst att få gåshud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis måste Jag ju låta henne göra det hon vill, men någonstans måste man nog sätta ner foten

och säga vad man tycker är okej och inte. Jag vet många som aldrig hade låtit sin tjej sova över

hos en kill kompis t ex, så tycker knappast att jag drar min gräns jätte snävt i det läget.

Vad det nu har med saken kommer Jag inte ihåg, är för trött för att kolla om det ens var relevant...

 

Ingen kille argumentet var mest menat för att pointera att hon inte kan tänka sig att han någonsin skulle velat något annat än att prata om sin döda hund och bli tröstad. Så det är ganska dött lopp att ens argumentera om det med henne.

Jag har rena tjejpolare så det är ju en sanning att man kan ha det. Men precis som du säger så ser inte tjejer alltid när någon försöker ta nästa steg förrän det är försent och deras vänskap sabbas.

Antingen för att tjejen omedvetet sänt ut fel signaler eller för att killen missuppfattat situationen och trott det var ett go. Där är vi killar hur som helst snäppet snabbare på att lägga märke till det som utomstående.

Hade dock inte tänkt använda det som ett argument för att killen i fråga skulle ha raggat på henne.

 

Problemet är att killen förmodligen är för feg för att någonsin erkänna att han skulle varit sugen på henne. Så han kommer vidhålla sin historia, hon kommer vidhålla att hon hade rätt om att han inte ville något annat, och jag kommer framstå som en svartsjuk pojkvän som varken litar på honom eller henne när han bara behövde tröstas.

 

Hon ligger ju då inte på intensiven, ett torrt skämt som du kan få fundera lite på, och något bråk om att prioritera fester före förhållande har det inte heller dykt upp än =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

By the way så gjorde jag en sjuk grej igår. Jag gjorde en "lyxfällan" och frös in mitt VISA-kort, bokstavligen...

 

Sprider alldeles för mycket pengar omkring mig och behöver ha ihop lite deg till min USA-semester så vi kör ett litet test.

 

Se hur länge det håller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En smidig lösning hade varit om DU hade åkt hem till polaren (eller åtminstone erbjudit dig) om han nu verkligen inte ville sova ensam och bara behövde någon att prata med. Varken tjejen eller kompisen skulle kunna neka sådan lösning utan att spräcka eventuella fyllebaktankar. Barndomskompis > Tjej träffad via barndomskompis

 

Sedan måste jag flika in att magkänslan skriker att kompisen är respektlös/idiot. Full eller ej. Hade det varit tjejens barndomskompis, sure men inte i ett läge som detta :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äckelpolare. snäll tjej verkar du ha dock! fixa facebookstatus...

bästa är väl att göra allting klart för honom. åk dit själv, konfrontera honom och ifrågasätt vad han gjorde och därefter så får man omvärdera och ge en utskällning. Han kommer förmodligen bli förvånad och jag tvivlar på att många skulle göra något liknande igen. Det här är ju bäst att göra direkt då på natten men bör ändå göras efter.

Konfrontera, markera revir och få saken avklarad. Blir så jävla jobbigt om man inte gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha wtf, jag har kommit nära polares flickvänner, men skulle ALDRIG umgås med dem på tu man hand. Eller för den delen tillåta att en polare gjort det med min flickvän.

 

Var tillsammans med en tjej för några år sedan vars bästa kompis var en kille. Hon tryckte på att de bara var vänner men jag märkte ganska snabbt att denna snubbe var intresserad av henne och att han inte gillade mig. Men hon fortsatte hävda att det inte var så och att det aldrig skulle kunna bli något mellan dem. Nu några år senare så är de inte helt oväntat tillsammans.

 

Jag tror inte att killar är vänner med tjejer utan baktanke. Jag skulle då aldrig vara det. Främst då så gott som inga tjejer delar mina intresse eller är lika mig till sättet. Hur ofta ser man till exempel killar hänga med fula tjejer för att de delar intresse?

 

Edit: Kan säga att ingen polare skulle säga nej om någon av tjejerna vi umgås med bett honom följa med efter en utekväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa bruden. Börjar hon bråka med dig för att du inte vill att hon ska åka iväg mitt i natten och bli skedad av ett patetiskt fyllo som drar snyfthistorier för att få trycka sitt stånd mot hennes röv, så är det bara att leta vidare.

 

Innan du dumpar henne borde du dock iscensätta när din tjejkompis ringer och vill att du ska komma och krama henne för att hennes papegoja bröt benet i förrgår. Då lär hon sig något iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att killar är vänner med tjejer utan baktanke. Jag skulle då aldrig vara det. Främst då så gott som inga tjejer delar mina intresse eller är lika mig till sättet. Hur ofta ser man till exempel killar hänga med fula tjejer för att de delar intresse?

 

this tbh.

Jag har dock en nära tjejkompis som jag inte är särskillt sugen på och inte har några baktankar med. Vi fylleknullade däremot en gång för 8 år sen eller nåt och det var helt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När hon berättar det för sina kompisar får hon även medhåll av dom vilket får mig att rent spontant vilja sparka dom i huvudet så att dom håller käften.

 

Tjejen och jag fyllebråkade fram till 7 på morgonen om detta utan att komma fram till något.

 

edit: Såg din kommentar om naiv nu slowboy. Hon är tjejen som tror att ingen av hennes killkompisar skulle vilja mer än just att vara kompisar.

Vid tre olika tillfällen har jag sagt att en killkompis till henne raggar på henne och hon bestämt förnekat det. Vid samtliga tillfällen har jag fått rätt och hon fått förklara för killen att hon inte vill mer än att vara kompisar. Ändå verkar hon inte förså...

Dessa tre stycken får mig att tro att det kommer vara fortsatta bekymmer av detta slag. Själv skulle jag inte orkat men var man måste göra sitt val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...